Toy Boy 1e wedstrijd (Zwitserland)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura01234

Toy Boy 1e wedstrijd (Zwitserland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 13:02

Vandaag heb ik m'n eerste wedstrijd met Toy Boy gehad :)
het was een ''concours interne'' dat wil zeggen een dressuurwedstrijd open gesteld voor 4 bepaalde verenigingen in de omgeving, je mocht gekostumeerd komen als je wilde, dus ik heb de 1e proef in ''Dutch style'' gereden, ik heb 2 proeven gereden, de eerste ongeveer vergelijkbaar met L en de 2e met M

het was een natte dag, heeft de hele dag geregend, komen we aan op het wedstrijdterrein, is het inrijden dus op gras... natuurlijk hadden we geen schroeven bij want we gingen er vanuit dat het op zand was, en gras en regen = blubber :} dus onmogelijk om te schakelen, middendraf te rijden laat staan galopperen
heb dus gewoon met inrijden heel simpel alleen maar rondjes kunnen draven en overgangen maken

toen de 1e proef in (die waar ik oranje kleren aan heb), hij was dus lekker heet doordat ik niet veel heb kunnen inrijden en er allemaal mensen met paraplu's stonden en hij is bang voor water en hij gleed steeds weg want ook de ring was echt zo nat niet normaal, ik heb dus heeel erg voorzichtig gereden 1 omdat ik bang was dat ie weg zou glijden 2 omdat hij zo het was en was bang dat hij zou ontploffen :P middendraf kwam er daarom ook niet helemaal lekker uit enzo
maar ik zou mezelf niet zijn als ze niet verkeerd reed... tot wel 2x toe :P ik ging een keer naar links ipv rechts, en ik galoppeerde een keer aan bij F ipv A heel erg dom dus, en het heeft me heel duur komen te staan. (btw ben je hier verplicht om de proef uit je hoofd te rijden, en had deze proef nauwelijke geoefend omdat ik pas aan het begin van de week wist dat ik hem moest rijden, vandaar ;))

uiteindelijk was ik bij deze proef 2e van de 40 met 62% -cheer- (zwitserse jury's zijn extreem streng naar mijn idee)
heb dus 2x -7 gehad, en had anders dus 67% gehad en een eerste plaats maarja zulke dingen gebeuren nou eenmaal :P
ik ben toch ook blij met m'n 2e plaats :)

en de 2e proef, was 2 uur later, onderand was het inrij terrein onbegaanbaar en alsik ging draven hoorde ik gewoon de modder aan z'n hoeven zuigen :P dus heb bijna niks kunnen inrijden, gelukkig kreeg ik nog een paar minuten inrij tijd in de ring, de bak was onderand te vergelijken met een meer, op de foto's is dat ook duidelijk te zien, echt alles zat onder de modder toen ik klaar was , heeft toch wel een leuk special effect dat water haha een keer in de uitgestrekte galop kreeg ik zelfs water in mn gezicht :P
nouja de proef dus, hi jwas veeel fijner onder me, had volledige controle en kon er zelf veel meer aan rijden, het was niet meer zo van hee paard waar ga je met dat meisje heen ;) zelf niet fout gereden gelukkig maar wel 2 grote fouten, en die waren bekend al bij mij dus vind ze niet zo erg, ik weet dat ik daar gewoon veel op moet trainen! hij sprong 1x over in de contra, en in de eenv wissel sprong die verkeerd aan, nouja dat gaat met trainen ook maar 50/50 dusja

had daarvoor 59,9% en een 2e plaats van de 7 dit was ook de moeilijke proef, vergelijkbaar met een M proef vandaar dat hier niet zo veel mensen mee deden, toch vond ik voor mijn gevoel de 2e proef veel beter gaan omdat ik er nou echt volledige controle over had, de middendraf kwam er nu wel super uit :D

dus ondanks die foutjes super tevreden!! heb nog de hele winter om te oefenen (er is hier geen winterseizoen), en als ik bedenk dat ik pas 1,5 maand op Toy rij ben ik heel blij :D

de punten waar we vooral aan werken is de lossigheid in z'n lichaam en de buiging en rechtgerichtheid
voor mij mocht hij veel meer zakken in de hals in de proef, hij komt nogal snel te kort in de hals, maarja zulke omstandigheden zijn altijd anders natuurlijk!

nou nou een heel verhaal, hier eindelijk de foto's :D
niet zo veel foto's van de 1e proef helaas want mijn moeder had de camera instellingen verkeerd staan :P

onze oranje outfit
Afbeelding

Toy is een ballerina haha
http://i824.photobucket.com/albums/zz16 ... ssage2.png

hier loopt ie dus duidelijk onder me weg :=
Afbeelding

galop mag er nog iets meer doorheen af en toe
Afbeelding

gelukkig was ie niet bang van paraplu's!
Afbeelding

nu wel vierkant :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hij houdt niet van natte voetjes
http://i824.photobucket.com/albums/zz16 ... sage11.png

Afbeelding

middendraf door de plassen :+ krijg je leuke effecten haha
Afbeelding

concentratie
Afbeelding

http://i824.photobucket.com/albums/zz16 ... sage16.png

Afbeelding

hier wordt ie ietsje te kort
Afbeelding

halsstrekken in galop
Afbeelding

en voluit middengalop door het water! dat vond ie wel spannend
Afbeelding

en de prijsuitreiking :D
ik heb een vliegendeken, handschoenen EN een fles Champagne gewonnen :=
Afbeelding

bedankt als je alles gelezen hebt en laat iets leuks achter!!
Laatst bijgewerkt door Laura01234 op 30-09-12 13:28, in het totaal 3 keer bewerkt

__nina

Re: Toy Boy 1e wedstrijd (Zwitserland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:07

Wat ziet het er leuk uit zeg, zeker in het oranje!
Leuk om een keer te lezen hoe het in een ander land op wedstrijd er aan toe gaat!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:11

Ziet er goed uit!
Die Oranje outfit is gaaf :))

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:23

Gefeliciteerd met je prijzen! Wat jammer dat het zo'n blubberzooi was. Toch netjes gedaan verder. Jullie zijn een mooie combinatie!

