don diego 3,5 jarige ruin

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hutch84

don diego 3,5 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 12:35

het verhaal begint eigenlijk afgelopen zondag,

Op het gemakje waren wij op zoek naar een nieuw paardje voor mijn zus
en werden we benaderd door een mede bokker dat zij een paardje in de opfok had lopen( in brabant woonde zelf in friesland) wat ze te koop had staan en die ze het liefst vanuit daar verkocht

De advertentie zaterdag avond nog snel doorgestuurd naar mijn zus en ja ook zij wilde kijken dus zondag er naar toe,

Het paard wat we te zien kregen was niet wat we verwacht hadden , we konden hem niet aanraken was mager, manen afgeschuurd staart in de klitten overal van die vieze pluisbolletjjes met van die haartjes er aan ..
http://i1356.photobucket.com/albums/q73 ... 09e5ec.jpg
hoe dan ook niet wat wij verwacht hadden..
na het zien van onze fotos heeft de de betreffende bokker ook even flink moeten slikken
http://i1356.photobucket.com/albums/q73 ... 85f53c.jpg
http://i1356.photobucket.com/albums/q73 ... 648f1d.jpg
http://i1356.photobucket.com/albums/q73 ... 9c5d4f.jpg

maar toch had hij iets hij draafde erg ruim was een grote maat. en was donker van kleur

In die smerige wei( van brandnetels prikkeldraad enz ) besloten wij samen de uitdaging aan te gaan en hem te kopen ( wat ik moet met een nog groeiend paard van nu al 168 terwijl mijn quarter van 4 maar 150 is weet ik nog niet mijn hoogte vrees overwinnen denk ik :D ) Maar gelukkig als er een klik is en mijn zus haar paard niet meer pijnvrij kan leven wil zijn deze knapperd volledig hebben *\o/* maar om nu 2 paarden te hebben was haar te veel nou dan helpt zus lief gewoon mee, want we hadden allebij zo iets van ja dat is hem.. en dan moet je niet twijfelen

en dus zijn wij samen sinds zondag middag eigenaar van Don diego
zijn vader is de arabofries dark ynte
Afbeelding

aan moeders kant zit de hengst haarlem v. voltaire

de fotos zijn bij ons op stal genomen op maandag ochtend nadat hij zijn buik de nacht vol had.
hij heeft 48 uur alleen gestaan op een paddock dit wegens mogelijk wormen dus gelijk een kuur gegeven ook moet hij opnieuw geent worden
vandaag mocht hij voor het eerst de wei op om kennis te maken met de ander ruinen
hij dacht zelf maar aan 1 ding en dat was eten , echt kennis maken kon hij ook al over de draad van paddock naar wei .
en dus verliep alles goed
http://i1356.photobucket.com/albums/q73 ... c9ebc2.jpg
http://i1356.photobucket.com/albums/q73 ... 5b234b.jpg

met mijn eigen paard
http://i1356.photobucket.com/albums/q73 ... 3568f1.jpg

volgens ons is hij al bijgekomen

helaas krijg ik de fotos niet zichtbaar als alleen via link ze blijven of te groot of worden te klein

halster aan doen en hem pakken in de wei zullen de komende week de grootste uitdaging zijn nu hij namelijk zijn buik vol heeft komt er wat karakter naar boven
maar hij kent ook nog totaal niets ho is ???? en als hij denk ik wil recht doet hij erg volhardend de poging om dan toch daar te komen
maar maak geen onverwachte beweging of hij schrik zich het leven .

mochten er mensen zijn die dit paard kennen of meer info hebben horen wij het graag alle info is welkom graag zelf
Laatst bijgewerkt door hutch84 op 10-10-12 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: don diego 3,5 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:45

Hij is idd al wat bekomen meiden!! Over 2 maand weet je niet wat je ziet denk ik zo!! Dat was met mijn paard iig wel zo!! Ik hoop dat jullie hem nog wat opvoedende manieren ku nen bijbrengen en jullie er dan een fantastisch rijpaard aan zullen hebben! Succes!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:49

