Mijn maatje en ik weer aan het trainen....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Mijn maatje en ik weer aan het trainen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 10:12

Hallo,

Bono is een 6 jarige afstammeling van Amati en aan moederskant zit er Samber bloed in. Wegens n flinke blessure aan mijn kant (hernia) heb ik dus een behoorlijke periode niet mogen rijden.

Ik ben nu sinds n 1,5 week weer iets aan het opbouwen en gisteren was de 2e keer dat ik Bono helemaal zelf heb gereden. Normaal rijd mijn vriend hem eerst waarna ik hem overneem en nog even wat puntjes op de i zet :P

Ik weet dat ik niet helemaal rechtzit maar dit kan ik al jaren niet meer, heb n versleten onderrug en nu dus ook een hernia erbij gekregen en ik ben al blij dat ik uberhaubt KAN rijden!

Genoeg gekletst, hier wat foto's van gisteren.....

1.
Afbeelding

2. Lekker actief en redelijk op de LL, dit is waar we hard op aan het werken zijn
Afbeelding

3. Net iets te diep
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Van hand veranderen
Afbeelding

6. Mooi opwaarts galopperen :D
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Halthouden, miscommunicatie en m even doorvragen omdat hij rechts vast pakte....
Afbeelding

9. Communicatie en ontspanning is hier even helemaal weg maar vind het wel een grappig plaatje :D
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. En lekker met een lang teugeltje uitdraven
Afbeelding

13. Hij begint te snappen dat hij kan ontspannen en zijn neus niet meteen op zijn borst hoeft te zetten....
Afbeelding

14. Close-up van het KWPN logo dat ik zelf op zijn zweetdeken heb gemaakt...
Afbeelding

15. Bono zegt, zweep inleveren en we gaan lekker opdrogen onder het solarium.... :z
Afbeelding

:evaw: :evaw: :evaw: :evaw: :evaw: :evaw:

Commentaar mag maar ben wel lief voor ons en onderbouw het even als je commentaar wil geven.

Onze problemen zijn makkellijk: Bono weet nog niet zo goed hoe hij ontspannen kan lopen zonder meteen te diep te gaan. Halsstrekken vind hij nog eng dus daar zijn we op aan het werken.
Ik moet meer recht gaan zitten (voornamelijk met mn schouders) maar ik ben bang dat ik niet veel beter dan dit zal kunnen.

lovefi

Re: Mijn maatje en ik weer aan het trainen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:14

Wauw wat een ontzettend leuk paardje zeg! En wat fijn dat je eindelijk weer kan rijden, geniet er maar van! Rijden ziet er goed uit en je weet zelf prima wat je kan verbeteren!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:47

Wat een leuk paard zeg! Voor het mooie zouden je teugels in korter mogen naar mijn mening. Geniet van het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:47

Mooi dier hoor, loopt fijn over de benen. Wat me wel opvalt is dat je zelf behoorlijk terug bent met je handen en daarom wellicht wat vast houdt in je schouders? Het kan zijn dat hij daardoor soms wat achter de loodlijn blijft hangen omdat hij dan wel wil maar niet kan ontspannen.

En als een paard rechts vastpakt heeft het geen zin om m dan in halthouden los te gaan werken. Want het vasthouden zit in zijn lijf wat ervoor zorgt dat hij het bit vast pakt. Als hij dit doet probeer dan op de lange zijde stelling naar binnen te vragen door de binnenhand overdreven naar binnen te brengen, zelf rechtop en rechtdoor te blijven zitten en kijken, te begrenzen aan de buitenkant en met het binnenbeen op de hoefslag houden. Dan gaat hij namelijk de rechterkant van zijn lichaam loslaten( niet meteen, daar duurt even) en laat hij ook rechts los in de kaak.
Dat is veel effectiever dan het in halthouden loswerken.

Succes :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 16:17

Dank jullie voor de reacties, ik ben ook super blij met m.

