Ik ben zo blij dat we weer zo ver gekomen zijn, dat ik het tijd vond na een nieuw topic van Villie.
Ik heb Villie nu 3 jaar en het was liefde op het eerste gezicht. We hebben een super band met elkaar en vertrouwen elkaar helemaal.
2 jaar geleden kreeg hij een ernstige peesblessure, waar ik heel lang mee bezig ben geweest om hem weer goed te krijgen.
Sinds een maand of 2-3 zijn we na eindeloos stappen en draven over de weg, het rijden in de bak weer op aan het pakken.
In het begin liepen we tegen redelijk wat problemen aan omdat hij zijn lichaam helemaal verkeerd gebruikte en heb ik eerst de osteo laten komen én hebben we een nieuw zadel. Daarna durfde ik de training echt wat meer op te pakken en dit is tot nu toe het resultaat

Zaterdag is mijn beste zo lief geweest om flink wat foto's van Villie te komen maken.
Villie is een 10 jarige Pierrot (Animo) x Haarlem. Vóórdat hij geblesseerd raakt waren we bezig met zijn springcarriere, wat hij helemaal geweldig vind, maar dat durf ik nu toch niet meer aan, dus zijn we de dressuur wat meer op aan het pakken.
Ik ben begonnen met eerst weer eens de basis er goed in te krijgen, en de laatste weken ben ik steeds meer aan het vragen van hem wat goed blijft gaan

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Indraven, lekker lang en laag
1.

2.

3.

4. Galopje meepakken

Daarna wat meer oppakken
5.

6.

7. Even wat geven om hem soepel in zijn mond te houden.

8. Wat meer terug op de achterhand zetten, daar heeft hij nog moeite mee

9.

10. Pasje wijken meepakken wat ook steeds beter gaat nu dat hij zijn lijf weer beter aan het gebruiken is

11. Galopje

12.

13. Ook hier iets meer terug op de achterhand zetten, hij is hier super geconcentreerd maar je ziet dat hij het moeilijk vind

14. En klaar

Uitstappen op het harde zandpad voor zijn peesjes

Na alle ellende van de laatste 2 jaar ben ik super blij dat we nu weer zover zijn dat hij deze training aan kan

15.

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar/ advies