Leuk dat jullie hier kijken!
Ook ik maak een topic, een jaar lang in the picture. Al is ons jaar nog niet volledig vol.
Maar ik zal beginnen bij het begin.
Juni 2011, ik zie een knappe tinker te koop staan, alhoewel.. knap? maar ik viel voor hem,
Maanden moeizaam contact gehad, en een paar x opgegeven, tot ik hem in oktober weer te koop zag staan. nog steeds dus.
Uiteindelijk wel een deal kunnen maken, en eenmaand stalgeld betaald voor hem voor de winter. Waarom weet ik nu nog niet dat ik dat gedaan heb.
Telkens bij het afspreken kon het niet. maar 4 januari was t eindelijk zo ver! na 2 maanden proberen was de dag er eindelijk.
Wij op naar duitsland. 3.5u enkele reis, en toen kwamen we daar. dit tegen:

na 2u laden/2.5u bijna de moed opgegeven ging hij er uiteindelijk toch in(en 2x collega het erf over gesleept etc)
De rest van de fotos van januari vind je hier :
[ITP] Mijn nieuwe vriendje, Tinker Jaron
Genoeg werk aan hem dus, meteen maar zijn manen ontklit (die helaas al gekortwiekt waren door de verkoper) maar wat er van over was, en zijn staart even fatsoeneren.
Nou het arme dier ging meteen het diepe in, want ik ben maar meteen begonnen met opvoeding (door draden denderen, over mij heen etc.. was echt not done!)
Dus binnen 2 weken konden we al stappen, draven en galoperen (en dat allemaal langs de weg) Maar hij was super braaf.
Februari
Dankzij oplettende mensen en dierenpolitie erachter gekomen dat de boer waar ik stond mn paard (en zijn eigen beesten) niet voerde.
Paard viel enorm snel af, terwijl ik hem aan het voldouwen was.
Maar met min 20 en een enorme vacht zie je niet gauw dat je paard veel vermagerd, want je ziet geen ribben.
Dus binnen 4 dagen waren we verhuisd. Naar een fijne stal, waar hij binnen no time op krachten was.
We gingen naar t bos, en hij mocht een mooi galopje maken van meer dan 20 meter.

Maar jeetje, wat een vacht zeg! rest van die foto's vind je hier : [RIJ-ITP] Nieuwe vriendjes in het bos.
Maart
Meneer begint lekker in zijn vel te zitten, krijgt energie en gaat dat tegen ons gebruiken.
Na tig ontsnappings pogingen, een been afdruk op het bovenbeen van mijn bijrijder en nog veel meer ellende verder, kregen we een ander plan van aanpak.
Veel rust, en om de 2 dagen wat doen, en anders om de drie dagen.
Prima, dat zijn we gaan opbouwen, en mijn bijrijder reed hem, aan de longe, die was zo bang geworden voor hem (hij heeft oa gesteigerd enal) dat we helemaal van nul moesten beginnen.
Stap voor stap aan de longe.
En dat ging best bergop!
onze wijsneus

De foto's van maart staan in dit topic : [ITP] Heerlijk in de grassies Tinker gaat los!
April
We leren hem met de pessoa te longeren, zodoende kan hij ons de bak niet meer doorslepen en uitbreken, we maken een beginnetje met schriktraining
En we gaan stapje voor stapje berop werken met hem. de eerste sprong over een boomstam word gemaakt. wat was ik trots!
Eind april durft mijn bijrijder zelfs voor het eerst buiten uit te stappen, langs de weg! mijlpaal!
Mei
We gaan vooruit, Mijn bijrijder maakt haar eerste drafje, en ik rij in t lange gras, altijd al eens willen doen.

wat voelde ik me fantastisch en trots

Hettopic met de foto's : [ITP] Jaron de super tink in the picture
Juni
De fotomeet soestduinen, een adhd paard,en schitterende foto's

We hebben drie topics,maar hier een kleine impressie, want wat is hij veranderd! en hij liep in 1 x de trailer op, na wat training! top!

Samen met zijn nu vriendinnetje eelkje van intussen mijn goede vriendin anne_mieke88 die ik op de meeting ontmoet heb!
Juli
We gaan naar het bos en ontdekken de bosvijver met Jaron, bang voor water, maar de dappere dodo gaat na een beetje aanmoediging toch het water in
Ook volgt in deze maand onze eeste springles, die springgerichte dressuur les werd.
Onze eerste springles, want we hebben ons opgegeven voor de tinkerdagen!

Dat was onze eerste sprong, best hoog vond ik voor de eerste keer,maar hij deed het super!
Augustus
Een maand van veel proeven oefenen, zowel ik als bijrijder.
In deze maand haal ik mijn e achter b dus wegaan zelf ook traileren. Gelijk maar een ritje naar putten gemaakt en met de groep gaan rijden.
En hij vind alles leuk!
Ook leren we elkaar vertrouwen. Lange teugel en ontspannen galoperen, het kon niet eerder, en nu begint dat te komen.
Hier dan wel met bijrijder,maar het gaat om t plaatje he ;_
September
We beginnen met de tinkerdagen. Jeej wat gaaf! de trailer op, binnen de bordjes blijven, alles uitzitten, 1 proef met bijrijder, 2 met mij, springclinic, en ook nog eens een parcours 40cm.
Fantastisch, hij deed alles!
Ik was zo trots, heb gewoon een potje zitten janken

het springparcourtje

En ook een fotoshootje gedaan zelf

de rest staat hier : [ITP] Knappe tinker voor de lens
Intussen beginnen we ook met lange lijnen en een tuig op te leggen, dit is vreemd, maar hij doet het braaf.
Oktober
We gaan met de bijrijder naar les op stage, geen turbo meer aanwezig, hij is super braaf!
Het beleren voor in het tuig verder gaan we oppakken. Elke week een keer figuren in de bak, een x naar buiten,en toen de kar dr achter.
Geen kik gegeven. Week daarna weer, kar erachter, eerste drafje in de bak gedaan,en daarna naar buiten, de weg op, zomaar 400 meter en terug.
Brave dier doet het ook gewoon.
Ook zijn we half oktober voor het eerst naar het strand geweest. T was heel wat. maar hij was braaf en vond het fantastisch!
Foto's staan hier : [ITP] Tinker Jaron zijn eerste strandrit
En vorige week zijn we maar gewoon naar het bos gegaan, en in t bos met de kar dr achter gaan rijden, alsof hij het al jaren deed! ben zo trots!
En een fotoshoot met Tezzy gehad :

[ITP] Knappe tinker poseerde in het bos voor Tezzy!
En een dag later is meneer lekker kaal geschoren

November
Op de agenda staat : een les op stage bij dorrestein, een strandritje, 2 of 3x naar het bos met de kar.
December
En dan zal het in December wel winter zijn.
Thanks for watching!