@tumtummie: wat bedoel je met de opmerking dat ik mijn teugels korter mag pakken? Mijn teugels zijn kort genoeg imo en ik wil m juist wat meer ruimte bieden want anders gaat hij helemaal in de oprichting lopen en dit wil ik nu nog niet al teveel doen. Hij is pas 6, heeft al behoorlijk wat meegemaakt (2 blessures gehad in iets meer dan 1 jaar) en nu gaat hij steeds beter lopen.
Zoals het er nu naar uitziet (en daar streven we ook naar) wil ik hem op 6 dec voor de eerste keer gaan starten in de B.

@joolien: Ik hou (volgens mij) niet vast in mn schouders maar hij vind de ontspanning nog wat eng. Verder werkt het bij hem dus wel zo dat wanneer ik hem laat halthouden en m dan zowel links als rechts een keer doorvraag dan laat hij helemaal los en kan ik m bij wijze van spreken op n dubbeltje laten draaien (zijn we met de les een hele tijd geleden achter gekomen dat we hem op deze manier het beste los krijgen zonder dat meneer ineens in de staak gaat).
Het op de lange zijde stelling naar binnen vragen en schoudervoor rijden doen we ook regelmatig maar zijn probleemkant is links. Altijd al geweest en nu word dat wat minder doordat we nu op een totaal andere manier aan het rijden zijn.
Mijn vriend rijdt hem momenteel ook omdat ik gewoonweg nog niet zolang kan rijden en hij gymnastiseerd mijn paard net wat meer dan dat ik doe. Mijn vriend rijd veel figuren en wendingen en zorgt ervoor dat hij dan ontspannen blijft doorlopen en ik ben meer van de oprichting en ervoor zorgen dat hij van achter door blijft lopen.

Als ik straks weer wat verder ben en wat meer aan kan dan gaan we ook weer fanatiek aan het lessen (bij n instructrice die grand prix heeft gereden en tevens zijn fokker is. Deze kent dus niet alleen mijn paard erg goed maar ook mij). Moet wel zeggen dat Bono met srongen vooruit aan het gaan is en daar ben ik al heel erg blij mee.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:42

Erg mooi paard! Je rijdt hem erg netjes vind ik :j

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 16:44

Dank je :o

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:25

CL wat fijn dat je weer kan rijden.. Geniet er maar lekker van..
Wie weet binnenkort weer eens een lesje om alle puntjes op de I weer te zetten..
Komt helemaal goed met jullie..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:31

@lonneke:
Wat heerlijk dat je weer kan rijden!
Komt helemaal goed met jullie hoor, weet wat er allemaal speelde en dan toch dit voor elkaar hebben, tsja, gewoon top!

Grappig trouwens om Frans ook een beetje op de foto te zien;-)
Moet maar eens snel weer jullie kant in komen.......en dan echt afspreken!

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:58

misschien een hele rare vraag het is echt super mooi geworden dat kwpn deken maar waarom kwpn???
en niet zn naam ofzo (schaammm) :o

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:03

Wat vervelend van je rug, gelukkig dat je nu weer kan rijden!
De punten geef je zelf al aan, iets meer voor je kijken in sommige foto's, maar dat zijn moment opnames :j
Erg leuk paard, je rijd hem ook netjes.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 15:08

Thanks allemaal!

@Jolanda: Dank u! Moeten inderdaad maar weer eens snel wat afspreken!

@Tanuya: Omdat hij een KWPN'er is en ik op n shabrak al zijn naam heb staan en ik gewoonweg niet teveel dingen wil hebben met zijn naam erop aangezien ik niet zeker weet of ik hem wel aan ga houden. In principe is hij niet voor de verkoop maar als er iemand voorbij komt die hem wil kopen heb ik nog wel iets aan mn spullen en anders niet :o

@vosje456: voor me kijken is ook 1 van de dingen die ik net wat meer zou mogen doen maar dat is ook al een stuk beter geworden..... Dank je voor het compliment!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:18

Mooie combinatie zijn jullie! Ziet er sympathiek uit :) Fijn dat ja na fysieke ellende weer aan de slag kan!

