I have made My decision, You are here to stay

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lina1998

I have made My decision, You are here to stay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 21:59

zomer 2010 leerde ik je kennen,Ik moest mijn les op jouw rijden een groot bruin paard met een hartje op zijn voorhoofd.
en ik was meteen verliefd :9
weken reden we zo rond
Afbeelding
zoals ik al zei was ik helemaal verliefd op wédros, mijn ouders hebben toen voor me geregeld dat ik wédros mocht gaan leasen op de dagen dat hij niet in de lesjes liep.
die dag 11 december 2010 zal ik nooit meer vergeten
Mijn lieve verzorgpaardje <3
Afbeelding
Afbeelding
we gingen enorm vooruit, jij leerde mij rijden, testen mijn geduld en was boven alles mijn beste vriend
Afbeelding
de eerste keer dat ik je longeerde
Afbeelding
de winter ging voorbij en de lente kwam *\o/*
inmiddels zijn we beland in april 2011
en we gingen nog meer vooruit :D
Afbeelding
en onze band werd beter
Afbeelding
Afbeelding
en toen, toen ging het mis nadat je twee weken had stilgestaan was het enige dat je nog deed bokken,bokken en nog eens bokken.
Na een paar weken heb ik zijn eigenaar op hem laten rijden en we kwamen tot de conclusie dat er iets mis moest zijn.
heel de zomer heb ik alleen maar met mijn grootste vriend gestapt of los gelongeerd.
En toen kwam de fysio en kreeg ik het nieuws waarop ik helemaal niet gerekend had, buiten rug problemen om verwachte ze dat er in zijn rug en zijn nek ook neurologische klachten waren. al met al wédros zou nooit beter worden dan een goed recreatie paard en de revalidatie zou niet makkelijk worden. Toen ik hoorde dat er kans op herstel was, was mijn besluit snel genomen ik wilde hiervoor vechten ik wilde dit voor mijn vriendje.
dit alles was september 2011
Afbeelding
ik was vol goede moed begonnen aan de revalidatie, ik wist zeker dat het goed zou komen en daar ging ik ook voor.
na lang nadenken hebben we de knoop door gehakt ik wilde dit ik wilde jou, ik wilde voor jou vechten.
we hebben besloten je te kopen en daar stond je dan
1 oktober 2011 op je nieuwe stal
Afbeelding
en in de revalidatie zat een duidelijk steigende lijn *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
op 11 december 2011 stond ons wedstrijddebuut gepland, helaas heb ik dit moeten uitstellen omdat doorzitten nog teveel spanning op leverde.
In januari 2012 ging het weer mis van de een op de andere dag kon ik tijdens het rijden niets meer met jou. Meteen gingen alle alarmbellen rinkelen en hebben we besloten wedros te laten onderzoeken in de kliniek. zo gezegd zo gedaan klinische keuring was in orde behalve dat het inderdaad duidelijk was dat het probleem uit zijn rug kwam (overdreven gevoelig, niet achterwaarts kunnen) de foto's waren in orde zowel van zijn nek als van zijn rug *\o/*
de scans waren echter niet goed, een beschadiging in een van zijn verzetsgewrichten. Na opnieuw een revalidatie, controles in de kliniek reden we weer zo rond:
Afbeelding
Helaas was ook dit van korte duur en toen heb ik besloten dat het goed was zo, zo wilde ik niet rijden, ik heb hem stilgezet ik had een adempauze nodig even nadenken wat ik nou wilde en of er nog opties waren. Uit eindelijk hebben we besloten dat we wédros zouden laten trainen door iemand die volgens de methode van ATDB als dit niet goed zou gaan dan was het klaar dan had het niet zo mogen zijn en zou wédros van zijn veeeelste vroege pension gaan genieten. De training is op 2 september begonnen en dit gaat super goed *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
ik ben trots op mijn jongen trots op mijn topper, trots op mijn allerbeste vriend.
we zijn er nog lang niet, maar het begin is er en dat is al heel wat.
Afbeelding

Remark

Re: I have made My decision, You are here to stay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:03

Mooi topic en heel erg veel succes!!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 22:09

dankje! :D

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 02:37

Mooi verhaal en fijn dat hèt nu goed uitpakt.

Alleen 1 vraag, waarom heb je de zweep bovenhands op de laatste foto?

