Help, waar zijn mijn bakkabouters ineens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Help, waar zijn mijn bakkabouters ineens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 00:01

Zoals bijna elke dag rijd ik met mijn paard in de bak.
Normaal zitten er wel wat bakkabouters, ze verzamelen voornamelijk bij het hek bij de ingang.
Die bewaken ze zodat paardlief niet zomaar er uit loopt tijdens het rijden, en ik het hek dus ook niet dicht hoef te doen.
Helemaal geweldig van ze, en om die reden mochten ze blijven.

Gister waren ze wel met heel veel, ze zaten overal, tussen de bomen en struiken langs de bak, in het gras, het leek wel of er op elke zandkorrel 1 zat, en bij het hek waren er wel heel erg veel, want paardlief kwam er niet in de buurt, en we hebben een 36x20 bak, maar kon door deze lieve vriendjes maar gebruik maken van 25x20, met zo veel waren ze, dus ik denk zal wel gezellig zijn hier.

Kom ik vandaag met paardlief de bak in, zijn ze nergens meer te vinden.
Echt nergens! Zelf bij het hek waren ze weg, de plek waar ze normaal altijd zitten.

Ik miste ze wel een beetje, en paardlief vooral, die had niemand om naar te kijken. :(:)
Hij vindt die kleine vriendjes altijd zo leuk om tijdens het rijden eens een dolletje mee te maken, maar dat kon nu dus niet meer.

Weet iemand waar mijn lieve bakkabouters gebleven zijn, zijn de op vakantie? (beetje laat, maar het kan)
Vonden ze dat ze met te veel waren?
Of is mijn bak niet meer goed genoeg?
Of nog erger, zouden ze gestolen zijn??? |(

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 00:02

Op vakantie. :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 00:03

Hahah nou rollen de tranen over mijn wangen :')

Ik heb ze even geleend om al die lastige jongens weg te jagen! Je krijgt ze asap terug!

Maureen95

Re: Help, waar zijn mijn bakkabouters ineens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:34

Hmm ik heb ze gestolen :) ik heb ze opgesloten in het bos zodat de zwijnen niet meer komen haha

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:45

Mijn nichtje heeft er een paar meegenomen. Ze levert ze morgen weer af inclusief ingevlochten baardjes met roze strikjes en jasjes. Bijpassend dacht ze.

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:53

Ach, wat sneu nou!! Ik stuur je mijn bakkabouters wel even, want ik ben ze ontzettend zat, dus die van mij mag je houden!! Ik waarschuw je wel even; die van mij veranderen steeds van plek!!! :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:02

Ja, das balen zeg.... nu kan je paard gewoon het hek van de bak uitvliegen := . Maar eerlijk is eerlijk, bakkabouters hebben ook recht op vakantiedagen. Staat in hun CAO :j . Jammer alleen dat ze die allemaal tegelijk opgenomen hebben. Dat had jij als chef personeelszaken toch iets beter moeten indelen O:) .

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:37

Gem schreef:
Ja, das balen zeg.... nu kan je paard gewoon het hek van de bak uitvliegen := . Maar eerlijk is eerlijk, bakkabouters hebben ook recht op vakantiedagen. Staat in hun CAO :j . Jammer alleen dat ze die allemaal tegelijk opgenomen hebben. Dat had jij als chef personeelszaken toch iets beter moeten indelen O:) .

_/-\o_

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:39

Ze zijn massaal op vakantie naar Strijen gekomen.
Ongelofelijk, complete invasie bakkabouters hier :wow:
Ze hebben hun kampen rond de volledige bak opgeslagen. Alleen de de geitenwei hebben ze met rust gelaten.

Hopelijk hebben ze maar een week vakantie en vertrekken ze dan weer jouw kant op :j

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:40

volgens mij is een ander gedeelte hier op vakantie naar toe gekomen.
Ze zaten vanmorgen met bosjes bij de waterbak en de ingang van de weide.
K zal straks vragen of ze weer naar jou willen gaan. Misschien kan ik dan vanmiddag nog even rustig rijden :P

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:41

Ik denk dat je ze niet genoeg betaald hebt voor het bewaken van het hek, ze waren duidelijk met zijn allen in staking! Jammer dat je zo hoog zat en je ze dus niet gehoord hebt en dat je gewoon over de spandoeken en ratels heen gereden bent.
En gisteren zaten ze bij ons in de bak! Tja, ook bakkabouters willen waardering en secundaire voorwaarden. Misschien valt er nog met ze te onderhandelen? Ik wil wel een goed woordje voor je doen?

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:42

Hahahaha ben benieuwd bij wie ze nu opduiken als ze op vakantie zijn. Heb je al een kaartje met de groeten uit gehad?
Laatst bijgewerkt door Happie op 07-09-12 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:43

Misschien in de buurt een briefje ophangen dat je bakkabouters vermist zijn? Ik hoop dat je ze snel vindt!
:')

nomorebokt

Whaha fantastisch, en oh zo herkenbaar... helaas bij buitenriten ook.....
Overigens waren de bakkabouters bij mij gisteren ook weg := .....misschien is er ergesn een groot congres ofzo?
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 07-09-12 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Donna89

hahaha hadden ze die van mij niet mee kunnen nemen? waar ze dan ook heen zijn gegaan?

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:45

:') _/-\o_

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:46

*proest*

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:49

hahaha :')

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:50

*zucht* het is september dan verzamelen ze zich om dan op hun konijnen te stappen om richting het zuiden te vertrekken... Dat is heel gemakkelijk te onthouden, als de konijnen paarden aanvallen en er pepernoten in de winkels liggen dan vertrekken de bakkabouters per konijn naar het zuiden.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:50

Het is nog redelijk vroeg in het seizoen, maar het kan zijn dat je te maken hebt met een vroege kaboutertrek. Er zijn bakkabouters die niet van de Nederlandse herfst houden, vandaar. In dit topic vind je veel informatie over bakkabouters en aanverwante soorten, inclusief fokadvies en bestrijdingstips: [KH] Wie kan ik hierop aanspreken? Sterk zwaartekrachtpunt in bak

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:51

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:54

Ik denk dat ze met zijn allen naar forse event zijn :D

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:59

Die van mij zitten altijd op de Hele Enge Kabouter lijn dus heb je er genoeg aan drie? graag terug voor maandag? _O- _O-

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 12:47

Fijn dat jullie me allemaal willen helpen en mee denken.
Had de andere topic's die hier naar voren komen al gezien (stille meelezer) maar ik denk dus dat ik niet goed genoeg voor ze gezorgd heb. ;(
Had me al wel ingeschreven voor deze cursus.
HorseyDude @ [KH] Ja echt, de bakkabouterfluisteraar!

Helaas ook nog geen vakantiekaart van ze ontvangen, maar de post wil hier nog wel eens laat komen, dus zal de brievenbus goed in de gate houden.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:46

Ow gut ik weet waar de mijne uithangen. Kreeg vandaag een kaartje van ze.
Ik was eigenlijk wel vereerd hoor dat ze aan mij dachten, dus het kaartje maar even onder de scanner gelegd.
Ze dachten zelfs aan de 4 beners. Nu hoop ik eerlijk dat het vlieg geval erg stuk is dat ze nog een weekje of wat verplicht vakantie moeten verlengen :D

Afbeelding