14 jaar geleden waren we al een tijdje in het bezit van de welsh cob merrie Ursula. Ze had eerder al bij ons een prachtig valk hengstenveulen, Zappa, gekregen (papa was appaloosa) maar die hadden we verkocht. We hebben haar toen nog eens door dezelfde appaloosa hengst laten dekken en ook hier kwam er weer een leuk, speciaal veulen uit, namelijk Boy. Na enkele maanden besloten mijn ouders Ursula te verkopen en Boy bij te houden. Ik was toen nog heel erg klein en herinner mij hier niet zo heel veel meer van maar mijn zussen hebben dit toch wel als jeugdtrauma ervaren

Nu is mijn zus Dorien (zij is ook de eigenaresse van Boy) al even op zoek naar een extra paardje om haar kudde te versterken en zat ze vrijdagavond wat op het internet toen ze plots een advertentie zag staan van een 19-jarige welsh merrie niet zo heel ver van ons vandaan... Meteen foto's vergeleken en ja hoor, geen twijfel mogelijk dat het Ursula was! De volgende dag gebeld en gaan kijken en hoewel je zag dat ze wat verouderd was, herkende we ze meteen! Deze mensen hadden Ursula vorig jaar van de fokker over gekocht (ze is gelukkig dus niet heel veel door verkocht) maar door verbouwingen enz verkochten ze ze weer. Nouja, de volgende dag brachten ze ze al en stond ze lekker in de wei van mijn zus! En nu mag Ursula de rest van haar leven hier lekker doorbrengen. Ze staat samen met haar zoon Boy op de wei en een andalusiërjaarling Intruso. Ze staat ook op exact dezelfde wei waar ze vroeger stond

Eerst eventjes foto's van 14 jaar geleden:
Ursula en Boy

En toen we zaterdag voor het eerst gingen kijken (helaas regende het toen)

En toen ze gisteren aankwam

Nieuwsgierige en knappe buurpaarden (de mijne

En de eerste keer dat moeder en zoon elkaar terug zagen:

Ze stond eerst nog even apart en dit was haar reactie 5min nadat ze was aangekomen

Meer foto's heb ik niet omdat ik daarna weg moest, misschien dat mijn zus straks nog foto's in het topic kan aanvullen als ze mee in de kudde staat

Groetjes Emmy