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 13:31

Wédros heeft moeite met opgang komen door wat er allemaal gebeurt is, in het begin is hij dan niet goed aan mijn been. en als ik hem dan een tikje geef dan komt hij nog meer terug in tempo, plus dat wédros eigelijk helemaal niet vervelend is. dus dan geef ik een zwiepje met de zweep waarvan hij dan "schrikt" en dan gaat ie sneller lopen en zeg ik dat ie braaf is :P
zo zorg ik dus dat hij voorwaartser wordt zonder dat hij juist nog meer terug komt of zelfs gaat bokken :P

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:51

Je moet alleen wel oppassen want eigenlijk veroorzaak je een nieuw probleem dat hij bang kan worden voor de zweep en dat zou zich kunnen uiten dat hij straks wegvlucht voor het zwiepen van je zweep.

Je geeft zelf al aan dat hij schrikt en dat is denk ik niet de bedoeling, moet je echt mee oppassen anders krijg je straks een nog groter probleem 'angst'.

Denk dat je opzoek moet gaan naar methode waarbij hij de zweep leert accepteren.

Maar wel super tof dat je het Besien een kans hebt gegeven.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:55

Ziet er heel goed uit!
Wat is Wédros toch een prachtig paard <3

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:56

Wauw wat een knapperd :D|
Je rijdt je paard trouwens netjes! Ik kan dat echt niet hoor :+

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 16:02

Jakizi schreef:
Je moet alleen wel oppassen want eigenlijk veroorzaak je een nieuw probleem dat hij bang kan worden voor de zweep en dat zou zich kunnen uiten dat hij straks wegvlucht voor het zwiepen van je zweep.

Je geeft zelf al aan dat hij schrikt en dat is denk ik niet de bedoeling, moet je echt mee oppassen anders krijg je straks een nog groter probleem 'angst'.

Denk dat je opzoek moet gaan naar methode waarbij hij de zweep leert accepteren.

Ik weet waar ik mee bezig ben hoor, ik heb goede begeleiding en daar laat ik het liever bij ;)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 16:04

Sjors schreef:
Wauw wat een knapperd :D|
Je rijdt je paard trouwens netjes! Ik kan dat echt niet hoor :+

Dankje!
Kaus schreef:
Ziet er heel goed uit!
Wat is Wédros toch een prachtig paard <3

Dankje wel!

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:26

Drosssieee!

Dus de revalidatie van nu slaat goed aan :D!?
Hoe is het met Gerrit?

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 17:30

Ja gaat heel erg goed!
En met Gerrit ook :D
Gister de laatste punten bij elkaar gereden, en hij is super lief maar dat wisten we natuurlijk al
Volgend jaar kom ik terug hoor!
Alleen wel alleen met wédros

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:31

lina1998 schreef:
Jakizi schreef:

Ik weet waar ik mee bezig ben hoor, ik heb goede begeleiding en daar laat ik het liever bij ;)

Doe maar rustig ze probeert je alleen te helpen.

Mooi dat het nu beter gaat hoop voor je dat het nu ook gewoon goed blijft gaan. Tis een mooi paard

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:35

Al een hele geschiedenis gehad dus! Nou, veel succes er maar mee!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 17:44

@majO
Ik ben ook niet boos ofzo , maar ik heb echt goede begeleiding.
Dit was toevallig een foto met mijn Zweepje zo het is natuurlijk de bedoeling dit af te bouwen.
We doen wat het beste bij hem aansluit en dat is vanaf foto's lastig te zien ;)

Bedankt :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:53

Ooh dat geloof ik ook zeker en dat is ook heel goed dat je goede begeleiding hebt. Ik weet hoe belangrijk dat is.
En snap jou ook helemaal maar is wel even raar en sommige denken er dan niet bij na en denk dat Jakizi je daarvoor even wou waarschuwen.

In iedergeval heel veel succes verder met je paardje geniet lekker van elkaar

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:14

Wat een mooi verhaal.
Wat geweldig dat jullie zo naar elkaar toe zijn gegroeid, eerst alleen in de lessen, toen mocht je hem leasen en nu is hij helemaal van jou! :)
Geniet van elkaar, hopelijk nog heel lang.

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 19:14

Dankje wel!
Dat hoop ik ook zeker hij heeft nog een heel leven voor hem

@maj0
Dat begrijp ik, dat is ook lief van haar :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:31

Petje af voor je ouders voor het feit dat ze een paard kopen waaraan vanalles mis kan zijn en waar je heel veel kosten aan zou kunnen hebben. Er zijn maar heel weinig mensen die dit doen. Veel succes met je paard, lijkt me een lief dier zo op de foto's.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:37

Supermooi dat je hem een kans mocht geven van je ouders.
Iknhoop voor je dat hij lang gezond blijft, geniet ervan!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 20:01

ik ben heel blij dat mijn ouders hem/ons deze kans gegeven hebben :J

@bigone hij is ook lief <3 (nou is mijn mening niet helemaal objectief natuurlijk :P)
@Air Dankje!