Spaanse Rijschool Ahoy 9 November 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustJoyce

Spaanse Rijschool Ahoy 9 November 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 19:32

Gisteren naar de show van de Spaanse Rijschool in Ahoy geweest.

Het voorprogramma waren de Friezen, mooie paarden maar had er geen "Wow-effect" bij. Maar wel leuk om te zien.
Vooral het meisje op het shetje was wel super cute, alleen een beetje kort voor de aankleding. En natuurlijk de Friezen veulens waarbij een mooie *ahhhh* klonk.

De Lippizaners blijf ik wel gaaf vinden (ook al zijn het niet de meest knappe paarden) mooi om te zien, maar ook wel hetzelfde een beetje. Maar heb een hele leuke avond gehad.

Alleen had het trompet meisje van mij echt niet gehoeven. Toen ze werd afgekondigd kwam er uit mijn vaak ook vaak een "Finally". Wel gaaf voor haar om zo op te kunnen treden.

Hieronder een kijkje vanuit mijn vak.
Ik zat op de 1e ring, vak Aa, rij 8.

*Foto's zijn geüpload via Facebook*

LET OP! Op alle foto's berust copyright. Het is niet toegestaan deze foto's zonder toestemming op welke wijze dan ook te bewerken en/of te verspreiden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door RoWi op 12-11-12 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Copyright op verzoek toegevoegd

noukie175

Re: Spaanse Rijschool Ahoy 9 November 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:37

Mooie foto`s!

Was er zelf gisteren ook, leuk om eens mee te maken. :)

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:40

mooie foto's zeker!! Ik ga morgen dus ben erg benieuwd :D

heb wel gelezen dat je geen professionele camera's mag gebruiken en sowieso geen flits?? Daar gaat me idee om foto's te maken zit op rij 22 :')

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:42

Hele mooie foto's! :) Vooral 8, 9 en 10 zijn gaaf.
Ik vraag me alleen af wat dat paard op de laatste foto doet?
Laatst bijgewerkt door Lukka op 10-11-12 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

agieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:43

Gave Foto's Wij zaten boven aan de zijkant. Wel goede plaatsen met goed zicht maar minder om foto's te maken

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 20:21

Chay_Flame schreef:
mooie foto's zeker!! Ik ga morgen dus ben erg benieuwd :D

heb wel gelezen dat je geen professionele camera's mag gebruiken en sowieso geen flits?? Daar gaat me idee om foto's te maken zit op rij 22 :')

Professionele foto's controleren ze niet op (staat ook nergens op de site vermeld).
Dit wordt alleen gezegd door vakantie veilingen.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 20:22

Lukka schreef:

Het laatste paard is aan het hupsen op zijn achterbenen, zo'n 2/3 sprongen naar voren.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:22

je maakt me jaloers :o
Mn moeder had kaartjes kunnen kopen, maar ze wilde eerst nog even met mij overleggen en toen waren ze weg..
Maar gave foto's!

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:25

DJoysDesignz schreef:
Lukka schreef:

Het laatste paard is aan het hupsen op zijn achterbenen, zo'n 2/3 sprongen naar voren.

Oké, het ziet er zo apart uit, lijkt het alsof hij op de voorkant van z'n hoeven balanceert. :P

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:02

Mooi hoor! Je foto's zijn goed gelukt. Overigens is dat Snoepig op die ene fries?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 03:01

Wauw! Prachtige foto's!!

En die shetlander <3 <3 ! Wat een glitternicht <3 <3 :D

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:08

@Indomitable: dat ben ik niet met Wilke :o Al mogen ze me bellen hoor voor volgend jaar ;)

Hele mooie foto's!!!!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:13

Vond t wel allemaal heel knap wat ze deden - zou t zelf niet kunnen - maar naar mijn mening zaten er toch behoorlijk wat fouten in hun proeven voor paarden die al 6 tot 8 jaar aan het trainen zijn! Vond t ook niet echt een 'show' maar meer in de richting van kijk ons mooi rijden :p beetje jammer maar wel een hele leuke ervaring!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:14

Lukka schreef:
Oké, het ziet er zo apart uit, lijkt het alsof hij op de voorkant van z'n hoeven balanceert. :P

De oefening heet Courbette.

Als je gaat kijken op Youtube kom je de nodige dingen tegen.

Aan de kleur van de paarden te zien hadden ze dit keer de wat oudere dieren mee. Ik ben de vorige keer geweest, voorprogramma van Jazz met een danseres (had niet gehoeven) en de dieren zelf waren niet echt de meest ervaren dieren, sommigen nog gewoon grijs.

Sanviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:22

Hallo allemaal !

Ik heb mee gereden in de mini en de maxi.
Zouden jullie mij een link kunnen sturen waar leuke foto,s staan ?
het is namelijk altijd leuk om foto,s te krijgen van deze tijd.

Alvast bedankt.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:29

Zo te zien aan de prachtige foto,s heb je toch wel wat WOW momenten gehad.
Echt heel mooi.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:42

Wij zijn gisteren geweest :) Was opzich een leuke show, maar weinig variatie. Plus ik vond die omgang van een man met een speknekpaard niet zo vriendelijk :o Het was echt wachten op het moment dat die van z'n paard geknalt werd maar dat gebeurde niet.. Helaas :P
De andere ruiters waren wel heel vriendelijk en geduldig :) Dat gaf een veel mooier en harmonieuzer beeld dan als dat geruk en gepluk voordat er iets gebakken werd.
Oja en die jaarlingen hadden niet zo gehoeven.. Arme beesten wisten niet hoe snel ze weer naar de uitgang moesten vluchten om vervolgens weer teruggestuurd te worden de ring in. Vond het voor het effect niet leuk en beetje sneu aandoen eigenlijk :(:)

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:08

Mallow schreef:
Wij zijn gisteren geweest :) Was opzich een leuke show, maar weinig variatie. Plus ik vond die omgang van een man met een speknekpaard niet zo vriendelijk :o Het was echt wachten op het moment dat die van z'n paard geknalt werd maar dat gebeurde niet.. Helaas :P
De andere ruiters waren wel heel vriendelijk en geduldig :) Dat gaf een veel mooier en harmonieuzer beeld dan als dat geruk en gepluk voordat er iets gebakken werd.
Oja en die jaarlingen hadden niet zo gehoeven.. Arme beesten wisten niet hoe snel ze weer naar de uitgang moesten vluchten om vervolgens weer teruggestuurd te worden de ring in. Vond het voor het effect niet leuk en beetje sneu aandoen eigenlijk :(:)

Helemaal eens! En inderdaad die met die speknek jeetje wat was die ruiter onrustig met zijn handen, bah...

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:38

wat een gave foto's!
de veulentjes komen hier vandaan (stalhouderij kruis) zijn 6 nakomelingen van Wytse 462, voor stalhouderij Kruis rij ik en merrie :). (en Wytse 462 komt hier ook vandaan, liep ook mee in het hengstencarroussel) staan ook al een aantal filmpjes op youtube, erg mooi!

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 08:31

zelf nog met mijn ouders overlegd of we daar heen konden gaan. Helaas hebben mijn ouders helemaal niets met paarden dus heb ik niet mee kunnen genieten :roll:
maar het zijn hele mooie foto's :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 08:52

gaaf hoor!
ik ben een keer in Wenen bij een training geweest!

Rooszazou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:06

Waue super gaaf en je heb t hele.mooie fotos gemaakr !

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 09:14

Thnx iedereen! :D

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:50

Als ik die Friezen zo zie, dan vind ik het echt zo jammer van die bandages. Ze zullen wellicht nodig zijn, maar ze doen echt afbreuk aan de uitstraling en die machtig mooie sokken. Als ze dan echt bandages om moeten had ik zelf voor zwarte gekozen denk ik.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:17

Hoi Karin1985. Vind ik nou ook precies. Het stoorde me echt die bandages. Ze zijn echt veel mooier zonder. Iemand enig idee waarom ze het doen? Als het ter ondersteuning is, begrijp ik het wel maar als het voor de mooi is...laat dan maar af. Die Lippizaners hadden ook geen bandages om en die doen zwaar werk dus eraf zeg ik!!
Mooie foto's trouwens....moet je een goede camera voor hebben om die sprongen precies vast te leggen.
Over dat speknek paard...ik had meer het idee dat hij niet het makkelijkste paard had. Ik bedoel die Weense rijschool is echt onwijs streng dus ik kan met niet voorstellen dat ze een fout als een onrustige hand, wat overigens makkelijk is af te leren, zouden toestaan.
Ik vond het iig erg mooi en ik vond vrijwel alle ruiters erg rustig en kalm met hun paarden omgaan. Denk dat de moderne rijschool nog wat kan leren hier en daar van de klassieke. Vond die kur op die Fries op zich wel knap omdat het een Fries was maar ik vond wel dat ze hem erg in de krul trok ...is toch niet nodig zou je zeggen en ook niet echt mooi.