Back on Track na lange blessure, Villie aan het werk.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Back on Track na lange blessure, Villie aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 22:31

Hoi!

Ik ben zo blij dat we weer zo ver gekomen zijn, dat ik het tijd vond na een nieuw topic van Villie.
Ik heb Villie nu 3 jaar en het was liefde op het eerste gezicht. We hebben een super band met elkaar en vertrouwen elkaar helemaal.
2 jaar geleden kreeg hij een ernstige peesblessure, waar ik heel lang mee bezig ben geweest om hem weer goed te krijgen.

Sinds een maand of 2-3 zijn we na eindeloos stappen en draven over de weg, het rijden in de bak weer op aan het pakken.
In het begin liepen we tegen redelijk wat problemen aan omdat hij zijn lichaam helemaal verkeerd gebruikte en heb ik eerst de osteo laten komen én hebben we een nieuw zadel. Daarna durfde ik de training echt wat meer op te pakken en dit is tot nu toe het resultaat :D .

Zaterdag is mijn beste zo lief geweest om flink wat foto's van Villie te komen maken.
Villie is een 10 jarige Pierrot (Animo) x Haarlem. Vóórdat hij geblesseerd raakt waren we bezig met zijn springcarriere, wat hij helemaal geweldig vind, maar dat durf ik nu toch niet meer aan, dus zijn we de dressuur wat meer op aan het pakken.

Ik ben begonnen met eerst weer eens de basis er goed in te krijgen, en de laatste weken ben ik steeds meer aan het vragen van hem wat goed blijft gaan :D . Ik ben heel blij met het resultaat van de foto's, geeft toch het beeld weer waar ik naartoe aan het werken was. Ik zie wel dat ik zelf niet altijd even netjes zit, daar moet dus ook aan gewerkt worden :o .

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D .

Indraven, lekker lang en laag
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. Galopje meepakken
Afbeelding

Daarna wat meer oppakken
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

7. Even wat geven om hem soepel in zijn mond te houden.
Afbeelding

8. Wat meer terug op de achterhand zetten, daar heeft hij nog moeite mee :)
Afbeelding
9.
Afbeelding

10. Pasje wijken meepakken wat ook steeds beter gaat nu dat hij zijn lijf weer beter aan het gebruiken is
Afbeelding

11. Galopje
Afbeelding
12.
Afbeelding

13. Ook hier iets meer terug op de achterhand zetten, hij is hier super geconcentreerd maar je ziet dat hij het moeilijk vind :)
Afbeelding

14. En klaar :D !! Hij heeft weer goed zijn best gedaan!
Uitstappen op het harde zandpad voor zijn peesjes

Afbeelding

Na alle ellende van de laatste 2 jaar ben ik super blij dat we nu weer zover zijn dat hij deze training aan kan *\o/* / *\o/*

15. Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar/ advies :D .

Nadine_S

Re: Back on Track na lange blessure, Villie aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:37

Super dat ie zo is opgeknapt!
Wat ik zie is dat ie soms zijn hoofd kantelt omdat hij teveel aan je binnenteugel is. Probeer die hand echt meer te ontspannen en wat op de buitenteugel te vragen als hij kantelt. Met wijken oppassen dat je zelf niet helemaal scheef gaat hangen.
Vind het een leuk beest! En wie weet als hij weer wat sterker is misschien een klein sprongetje wagen? Succes en veel plezier samen!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:45

Ziet er super uit! Fijne man die villie! Commentaar geef ik niet denk dat je heel goed weet waar je zwakke punten liggen ;-)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 22:46

Ja dat scheef zitten viel me ook al op, het wordt tijd dat ik weer eens les ga nemen :D .

Dat kantelen zie ik inderdaad ook, ook een puntje om op te gaan letten.

Haha dat sprongetje weet ik nog zo niet hoor :D . We zijn zo lang bezig geweest om weer zover te komen en nog is hij niet daar waar hij voor zijn blessure was, ik moet er niet aan denken dat het weer zou gebeuren. Tis wel jammer, want hij kan echt heel goed springen, en hij vind het ook heel erg leuk, maarja, wie weet.... misschien in de toekomst :Y)

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 23:15

Ik ga met Brocolli mee. Maar ik vind dit ook meer oorzaak-gevolg nadat jullie er zo lang eruit hebben gelegen dus lekker aan de slag gaan met zn tweeen en probeer m ook een keertje recht te richt. Offtopic: wat een lekker dier zeg :D

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 23:24

Twee kanjers met elkaar aan het werk, helemaal top!!! <3
Zitten een paar hele knappe foto's tussen trouwens hoor met een fijn beeld!

Ik vind dat je heel goed bezig bent met hem weer op te pakken.
Dat kantelen is mij trouwens niet in real life toen opgevallen hoewel ik je toen niet heel lang heb zien rijden. Zou het dus iets van de laatste paar weken kunnen zijn??...

Haha en bij Rijden In The Picture hoeft geen rijtechnisch commentaar...enige dat ik even mee wil geven is dat je veel je hak optrekt/moet optrekken en daarbij je tenen naar buiten draait. Soms wat zonde van het totaalplaatje.

En verder ben je gewoon lekker bezig en heb ik zelf gezien en gevoeld hoe Vil loopt en wat een heerlijke kanjer van een paard je hebt!
Gewoon weer wat lessen nemen mettertijd en dan komen de details ook prima in orde!

Ga zo door hoor!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 07:01

Ja daar is knappe Villie!! Mooie foto's hoor!!

Altijd goed een paar foto's te hebben waar je zelf ook weer mee verder kunt. Je ziet hem inderdaad wat kantelen. Dat is mij toen ook niet opgevallen. Maar ach joh ook dat komt helemaal goed. Gewoon eerst lekker op vakantie straks en daarna weer eens een lesje mee pakken. Het is allang super dat jullie weer zo saampjes de training op kunnen pakken!!

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:45

Ziet er lekker ontspannen uit! Wat een ontzettend leuk paard, het enige wat me opvalt is dat je je tenen erg naar buiten draait waardoor je sporen vaak in zijn buik prikken. Maar verder heel netjes!