Leuk dat je komt kijken!
Een maandje terug hebben wij het examen EV2-3 gedaan in Ede. Sinds de Orun opleiding een nieuwe vorm heeft aangenomen was dit het eerste springexamen. Vooraf hebben wij niet de cursus gevolgd (die is momenteel wel bezig), maar we hadden de gok gewaagd om direct examen te doen.
En dat is gelukt! Het scheen dat de opdrachten en plattegrond vooraf op internet te vinden was, die had ik helaas niet gevonden en dus ook niet geoefend. Maar eigenlijk vind ik dat je dit als ruiter gewoon moet kunnen en daar dus niet teveel op moet oefenen, het was een heel logisch en simpel parcours. Het is dan ook echt basis springen, ze keken naar je houding, je tempocontrole, het rijden van de wendingen en dat soort dingen. We hebben altijd recreatief gereden met af en toe wat springen.
Ik ben persoonlijk heel trots op mijn pony, ze is misschien geen sportpony maar heeft wel een super karakter. Een aantal jaar geleden stond ze nog ergens mager op een stukje land, met rijden was het een ramp en kijk eens hoe lekker ze nu in haar vel zit. Enkel dat maakt me al gelukkig, die prestaties zijn voor mij leuk meegenomen maar niet het meest belangrijk. Ik had ook nooit durven dromen dat ik ooit nog met haar zoiets als dit zou gaan doen, een binnenbak, opstap met een trailer, een knhs examen.. dat was voor mij altijd een ver van mijn bed show, voor vele is dat misschien 'normaal' maar voor mij is dit echt een meisjesdroom haha
Ik was een beetje huiverig voor wat de examinatoren van mijn niet-ras-pony van 18 jaar zouden vinden, maar tijdens de beoordeling hadden ze enkel positieve punten, was er echt heel blij mee. (Ik kende de examinatoren van 2 andere examens, maar ze hadden me nog niet zien rijden)
Vond het super leuk om te doen!
Ik plaats de foto's bij ITP, rijtechnisch commentaar is voor mij niet nodig, ik zie mijn verbeterpunten overduidelijk terug op de foto's
(oa mijn onderbenen
)Foto's staan op volgorde:
rijtechnisch geen perfect moment, maar vind dit wel een heel leuk sfeer plaatje. Oplettende pony, ontspannen ruiter, de examinatoren, de opdrachtgever en de stalhouder

galopbalken, tellen en de passen vermeerderen en verminderen

Niet zo'n mooi moment, maar geeft toch een leuk beeld (en ik dacht; laat ik eens een originele bokker zijn die een foto plaatst op het binnen-voorbeen ipv enkel het buiten-achterbeen in de galop
)
serie van 3, pony heeft er zin in

balkjes draven hoort er ook bij

natuurlijk een kruisje

En een lijntje. We moesten vanuit draf aanrijden, het kruisje nemen en dan in galop over een oxertje. (zal de examinator mij uitlachen of toelachen
)
afsprong

en nog eens het lijntje

Als laatste de oxer

Bedankt voor het lezen en het kijken!

volgensmij heeft ze er veel plezier in en jij ook