In oktober nam ze me mee, weg bij mamma, dat was reuze stom! Gelukkig leerde ik wel rap andere paarden kennen die ook lief waren. Mijn mens stelde me ook voor aan een groot zwart paard (mens noemt hem Jauke), die beweerde direct dat mijn mens zijn mens is

http://fotoalbum.friespaardenforum.nl/g3/var/albums/Danielle/Jauke_001/samen/DSC_3860.JPG
Mijn mens zag ik regelmatig op pad gaan met die grote zwarte, dan zat ze op zijn rug. Gelukkig is mijn mens minder dom dan je zou denken, ze had al snel door dat ik gewoon mee wilde en niet thuis achterblijven!

Ik ben gek op aandacht en leuke dingen doen, het kan me niet gek genoeg!
http://www.youtube.com/watch?v=aRjInAd70Y4
http://www.youtube.com/watch?v=KeXE-OcDxBM
http://www.youtube.com/watch?v=qrEOiUIhmdo
En als Jauke dan mag spelen doe ik mijn uiterste best om me daar mee te bemoeien

http://www.youtube.com/watch?v=4JVRD9FtaFQ
Terwijl we zo spelen, mijn mens, Jauke en ik wordt ik steeds groter
http://www.youtube.com/watch?v=Xc4vDQpGESY
Begin dit jaar bond mijn mens af en toe een touw aan me en wilde dan dat ik rondjes om haar heen liep, soms deed ze dat met iets in mijn mond en daar dan 2 lijnen aan en iets om mijn buik, maar soms ook alleen aan mijn hoofd zoals op onderstaande foto

Iets wat ze ook weleens deed, dat was erg leuk, dan ging ze op een krukje staan of op een hek zitten en dan ging ik er naast staan, dan aaide ze over mijn rug en billen, of duwde een beetje en als ik dan gewoon bleef staan dan kreeg ik wat lekkers. Super leuk om te doen! Maar als Jauke naast haar kwam staan dan ging ze op zijn rug zitten en dan nam hij haar gewoon zo mee. Bij mij deed ze dat nooit, vond dat wel een beetje oneerlijk... Uiteindelijk besloot ik het heft in eigen handen te nemen, ze klom op dat hek en riep Jauke, vervolgens liet ik Jauke weten dat als hij zou komen dat ik hem in zijn billen zou bijten. Dat vind 'ie niet zo leuk, geen idee waarom eigenlijk, ik vind het tof! Hij luisterde braaf, gek was wel dat mijn mens dat meteen doorhad, ze sprak boos tegen me dat ik me er niet mee moest bemoeien. Dat was het sein! Ik kwam direct naar haar toe en ging naast het hek staan! Ze deed wel stom hoor, riep dat ik weg moest gaan, probeerde me weg te duwen en zei dat ze op een paard wilde zitten en dat ik dat nog niet kan, nou, dat kon ik best hoor! Ik bleef gewoon staan en trok aan de draad boven het hek om haar te laten weten dat ze ook heus wel op mijn rug kon gaan zitten! Ik was tenslotte al bijna 3! Ze zwichtte, gelukkig, en liet zich zomaar op mijn rug zakken. Ik murmelde zachtjes om haar te laten weten dat het goed was. Helaas vond ze het wel best spannend, maar ik deed mijn uiterste best om haar duidelijk te maken dat ze me best kon vertrouwen!
Dit was niet de eerste keer, een week later en ik was even afgeleid, zie je, vind ze meteen weer een beetje eng, is lastig hoor, vertrouwen winnen van mensen...
Een paar weken later besloot ze dat als ze zonder iets op mijn rug kon zitten, het ook met iets moest kunnen. Ik vind alles prima!
Kijk me trots zijn!

Weer een paar weken later ging ik samen met Jauke op de trailer, geen idee waar we heen gingen maar er is hooi en gezelschap, dus altijd goed! Het was een paar dagen na mijn verjaardag (12 mei) mijn mens noemde het vakantie. Toen we aankwamen, reuze spannend joh, allemaal andere paarden! En gezellig joh! Mens was ineens hele dagen in de buurt, konden we meerdere keren op een dag even knuffelen!

