Op de zaterdag reed Troy (9jaar) op Wizzard en deden ze B Dressuur en 40cm Springen.
Troy en Wizzard zijn bekent van de vorige topics:
> "My First Eventing Challenge" Maarsbergen 2012
> Flower-power!
Op de zondag deden Coen (mijn vriend) en ik mee aan de hindernisbaan en daarna deed ik nog de cross voor gevorderden. Het was Coen zijn eerste wedstrijd. Sinds maart rijd hij pas paard en vind dit erg leuk om te doen.
De dressuur van Troy ging erg goed. Dit was ook wel aan haar punten te zien: 187 en 207 punten en twee keer eerste! Springen ging ook super! Ze reden foutloos binnen de tijd en een score van 80 punten (volgens de nieuwe springregels en puntentelling) En ook hier waren ze eerste!
Zondag de hindernisbaan deed Coen het erg goed! De hindernisbaan bestond uit: zijwaarts over een balk, blik gooien met borstels, fles op een stok krijgen en een rondje rijden, door de muizenval, bal in het doel scoren, de wip, spekkie eten, over het zeiltje, bal in de hand een sla-om en finish-en.
Alleen het onderdeel zijwaarts over de balk is lastig te doen met Wizzard, maar verder ging het erg goed! Uiteindelijk was hij 5de geworden en ik tweede.
De cross hadden Wizz en ik al een tijdje niet meer gedaan vanwege blessure, maar wilde we nu toch weer een keer proberen. Het ging super! Lekker basistempo en foutloos over de hindernissen. We werden derde met maar een paar seconde verschil op de nummer 1.
Al met al een erg leuk weekend en kan niet wachten tot de volgende tinkerdag!
Nu hier de foto's:
Zaterdag Dressuur:
halsstrekken
stappen
Galop
Nog eens galop
Lekker aan het wachten
Springen:
inspringen
Inspringen
Zondag Hindernisbaan:
Inrijden
Uitleg Hindernisbaan
Het balkje
De Wip
Het zeiltje
De fles
De wip
De bal
Cross:
Waterbak
klik
Bedankt voor het kijken! Laat je een leuke reactie achter?