eenitraM vanaf Horse Event

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

eenitraM vanaf Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 09:39

Eindelijk.. Hier ben ik dan, samen met mijn vriendin (geen bokker), vanaf Horse Event. Wat een prachtig weer hebben wij hier, het terrein ligt er prachtig bij, er zijn te veel stands en het begint langzaam vol te lopen.

Vandaag ben ik, samen met Bob1976, reporter vanaf Horse Event.

Als ik het programma zo bekijk wordt het lastig om keuzes te maken. Zo veel verschillende onderwerpen en diciplines worden hier op HE aangekaart dat ik ogen en oren te kort kom.

Vanaf hier probeer ik enkele updates te plaatsen over de dingen die ik zie en meemaak.

Prachtigprachtig, laat de shows maar beginnen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 09:40

Maak ons gek Martien ;) En vooral mij. :))
Dik in ordah!
Laatst bijgewerkt door Giolli op 07-09-12 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 09:40

kan je ook een foto plaatsen :D ?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 10:03

Anne_mieke88 schreef:
kan je ook een foto plaatsen :D ?

Zijn ze mee bezig O:)

__nina

Re: eenitraM vanaf Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:06

Wat leuk, veel plezier vandaag en ik ben benieuwd naar je verslagen!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:08

Veel plezier vandaag enne... Doe even de groetjes aan Annya. :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:25

Heel veel plezier en geniet ervan!
Komen je verslagen hier in dit topic :D?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 10:32

Hallo opnieuw vanuit de Boktstand. Ik ben hier niet weg te slaan :=

Zojuist heeft Jolliegirl een voorlichting gegeven over het slachten en spuiten van een paard. Zij lichtte aan de hand van dia's uit de voor- en nadelen van het slachten en spuiten, ook lichtte zij toe hoe de medicatie van het spuiten werkt en vertelde zij hoe het papierwerk en aanleveren van het paard tot aan de "pen" in het werk gaat. Ook heeft zij de gelegenheid gegeven om vragen te stellen.

Zeer interessant!

Persoonlijk ben ik erg nog steeds van overtuigd dat schieten de meest humane manier is voor het paard. Volgensmij zijn er al een aantal topics geweest hoe Jolliegirl heeft beschreven hoe slachten in zijn werk gaat.

Het is nu half 12 en tijd voor de volgende show. :)

Tot zo ver de tweede update.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 10:33

Laurie schreef:
Veel plezier vandaag enne... Doe even de groetjes aan Annya. :D

Gedaan :D Groetjes terug!

Mjetterd schreef:
Heel veel plezier en geniet ervan!
Komen je verslagen hier in dit topic :D?

Dat is wel de bedoeling. Voor het algemene dagverslag maak ik een nieuw topic aan vanavond.

Foto's e.d. kan ik nog niet plaatsen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:43

Oke leuk :D, Ik lees de hele dag mee!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 10:53

Lang leve het mobiele netwerk. Net in de grote Bit-piste de clinic gezien van Tineke Bartels.

Zij had Febe van Zwambagt en Lisanne Zoutendijk mee. Allebei 14 jaar en echt ongelofelijk wat voor niveau ze hebben!
Febe heeft haar pony helemaal zelf opgeleid en is vorige week Nederlands kampioen Z2 geworden.
Echt super om te zien hoe ver deze (eigenlijk nog hele jonge) meisjes al zijn. En door de goede training gaan ze ook nog heel ver komen!

Ik zit nu bij een clinic "van dressuur training tot wedstrijd". Ik praat jullie zo weer bij!

Tot zo!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 11:49

Lunch met een tonijnbroodje, pasta salade en een beker aardbeidensap! Mij god, I love my life.

Even alles laten bezinken. Wij zijn nu heerlijk aan t eten in het ondernemerscentrum. Even geen paarden, maar sexy mannen pakken. Heer-lijk haha!

Zostraks wou ik een zweetdeken halen, dus moeders opgebeld voor de maten. Oh, zei ze der achteraan, neem er maar meteen 2 mee. Ideaal!

Er is zo veel te zien dat ik gewoon niet weet waar ik moet verder gaan nu... Naast de stands, hoeveelheid aanlokkelijke spullen en de prachtige mannen in pakken heb ik ondertussen nog enkele clinics gezien.

Een zeer interessante was die "van dressuurtraining naar wedstrijd". Dingen zoals spanning, door de ogen van de jury, langsrijden van verschillende paarden en ontspanning kwamen aan bod. Zo herkenbaar! Helaas kwamen wij te laat aan waardoor wij niet alles hebben gezien.

Toen dit was afgelopen zijn we naar de Bitpiste gegaan waar Annemarie van der Toorn bezig was met een, voor haar onbekende prachtige pony die problemen heeft met trailerladen. Verassend genoeg en door het geduld van Annemarie pakte de pony het zo goed op, dat deze binnen 10 minuten onder de slingers door liep. Een belangrijke opmerking van haar was dat je moet stoppen wanneer het goed gaat. En dat deed ze. Ik geloof dat straks de echte trailer naar voren komt.

En nu zijn we aan het lunchen omgeven door die prachtige mannen ik pak (haha ik kan niet stoppen met kwijlen) en ondertussen doe Annya de planning maken.

Ik zeg; tot straks!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:55

Klinkt hartstikke interessant allemaal! Al mogelijkheid tot fotos uploaden? :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 13:45

Imke, imke, imke! Ik zit klaar in de showhal. Om 3 uur komt imke met een pupil. Even rust. VIP zijn is vermoeiend.

Hiervoor hebben wij Clemence Faivre gezien met "Dansen in vrijheid met je paard, hoe doe je dat". Heel eerlijk? Ik weet niet hoe men zoiets aan een paard leert. Als ik tegen mijn Ciezelma zeg; "wil je even wijken, hier heb je een brokje" vertikt ze dat... Wie oh wie kan mij deze opheldering geven?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:54

Leuk om zo een direct verslag te lezen :D

Klinkt alsof er te veel te zien is om uit te kiezen :=

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 13:57

Oh God, ik liep het terrein op vanochtend en dacht "waaaaaaaaar moet ik beginnen?!!" 16 hectare hemels paardengenot voor ieder soort paardenmens.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:30

Ik heb godzijdank verlof gekregen van school en ben er ook weer bij vnaf 10 uur! Heb alles al doorgelopen en loop met een trolley vol spullen rond haha, nu toch maar een boekje kopen met de planning, is toch wel makkelijk :)

Iedereen veel plezier op Horse event de komende dagen! :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:31

wat voor spullen? heb je zoveel gekocht...of krijg je zoveel?

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:31

Geweldig om je te volgen vanuit mijn werk! Benieuwd naar de eind show van clemence!! Succes en plezier nog!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:27

Een erg leuk verslag! Leuk om te zien dat je beide (met velen) op HE kunt zijn, maar een hele andere (ook fantastische) dag kunt hebben :j

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:37

Anne_mieke 88 Nee valt wel mee maar had best veel gekocht en tassen en boekjes gekregen enzo haha :')

Ik ben nu ook weer net aangekomen, met mijn hondje en mijn trolley, alweer een rondje gemaakt, heb er weer zin in! :)