Leuk ding, ben benieuwd hoe hij er over een tijdje uitziet.
Ben je wel een beetje voorzichtig met al dat gras? Als ze zo mager zijn kan al dat rijke voer ineens voor veel ellende zorgen, koliek/bevangenheid ed.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 12:49

@opvoeden zal echt nodig zijn hij is te groot om niet te luisteren , we zijn al wat bezig met grond werken , dat ho ho is en wij de leiders en dat hij pas mag gaan eten als ik de stal uit ben.
het moeilijkst is echt hem het vertrouwen te geven dat als er een hand met een halster naar boven gaat dat dat goed is en niet een of ander moord wapen

@ troi natuurlijk zijn we voorzichtig gelukkig lopen de andere paarden al een paar dagen op deze wei zodat er al een hoop op is

vanmiddag gaat hij er weer vanaf, en gaat hij verder aan het hooi,

ik weet alleen niet zeker of er nog wel zo veel voeding in het gras zit, aangezien de temperaturen al aan het dalen zijn

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:04

Arm ventje. Fijn dat hij nu bij jullie staat. Dan komt hij de winter in ieder geval goed verzorgd door. Heel veel plezier met deze grote jongen.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:08

Jeetje, wat een nare foto's!

Hoe voer je hem nu? Want ineens veel gras/voeding kan ook slecht voor hem zijn. Ben benieuwd hoe het verder met hem/jullie gaat :)

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 14:12

malenka dank je wel kom hem maar snel bekijken

tess hoe we hem nu voeren

hij krijgt nog steeds meerdere keren per dag eten we voeren hem geweekte pulp met slobber en een hand muslie hij krijgt extra vitamines( dit is een zwarte gamma emmer vol per dag daarnaast staat hij op stro ( de nachten komt hij naar binnen ) en krijgt hij onbeperkt hooi zowel op stal als op de paddock wel in kleine portie

de tijd zal leren of hij het met ons kan vinden daar kunne we nu nog niets over zeggen helaas
we hopen hem binne kort lekker onder een deken te zetten zodat hij zich wat warmer kan houden

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:30

Hij ziet er toch al wel wat beter uit Stef!
Ik weet zeker dat het straks een knapperd gaat worden, bij jullie is hij in ieder geval in goede handen :)

Succes!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:58

allemachtig, wat voor opfok is dat???
als ik de vorige eigenaar was had ik toch echt een klacht in gediend. ook in een opfok kunnen paarden er goed en gezond uit zien. kijk maar naar mijn Lucy.

ik hoop dat jullie zijn vertrouwen winnen en dat het een leuk dressuurpaard word. en dat je zus er maar veel plezier aan mag beleven. zij heeft nog een zware tijd voor de boeg met dr huidige paard.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 19:45

paintless hutch stond ook in de opfok maar hij kwam er nooit zo uit eerder rond en vol met gras
ik zou ook een klacht indienden maar weet neit of het een officieele opfok is

zijn vertrouwen winnen is de grootste klus een leuk dressuur paard maken zal wel lukken
ik hoop ook dat mijn zus er veel plezier van zal hebben ook al komt er misschien een moeilijke keuze op har schouders te liggen

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:49

hij knapt idd al op maar rustig aan. Succes ermee. wordt een super paardje

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 19:56

dat hoop ik ook heeft jet eindelijk weer een paardje om te rijden ipv stappen stappen stappen

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:57

komt helemaal goed denk ik tijd geduld en veel aandacht.
bedankt iedereen tot zover voor de berichtjes

( ik ben de zus van voor de personen die dat niet weeten)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:29

@norton, alvast heel veel sterkte komende tijd.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 20:37

thanks paintless

spiranca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:32

jee, zeg, super dat jullie hem een kans geven.En met geduld en veel liefde kom je een heel eind, hoor;-)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:58

thanks paintless.

hoop en duim dat het ook helemaal goed met hem gaat komen en dat de laaste dingen met hem ook goed afgehandeld worden.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:31

is hij nou van jou of van je zus! wel een project zeg, veel succes samen!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:49

hij is nu van ons samen buffelo. mocht dinsdag de uitslag bij mn andere paardje negatief zijn dan koop ik haar deel over als de klik er is tussen hem en mij.