Leuk om een verslagje vanuit Zwitserland te lezen. Ik heb er zelf 2 jaar gewoond en gewerkt en af en toe heb ik nog wel eens heimwee naar het prachtige land, met de stugge maar o zo vriendelijke mensen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:25

Leuk om te lezen hoe dat in Zwitersland gaat! leuke fotos

ik vind de jury wel stoer, gewoon in een trailer :')

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:51

Haha! Ik moest echt 2x kijken naar die jury in de trailer, tafeltjes erin. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:20

jury's in de trailer :') jammer dat het zo nat was , maar netjes gedaan!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 16:37

haha ja ik weet nog dat ik naar me eerste wedstrijd hier ging en echt gewoon super hard moest lachen om die jury´s! maar dat is hier gewoon normaal als ze geen jury hokjes hebben :+ achja iig geen gedoe met ruitenwissers enzo als het regent!

bedankt iedereen voor de reacties :D

@tessa: haha hier valt het nog wel mee met de stugheid! ze zijn wel heel anders ja dan nederlanders haha, maar ik woon ook in het Franse deel in de buurt van Genève, ik denk dat dat ook wel scheelt vergeleken met het duitse deel! het is hier gewoon net Frankrijk!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:48

Leuke oranje outfit. Echt Nederlands. Hoe waren de andere ruiters verkleed?

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:51

Sjiek paardje! Die laatste galopfoto is mooi, lekker stampen door de plassen :)

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 18:17

er waren er niet zo heel veel verkleed! wel iemand was als ''fransman'' iemand als wielrenner (inclusief wiel haha) en iemand als ridder en de rest weet ik niet :P

deze mevrouw had gewonnen! ik vond ze er echt geweldig uitzien! vooral dat hoedje en de stropdas haha

Afbeelding

xEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:25

Super Laura! Toy Boy is een leuke. :)

maar die bak is echt vreselijk..

xciin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:38

mooie foto's! echt een leuk paard!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 17:52

dankjewel :)

ja die bak kon niet erger! haha

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:50

Wat leuk om te lezen hoe het er in Zwitserland aan toe gaat! Ik moest echt even goed kijken of die jury nou in een trailer zat. Is wel een perfecte oplossing met die regen!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:55

Wat fijn, die oranje outfit :D Even reclame maken voor je thuisland :P

Ik rij VOR in België en daar zit de jury ook in een trailer hoor :P

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:00

Een verdiende verkleed-winnaar! Die heeft er zichtbaar werk van gemaakt. Erg mooi!

Rondom Genève is de mentaliteit inderdaad totaal anders dan in het Duitstalige deel. Niet alleen is het meer Frans, ook wonen er veel expatters en is het veel internationaler georiënteerd. Het Duitstalige gedeelte is veel conservatiever.

Wat betreft de paardensport is het in alle kantonen vergelijkbaar. De sport is in Zwitserland veel meer een elitaire sport en minder breed. Wij zijn in Nederland behoorlijk verwend met een brede basis wedstrijdsport met veel mogelijkheden voor iedereen, en een goed opleidingssysteem.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 19:37

dankjewel voor de reacties!

en inderdaad dat klopt helemaal TessaB!

vooral over dat elitaire deel, je ziet hier echt geen huis tuin en keuken paardjes mee rijden op de wedstrijden hoor pfoe, er is gewoon geen winterseizoen en in de zomer zijn er 1 of 2 dressuurwedstrijden in de buurt in de maand (minder dan een uur rijden) en omdat er dan ook maar zo weinig zijn, komt iedereen daar natuurlijk ook op af, waardoor er mega rubrieken zijn met ook alleen maar de beste van de beste
terwijl ik er in Nederland elk weekend 3 in de buurt had op 20 minuten rijden ofzo! dat was wel echt heeel erg wennen

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:13

Leuk om te zien zeg was die onderling of mogen jullie zo zelf kiezen welke 'klasse' jullie starten? :)
(omdat je 2 verschillende klasses hebt gestart)
Je hebt een leuk paard en ziet er ook netjes uit.

Moest ook wel even lachen om de jury in de trailer als ze dat bij ons doen staat de helft van de paarden te stuiteren denk ik _O-

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:01

Gefeliciteerd met je resultaten! Leuk om zo jouw toppic te zien, het lijkt erg op de manier zoals het bij ons in Noorwegen gaat. Daar zit ik trouwens ook regematig in trailers te jureren ;)

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:38

Echt een wereld van verschil! De paardenmensen die ik heb leren kennen zitten ook goed in de slappe was, als ik terug ga spreek ik vaak af in de lodge van de golfclub :D Och, ik zou uren kunnen doorneuzelen over de paardensport in Zwitserland *dat vleugje heimwee* Maar ik ben ondertussen erg blij met de uitgebreidere mogelijkheden in Nederland! Bovendien is het Toy Boy die hier in the picture staat. Een knap paard die zich daar met jou prima staande houdt. Lekker doortrainen deze winter, en in de zomer, met het nieuwe wedstrijdseizoen, stelen jullie de show!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 11:22

haha ja ik ook! ik heb zelf ook dressuurles op een golf club hihi :+ een buitenbak met een klooster en een golfbaan op de achtergrond, dat kan alleen hier volgens mij!

dankjewel voor je reactie1!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:50

Leuke combinatie zijn jullie zeg!
Mooie foto's ook :)