Het is best lang geleden dat ik een topic heb geopend met echte rijfoto's waar we wat serieuzer bezig waren, de laatste was denkik van mijn wedstrijdje (hc) [RIJ-ITP] Otje op het hippisch festijn grave! Ons eerste winstpunt.
Nouja, laten we maar zeggen dat mijn houding niet helemaal 100% was
, en de galop heel slecht. Ik moet eerlijk zijn, ik was van plan er echt wat aan te gaan doen, maar ik had er niet echt zin in. Dus veel boscrossen, grondwerk, tuigloos rijden, springen, niks was ons te gek
we hebben in ieder geval een hele leuke zomer gehad
maarja, we reden nog wel in de lessen en daar zag ik wel dat het dressuren een beetje achteruit ging. Dus heb ik besloten het weer op te pakken, en te werken aan mijn eigen houding.., het is natuurlijk nog steeds niet helemaal goed, maar ik vind het wel verbeterd. De dressuur-pauze heeft ons wel goed gedaan, want we vinden nu allebei een beetje het plezier er weer in terug
maaarr.. Tips zijn heel erg welkom!De galop is wel heel erg verbeterd! Ze valt minder op de voorhand en er zit veel meer power in
Ook werk ik aan ontspanning, soms kropt ze zich nog iets te ver op, als ik haar een beetje meer oppak.Voor degene die Otje nog niet kennen:
-Liselotte
-HaflingerxGroninger
-Merrie
-1,47
-13 jaar
oja, het is voor het eerst dat ik kan zeggen, otje mag wel een paar vetjes erbij
ze is meestal aan de (te) dikke kant, en nu opeens aan de dunne kant
achja, toch maar een schepje brokjes dan ipv een halve.Linkjes zijn ook de moeite waard!
Inrijden, Dit beeld vind ik heel erg fijn, lekker ontspannen.

Dit gebeurd er dus als ik haar oppak, ze kropt zich naar mijn idee net iets teveel op, en ze mag ook wel wat actiever (:

Stappen

En dan een beetje oppakken in de stap

En dan echt aan het werk!

Wat een power!

Hier mag ze iets dieper, maar omdat ze erg op de voorhand viel na het galopperen (dan verliest ze wat balans?) liep ze even zo.
http://4.media.hyves-static.net/1517498 ... 98859.jpeg
Een poosje later, opzich wel netjes

Strek die beentjes maar! (haha, mijn hoofd..)

Ook iets wat ons niet goed lukte.. het halsstrekken! Trots op Otje

En een galopje! Ik moet echt rechtop zitten

http://1.media.hyves-static.net/1517498 ... 98624.jpeg
Dit lijkt er al meer op..

En hier liep ze eindelijk niet meer te opgekropt
wel een beetje een vervelende momentopname qua benen, maarja
Ons resultaat van een redelijk dressuurloze zomer oefenen aan andere dingen;
Otje mocht nog even haar ruime draf showen tuigloos!

We zijn deze zomer ook bezig geweest met "natural dressage", en ook dat gaat steeds beter

En aan vrijheidsdressuur!

). Je houding is ook al veel verbeterd in de galop. En wat een gave kruising! Veel succes.