Vraagje: Jij staat toch bij Roefs...Ben jij lid geworden van onze rijvereniging? (Breugel) Zo ja: Welkom! En al wedstrijdplannen?

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:23

wat een heerlijk paard heb je zeg! precies mijn type <3 ziet er goed uit hoor hoe jullie trainen!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 15:54

@listiglisje: :o *ben er stil van*, dank je voor je compliment, doet me iig erg goed dat er toch nog wel wat mensen zijn die toch nog iets positiefs zien in ons als combinatie (ik heb er ooit nog wel eens mn twijfels over aangezien hij niet altijd de makkelijkste is).
En ja ik sta op Roefs en ben inderdaad 1 van de nieuwe leden van de vereniging :D

Wedstrijdplannen heb ik zeker wel, wil als alles goed gaat begin dec gaan starten in Son bij Manege Sonniushof (semi thuis wedstrijd) om dan eens te zien hoe mn paardje gaat reageren. Hij is nogal snel over de flos en heeft (nog steeds) wat schrik van soortgenoten en nu is het de planning om een dezer dagen hem in het diepe te gaan gooien. Dat wil zeggen: Eerst bij ons op stal met een x aantal paarden tegelijkertijd gaan rijden (momenteel zitten we op 3 andere paarden in de bak en dat gaat redelijk) en m daarna n keer meenemen naar de manege om eens te zien wat hij dan doet (dit ga ik echter niet zelf doen maar mag mn vriend doen). Als dat dan goed gaat mag hij in Dec mee op B debuut.

@love_Soraya: Dank je wel! Ik ben ook helemaal weg van hem <3

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:00

Spannend!!! Alvast heel veel succes en misschien zie ik je wel tijdens onze wedstrijd in Schijndel :)

BTW 3 paarden erbij in jullie binnenbak :') das niet veel hè gezien het formaat :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 16:22

Met de wedstrijd in Schijndel kom ik iig helpen dus dan zal ik je wel zien :D

En nope, 3 paarden in ons formaat bak is niet veel maar voor hem wel meer dan voldoende... Is dus de bedoeling om dat in de aankomende weken op n stuk of 6 (of meer) te krijgen zodat we zien hoe hij dan reageerd. Maar het zal allemaal wel goed gaan komen, we zijn al een heel eind gekomen dus ook dit stukje zal wel gaan lukken. Hij is gewoon super sensibel en dat is soms niet echt fijn maar aan de andere kant ook weer wel want als hij los is kan ik m zowat op n dubbeltje laten draaien en kwa oefeningen leert hij ook snel (soms iets TE snel) :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 19:09

wil nog even het filmpje met jullie delen, ik zie hier nog wel wat verbeterpunten op maar ben benieuwd wat jullie mening op het filmpje is

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:16

Nou... hier ben ik dan... :x

:P

Nee, Lon, het ziet er prima uit vanaf de andere kant van de wereld *D Ik word er helemaal *\%/* van! Hij is echt met sprongen vooruit gegaan nadat ik hem gereden heb :j Loopt beduidend meer ontspannen en los in zijn lijf.

Hehe, meid ik ben blij dat je er weer op zit en hem zo goed rond krijgt gereden, want het is wel eens anders geweest met deze draak ;-). Je hebt echt hard gewerkt met hem om hier te komen en jullie zien er super uit zo!!

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:28

Wat een knap paard :) Veel succes verder.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 13:44

@Jana_en_ik: Thanks schattie! Jij weet als geen ander wat voor een draak hij af en toe kan zijn maar momenteel doet hij het echt super. Zo super dat ik me soms aan het afvragen ben wanneer hij weer aan zijn trukendoos gaat beginnen :p
Toen jij m nog meereed was hij nog niet zo braaf als dat hij momenteel is.....

@Yesorno: Dank je wel! Gaat helemaal goed komen (althans daar ga ik vanuit :D)