wat mijn paard echt van springen vind .........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

wat mijn paard echt van springen vind .........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 19:56

wtf een hindernis

Afbeelding

ik ga er niet overheen

Afbeelding

echt NIET

Afbeelding

nee baas echt niet gewoon :')

Afbeelding

neeeeeh ik wil NIETTTT

Afbeelding

neeeee neee neee

Afbeelding

nou nou vooruit maar wel in stap hoor -O-

Afbeelding

pff nou vooruit ik zal wel iets harder gaan

Afbeelding

nou we zijn er overheen hoor pff dat was hoog

Afbeelding

dat was zwaar zeg

Afbeelding

braaaaaaf paard

Afbeelding

dit zijn gelukkig foto's uit de oude doos :+

Jenny_S

Re: wat mijn paard echt van springen vind .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:59

volhouder wint ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 20:19

gelukkig wel ja :')
anders had ik hem nooit gekocht denk ik haha

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:45

vind het ook wel mooi dat er achter jullie zon hele hoge sprong staat :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 21:46

haha :')
dat was om naar te kijken hahahaha

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:14

casperzazoe schreef:
vind het ook wel mooi dat er achter jullie zon hele hoge sprong staat :+

haha ja lijkt net of je die ook gepakt hebt

Palmboom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:35

Geniale foto's!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:36

Misschien vindt hij hem te laag :+

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:38

Hmm, sorry, ik weet niet zo zeker wat ik van deze foto's moet vinden. Je paard vind het echt duidelijk niet leuk, ik vind hem zelfs angstig kijken. Ik kan er de humor niet zo van in zien, maar dat kan aan mij liggen :+
Had je op dat moment begeleiding?

Je hebt wel een mooi beest onder je kont :)

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:29

- Hmm de foto's vind ik er niet zo heel fijn uitzien, jou paardje is bang ..
bij foto bij 8 trek je ook te hard in paardjelief zijn - haar mond. aangezien hij springen niet fijn vind, zoek uit waarom .. ga met de paardje aan de hand met halster en touw eens de hindernissen van dichtbij gaan bekijken, aan tonen dat het helemaal niet eng is. Zoek de reden uit en zoek een oplossing voor zijn angst, ga hem niet ' dwingen ' zo zal dit nooit goed gaan, idd aanhouder wint maar paardrijden is eenn team sport (-; Luister naar je paardje en je komt al veel verder.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:07

_O-

Ik zou de laatste twee reacties maar niet serieus nemen hoor TS.

Misschien is het de balk erachter dat zorgt dat ie even niet wilde. Of een kleine verandering. Misschien dacht ze dat het moeilijk was, misschien was ze wat bang.

En wat moet je dan doen? Juist ja, over de hindernis om te laten zien dat het niet zo moeilijk en eng is. En hoe doe je dat? Het paard aansporen om eroverheen te gaan. Dan kunnen paarden wat raar springen waardoor je niet helemaal mee komt..
Het is juist goed om bij zo'n kleine hindernis gewoon door te gaan, desnoods in stap. Als je afwend en opnieuw gaat etc. dan is het een hele gebeurtenis. Je moet juist duidelijk maken dat het niks is.

Niet zo mierenneukerig doen :D

TS, leer je aan om in zo'n situatie voortaan gewoon hup je handen naar voren te gooien. Doe ik ook altijd, zit je in ieder geval niet in de mond.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:21

Nee, vooral niet serieus nemen, laat maar lúllen joh, of niet.... Ik vind jouw reactie een beetje kort door de bocht, mierenneukerig?? Wat een onzin. Dat paard is duidelijk bang, en daar moet gewoon begeleiding bij komen. Zou wat zijn als iedereen zijn bange paard over de hindernis gaat schoppen omdat ie het maar gewoon moet leren.. come on :roll:

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:24

Misschien moet je eens wat andere topics van TS bekijken. Als het paard nou hartstikke onervaren is, oké, dan heb je misschien een punt. Maar dit paard is ervaren genoeg om even over zo'n hindernisje gezet te worden.

Al ben ik van mening dat ook onervaren paarden ertoe gezet moeten worden om over een hindernisje te gaan, door de juiste ruiter.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:48

Miracle_ schreef:
Nee, vooral niet serieus nemen, laat maar lúllen joh, of niet.... Ik vind jouw reactie een beetje kort door de bocht, mierenneukerig?? Wat een onzin. Dat paard is duidelijk bang, en daar moet gewoon begeleiding bij komen. Zou wat zijn als iedereen zijn bange paard over de hindernis gaat schoppen omdat ie het maar gewoon moet leren.. come on :roll:

Bang?
nou als een paard bang is gaat die hoe dan ook er niet overheen. en zal ervan weg rennen. :')
hou lkr je comentaar voor je. :\
leuke fotos hoor en super leuk beesie zeg!

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:06

Ik vind het er niet fijn uitzien en grappig eigenlijk ook niet.
Want op de foto's ziet het er allemaal niet echt bepaald vriendelijk uit.

