Alles was geregeld, paardentaxi, wei met schuilstal en een paardenvriendje in de wei die Deniise had gekocht en waar ik samen de wei mee huur.
Om 6;15 ben ik van huis vertrokken om op tijd bij de stal te zijn waar ik mijn nieuwe vriendje kon ophalen. Ik had om 8:30 afgesproken met de verkoopster en om 9:00 uur zou de taxi er zijn. Alles goed gepland!
Tot dat ik bijna bij de stal was.... Ik kreeg een berichtje van mijn paardentaxi dat haar moeder die nacht was opgenomen in het ziekenhuis.. Of ik de afspraak naar de middag kon verzetten? Oei! Eigenlijk kon dat niet, ik was er al bijna, de verkoopster zat er al een tijdje tegenaan te hikken omdat het paardje weg ging, kinderen die 's middags vrij waren, spits.. De taxi zou dan wel komen maar ze moest wel direct weer weg. Prima! Alle begrip voor! Om 9 uur geen taxi maar wel een berichtje, auto deed het niet, ze had de lichten aan gelaten.. Van af toen kwamen er steeds vreemde berichtjes en verhalen waar wij eigenlijk onze twijfels bij hadden.. Om een heeeeeel lang verhaal kort te maken, om 2 uur kreeg ik het verlossende smsje dat de taxirit niet meer door zou gaan! het enige waar ze mee kwam was dat ik haar trailer mocht gebruiken Nou.. daar stond ik dan.. Paniek! Hoe kreeg ik het paard nou thuis?! Iedereen die ik kon met een grote auto zat in het buitenland! Uiteindelijk was de vader van Deniise bereid om het paard te komen halen.. Wat was ik blij zeg! Betekende dat ik nog wel 4 uur moest wachten maar dat nam ik voor lief! De vader van Deniise had al 4 uur gereden voor haar paard en ging nu voor mij nog eens 4 uur rijden!
Om 18 uur kwam hij aan, om 18.30 uur waren we onderweg naar huis

De reis liep voorspoedig en om 20:30 uur arriveerde we bij de wei! Helaas was het donker.. niet wat ik had gewild maar goed..
Het is een feit, hij staat bij ons in de wei
Mijn mooie nieuwe paardje Ekdal

Aankomst

kennis maken met zijn weidegenootje Goos

De volgende dag voor het knippen

Na het knippen

Gezien ik een echte namendyslect ben zei ik zijn naam steeds verkeerd (Edgal)

Hier het topic van Denise, hier staat Edje ook bij op de foto
[ITP] Mijn nieuwe Fjordenvriendje!