Meet Lord IX!!

Lord is een vreselijk lieve PRE van ruim 3.5 jaar oud. Ik heb hem sinds augustus 2011 en hij is sinds 3 maanden onder het zadel. Het zadelmak maken ging van een leien dakje en het rijden pakt hij ook goed op (al vindt hij het, nu ik langzaam meer van hem vraag, wel wat moeilijker worden). We hebben iedere week les bij Lustroso Andalusian Sporthorses. Mijn doel is om ergens halverwege volgend jaar te gaan starten en natuurlijk ook om lekker samen te genieten van bosritjes en strandritjes en wellicht gaan we ook eens een sprongetje wagen

Ik plaats de foto's hier en niet op HAW omdat ik geen rijtechnisch commentaar hoef te hebben, daar heb ik immers een instructrice voor

Mei 2011: Lord is hier 2.5 jaar oud en net in Nederland aangekomen

Fotoshoot september 2011 door Utopia Photography

Het eerste half jaar lekker rustig aan gedaan, weidegang en wat licht grondwerk. In januari ben ik begonnen met licht longeerwerk en ben dit naast het grondwerk langzaam gaan uitbouwen. In juni begonnen met zadelmak maken.
In september is mijn vriendin weer langsgeweest van Utopia Photography en heeft wederom mooie foto's gemaakt. Ik ben superblij met het resultaat!!

Lord is hier 3 maanden onder het zadel. Hij heeft een hele korte hals en loopt daardoor graag bovenin. Hij vindt het nog heel moeilijk om met zn neusje te gaan zakken maar we werken er hard aan om zn spieren steeds een beetje verder op te rekken en hem steeds een beetje langer zn hals te laten vallen zodat ie zn rug gaat ontspannen

Op deze foto zag hij in de verte iets waardoor hij wat omhoog komt, gaf geen spanning, wel een leuk plaatje!