Een paard die zoals hierboven geschreven die veel ervaring heeft met springen, zou ik mij juist afvragen waaroom die nu niet over een simpel klein kruisje wil.
En als het (hopelijk) niet lichaamlijk is, maar zoals hierboven wordt genoemd de balk achter de hindernis ofzo dan zou ik die voortaan maar weglaten totdat TS weet hoe ze hier (vriendelijk/kundig) mee om moet gaan. Wellicht iemand vragen om hulp.

Ik vind wel dat je echt een super mooi paardje hebt, echt prachtig.

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:23

Miracle_ schreef:

Ben ik mee eens!
Een oplossing zoeken, niet dwingen om over de hindernis te gaan.. lukt nergens mee.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:27

Leuk paard, ziet er wel uit als of je jezelf aan de teugels overeind houd en behoorlijk in het bit hangt. Niet doen, ga eerst balkjes leren lopen dat hij daar goed op uitkomt en leert dat er geen tijgers tussen liggen.. Ik snap best dat hij het eng vind blak voor de hindernis kruisje weer een blak ze zijn vrij kleurrijk dus snap best dat er veel op hem af komt.. Ik denk niet dat dit met volhouden te maken heeft maar met vertrouwen en niet snappen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:28

ze zegt erbij dat het oude foto's zijn en volgens mij springt ze er nu prima mee?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:30

dit is gewoon een moment opname....het is een superpaard wat gewoon met gemak 1.20 springt :D

Maar LB@...voorzichtig met hem hoor,hij is pas 6....niet teveel springen,voor je het weet is hij op :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:37

jeeetje wat een gezeur allemaal. Als je paard bang is voor een halster laat je hem maar voor altijd op de wei staan?

Angsten zijn er om te overwinnen, en zoals ik dit paard van andere topics ken springt hij heel makkelijk en word hij heel fanatiek. Waarschijnlijk was er een klein kleurtje, sliertje of kaboutertje dat het ineens heeeeel eng maakte, moet je je paard dan maar gaan aaien en met wortels naar de hindernis lokken? Wat een onzin zeg! Het zijn paarden, geen hamsters of kittens. Ze kunnen best wat hebben en worden er alleen maar bang en onzeker van als je er zo ultravoorzichtig mee om gaat.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:43

michelle933 schreef:
Miracle_ schreef:

Bang?
nou als een paard bang is gaat die hoe dan ook er niet overheen. en zal ervan weg rennen. :')
hou lkr je comentaar voor je. :\
leuke fotos hoor en super leuk beesie zeg!

Niet alle paarden zijn hetzelfde.
Ik houd mijn commentaar niet 'lkr' voor me, dit is een vrij forum, dus ik mag mijn mening delen. :) Als je het er niet mee eens bent, lees je er toch lekker overheen?

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:53

mang schreef:
jeeetje wat een gezeur allemaal. Als je paard bang is voor een halster laat je hem maar voor altijd op de wei staan?

Angsten zijn er om te overwinnen, en zoals ik dit paard van andere topics ken springt hij heel makkelijk en word hij heel fanatiek. Waarschijnlijk was er een klein kleurtje, sliertje of kaboutertje dat het ineens heeeeel eng maakte, moet je je paard dan maar gaan aaien en met wortels naar de hindernis lokken? Wat een onzin zeg! Het zijn paarden, geen hamsters of kittens. Ze kunnen best wat hebben en worden er alleen maar bang en onzeker van als je er zo ultravoorzichtig mee om gaat.

Eens angsten zijn om te overwinnen, maar dat kan op veel verschillende manieren. En tussen wat ik zie op de foto's en een paard naar een hindernis lokken met een wortel en maar aaien, zit heel veel in. Het kan ook vriendelijk zonder te hangen in de mond en vooruit te schoppen en dan hoef je niet meteen het uiterste te denken aan aan wat jij hierboven noemt.

Laat ik het hier op houden: Deze foto's sieren TS absoluut niet. Het laat meer onkunde dan kunde zien en dat vind ik jammer, en om te doen alsof de foto's "grappig" zijn, dat begrijp ik helaas niet.

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:55

jemig wat een zeikerds zeg !
Ik vind het een ontzettend leuk paard wat je hebt, gewoon niet luisteren naar dat gezeur en lekker door oefenen met springen !

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:55

Er zijn ook ' vriendelijke manieren ' om paardjelief over de hindernis te krijgen ..
GEDULD hebben en op de manier proberen denken hoe het paard denkt. een team zijn..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:58

Jullie kennen ts blijkbaar niet. Misschien even een kijkje nemen in een van haar andere topics. Dan zie je dat dit dier niet bang is voor een hindernis.

Jeetje ieder paard kan weigeren, dan moet hij maar bang zijn? Stel je niet aan. :o en dat ze niet al te vriendelijk in jullie ogen is dat moet ook niet. Ga vriendelijk rijden en er niks aan doen om hem over een hindernis te krijgen. Daar krijg je een paard van dat nooit meer zal springen.

Even aanpakken en er doorheen rijden en dan braaf paard. :)