Poging tot... zondags in't zonnetje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ympi

Poging tot... zondags in't zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 11:59

Na dit topic [RIJ-ITP] Beter of toch niet? nog eens een nieuwe reeks foto's laten trekken door mijne lieve papa (eens diep in zijn ogen kijken kan wonderen doen...) :D
En ben best wel blij met het resultaat. Ik ben de laatste tijd erg moe en voel me heel slap, uithoudingsvermogen is ook 0,0. Heb pony dan ook niet zo vaak gereden de laatste tijd maar eerder gelongeerd en VD gedaan. Tijdens het longeren verlies ik vaak mijn evenwicht en beland dus vaak bijna tegen de grond, dit gebeurt ook met het rijden eens ik beetje moe word. Maar ik heb zondag dus toch lekker gereden. Ook Formera was best wel moe want ze had de dag ervoor met mijn zus mogen springen.

Genoeg gekletst, de foto's...

1. Nog helemaal uit elkaar en nog heel erg stijf, maar we beginnen eraan. Zelf mag ik wat rechter gaan zitten en ik moet mij ellebogen naast mijn lichaam houden.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Gebruik hier iets teveel mijn binnenhand en dat zie je ook terug aan mijn pony en haar zwiepend staartje.
Afbeelding

8. Erger me aan mijn linkervoet :( die is altijd heel stijf omdat ik een gewricht mis, maar tijdens het rijden gaat hij alle kanten op, erg lastig en was me hier niet van bewust, dus ga hier aan werken en erop proberen te letten.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Bijna ingestort, moe... gelukkig doet pony mee, ze is ook moe :)
https://lh5.googleusercontent.com/-HNKk ... G_2995.JPG

11. Beetje meer binnenteugel geven.
Afbeelding

12. Galopje, niet mijn sterkste punt...
Afbeelding

13. https://lh6.googleusercontent.com/-8-Qj ... G_3070.JPG

14. https://lh5.googleusercontent.com/-jpL7 ... G_3086.JPG

15. Hier valt ze uit galop
https://lh4.googleusercontent.com/-pVe8 ... G_3087.JPG

16. Maar heb ondertussen geleerd dat ik moet blijven rijden (hoe moeilijk dat ook is en niet mag tegen trekken maar moet geven...)
https://lh3.googleusercontent.com/-0Y__ ... G_3088.JPG

17. Ze kruipt hier wat achter de teugel alhoewel teugels los genoeg zijn, moet hier iets meer impuls geven.
https://lh5.googleusercontent.com/-o7bh ... G_3131.JPG

18.
Afbeelding

19. Knap hoofdje <3 Met haar nieuwe hoofdstel, had sperriempje er af gehaald want ze kwijlde zo hard en mama wou nog even uitstappen.
Afbeelding

44Myrthe44

Re: Poging tot... zondags in't zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:03

Zo, jij was zomers gekleed!!
Het ziet er netjes uit, probeer wel recht op te gaan zitten en je hakken laag te houden ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:16

Het ziet er al goed uit hoor, paard laat fijn de hals wat vallen, maar ik mis dan wat activiteit. Probeer activiteit te combineren met deze lengte. Zet hem aan het werk. Succes :)

xciin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:29

ik vind het er netjes en ontspannen uit zien! wel wat trotser op je paard gaan zitten! :)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 12:45

44Myrthe44 schreef:
Zo, jij was zomers gekleed!!
Het ziet er netjes uit, probeer wel recht op te gaan zitten en je hakken laag te houden ;).

't was ook warm hoor :j in onze bak is het altijd veel warmer dan er buiten, fijn 8-)

Recht zitten en hakken laag zijn gekende problemen, dat zei ik zelf ook al, dus daar probeer ik heel hard aan te werken, is alleen niet zo makkelijk...

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 12:46

Joolien schreef:
Het ziet er al goed uit hoor, paard laat fijn de hals wat vallen, maar ik mis dan wat activiteit. Probeer activiteit te combineren met deze lengte. Zet hem aan het werk. Succes :)

Huhum "haar" :o Ze was erg moe van de dag ervoor en ook lekker stijf van het springen dus veel activiteit kwam er niet meer uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:49

Ympi schreef:
Joolien schreef:

Huhum "haar" :o Ze was erg moe van de dag ervoor en ook lekker stijf van het springen dus veel activiteit kwam er niet meer uit...

Oeh sorry :') Maar dan heeft de training ook geen zin. Dan kun je beter kort rijden en bijv de galop achterwege laten en een kwartiertje lekker stappen en draven, maar dan wel actief. Ze hoeft niet harder te lopen, maar wel actief. Dat is een heel verschil :)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 12:59

Heb maar dik 20 minuten gereden hoor waarvan bijna 10 gestapt en twee toertjes gegaloppeert :)
Vond ze trouwens best wel actief, maar ik ga me daar niet over uitspreken of ze dat nu echt was ook :o
't is gewoon een koele kikker...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:50

Ziet er netjes uit hoor, jullie zijn goed bezig!!

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:53

Ik vind het er wel lekker uitzien +:)+ .
Ziet er ontspannen uit.
Tevreden over je nieuwe instructrice?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 10:01

Mijn nieuwe instructrice is een man *\o/*
Ben er globaal gezien heel tevreden van, heb er nu drie keer les van gehad en ga vanaf volgende week weer om de twee weken proberen lessen.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:21

Haha foutje.
Dat is fijn, denk inderdaad dat dit wel een fijne is!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:49

Ik vind het er netjes uitzien maar ook ik ben van mening dat ze iets actiever mag met haar achterbenen. Probeer dit te bereiken door bijvoorbeeld af en toe een pasje naar voren te schakelen. Hierdoor blijft ze aan je been en wordt het achterbeen iets sterker!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 10:59

tumtummie schreef:
Ik vind het er netjes uitzien maar ook ik ben van mening dat ze iets actiever mag met haar achterbenen. Probeer dit te bereiken door bijvoorbeeld af en toe een pasje naar voren te schakelen. Hierdoor blijft ze aan je been en wordt het achterbeen iets sterker!

Dit probeer ik te doen hoor. Vind het lastig om daaraan te denken en vergeet het dan ook vaak, ben dan zo lekker aan het rijden en dan rij ik maar en rij ik maar :p en ja, soms wordt het dan wat sloom. Maar ik denk ook dat het er slomer uitzien dan ze is hoor, ze loopt namelijk lekker actief maar mist nog wat kracht in de achterhand en kan daar niet zo groot bewegen... Ze was ook moe van de dag ervoor (springen).

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:53

Het was zondag dan ook wel heel erg lekker weer!
Je bent bewust van je eigen fouten, en ik vind het er het nu toch al netjes uitzien hoor :).

Veel succes met verder trainen met je coole hafje :D

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 16:19

Het was inderdaad heel erg warm weer en dan moet je er toch van genieten, hoop dat ik een beetje een bruin kleurtje ervan heb overgehouden :)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:04

He ziet er goed uit! Ga zo door he!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:29

Ik vind het er ook heel er fijn en vriendelijk uit zien, zeker zo doorgaan! :D

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:52

Bedankt voor jullie reactie! Ik doe toch mijn best ja =)