Sinds een paar maanden mag ik Gurbe verzorgen en rijden. Gurbe is de 3,5 jarige ruin van de staleigenaar en heb dan ook enorm geluk dat ik deze kanjer tot mijn beschikking heb. Gurbe is heel leergierig en werkt graag voor je. Een valkuil daarom is om niet te snel te veel met hem te doen.
Toen ik hem ging rijden was hij erg onrustig in zijn hoofdhouding en viel hij echt stil in de overgangen. Door hem veel afwisseling te bieden, vooral niet elke keer rijden maar ook longeren, grondwerk etc zijn we al heel ver gekomen.
Sinds gisteren hebben we ook weer les van Anne (bokker ijssnuiver). Was erg leuk en leerzaam en Gurbe pakte het goed op. Ik Hoop samen nog ver te komen en nog lang van Gurbe te kunnen genieten!
Gurbe zegt hallo!

Gurbe staat samen met 4 merries (waarvan 1 mijn merrie is) en 1 ruin in een hele leuke groep. Ze hebben het heerlijk samen;-)

Gurbe in mei dit jaar, heerlijke koppie toch?

Gurbe kan best lekker lopen;-)

Deze is een van mijn favoriete Gurbe plaatjes:

Gurbe los in de bak, op de achtergrond link mijn eigen merrie:

Gurbe tijdens een foto-shoot:

En tot slot, afgelopen zondag tijdens een foto-shoot / bokt meeting op stal:

Helaas was het niet ideaal weer, maar toch best leuke plaatjes uit gekomen, hier zie je hoe hij kan lopen. Dit soort stukken zitten er steeds vaker en steeds constanter tussen.

Heb zelf ook genoeg punten om nog aan te werken, daarom erg blij dat Anne ons les wil geven. Zoals je hier ziet is mijn houding niet top, handen mogen veel en veel netter / rechtop en over benen zal ik maar niet beginnen. Maar goed wordt dus aan gewerkt!

Trots op Gurbe!