Weer terug thuis mocht ik zo af en toe met vrouwtje rijden, vaak maar heel kort, zo kort dat ze niet eens zin had om een zadel te pakken!
En uiteindelijk maakte ze het helemaal bont, ze vond ook een hoofstel onnodig... Ik vind het allang best, zolang ik maar de aandacht krijg waar ik zelf vind dat ik recht op heb.
Op een dag gingen Jauke en ik weer de trailer in, er was ook een meneer mee die ik niet zo goed ken, maar zolang mijn mens er maar bij is vind ik het prima! We gingen niet zo heel ver dit keer en toen we weer buiten kwamen stonden we vlakbij een bos. We gingen in het bos rijden! Gaaf man! Dat hebben we nu 2 keer gedaan, de eerste keer was ik wel wat overdonderd dus alleen stappen vond ik prima, de 2de keer echter wist ik wat we gingen doen en nu wilde ik wel wat meer actie hoor, ik was helemaal opgewonden en blij! We hebben gedraafd, maar ik vind galopperen véél makkelijker, dus sprong ik gewoon stiekem aan in galop, gelukkig lachte mijn mens er alleen maar om

Kijk, dit zijn we in het bos!

Dan zou je denken dat je de meest gekke dingen ondertussen wel gedaan hebt, niet dan? Maar nee, mijn mens is zo creatief, ze bedacht weer een nieuwe uitdaging! Ik mocht mee naar Horse Event! Jeumig wat gaaf joh! Al die mensen die speciaal en alleen voor mij komen! Al die andere paarden, drukte en gezelligheid! Ik ben natuurlijk een echte spanjaard, dus hoe meer volk, hoe leuker ik het vind! Ze gaf allemaal uitleg aan die mensen en dan mocht ik vanalles doen, ze ging ook op mijn rug zitten, helemaal prima natuurlijk, dat kan overal!
Maar wel pas na een kus

Het was maar 3 dagen, veel te kort! Jauke was moe toen we thuis kwamen maar ik niet hoor, ik kon gewoon nog dansen en schreeuwen naar de andere paarden op stal dat we weer thuis waren!
Gelukkig had ons mens nog meer op de planning voor ons, een fotoshoot! Ik ben dan natuurlijk wel ook een echt fotomodel! Wat een fantastische omgeving! Ik kwam daar en wilde maar 1 ding, héél hard galopperen! Helaas begonnen we met portret foto's maar aan het einde mocht ik los tussen de paaltjes en heb ik me geweldig uitgeleefd:

uiteraard heb ik ook mooi geposeerd

Als verrassing had ons mens nog een vakantie gepland, we gingen met z'n allen naar Noord-Holland, geweldig! Dat was wel een echte vakantie, ik heb de hele week lekker in de wei gelopen met aan beide kanten vreemde paarden ernaast, super gezellig. Ook op stal stond ik niet naast Jauke maar tussen 2 paarden die ik nog niet kende, super gezellig! 1 keer mocht ik mee, we gingen maar een klein stukje weg en daar waren weer allemaal mensen voor mij gekomen! Gááf! En ik heb hard mijn best gedaan, samen met Jauke, kijk maar:

Ondertussen zijn we alweer een paar weken thuis, hoewel, vorige week zijn we van stal verhuist. We staan nu in een wei met gewoon een open stal, daar kunnen we in wanneer we willen. Handig joh! En gezellig, samen met Jauke in een stal, liefste wilde ik dat vrouwtje er ook bij kwam staan, maar dat ziet zij niet zo zitten

Jullie kunnen wel zien, ik heb een heel druk, gaaf jaar achter de rug. Wat kan je als paard toch een boel mee maken he?! Ik ben benieuwd wat volgend jaar voor me brengt!