Beter of toch niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ympi

Beter of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 11:32

Herinneren jullie je dit nog? [RIJ-ITP] Vandaag zó lekker gereden!
Kreeg toen enkele hele harde reacties over mijn handen en mijn lerares met als gevolg dat ik héél onzeker werd in het rijden.
Ondertussen vind ik dat het weer wat beter gaat en durf ik het nog eens aan om jullie mening te vragen. Eerlijkheid wordt gewaardeerd, maar breng het dan ook een beetje vriendelijk.

Eerste keer rijden na mijn vorige topic, zat maar één ding in mijn hoofd: plooi in armen houden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woeps, toch weer knik weg :(
https://lh6.googleusercontent.com/-nRCb ... 020714.JPG

Ik ging ook op zoek naar een nieuwe lesgever, eerste keer les van onze nieuwe lesgever. Beetje zoeken met het 'nieuwe' rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Hier vind ik zelf iets niet zo leuk aan, iets te strak.

Afbeelding

Van de tweede les zijn er geen foto's, deze zijn van de derde keer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Protest, mijn fout, zie haar mondje :(

Afbeelding

Teugels even lang houden, maar wel leuke foto, blijven lachen, heb er weer wat plezier in.

Afbeelding

Van hand veranderen.

Afbeelding

Afbeelding

Eigen commentaar:
* teugels even lang houden
* blijven letten op knik in mijn armen en 'gevende' hand
* contact op de teugels, constant niet los/vast
* hielen laag
* omhoog kijken
* iets actiever rijden (vooral laatste reeks foto's, moest hier doorzitten en heb ze dan liever iets trager om te oefenen dan te snel dat ik zit te botsen, kan daarna mijn tempo nog opdrijven)

Byeee :wave:

Afbeelding

Kirsten_S

Re: Beter of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:12

Jeetje ik vond het vorige topic best wel meevallen hoor...
Alleen vergat je na het vragen, daarna ook te ontspannen in de hand en naar het been toe te rijden.
De eerste paar foto's heb je bijv. helemaal geen contact met mond, waardoor je die impuls ook verliest.
De foto's van de derde les zien er al netjes uit, ik denk dat je toen na het vragen heb geleerd, je hand
weer te ontspannen en bij elkaar te houden. Ik zeg ga zo door, zo verkeerd was je helemaal niet bezig!!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:14

Ik heb je vorige topic niet gezien, maar je moet je niet onzeker laten worden door een paar mensen op Bokt hoor.. Je doet je best en dat is alles wat je kan geven. Ik vind wel dat je zeker vooruit bent gegaan als ik de foto's dan weer zie! *\o/*

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:55

Trek je niet alles aan van Bokt hoor! Paardrijden is een hobby en moet dus leuk zijn en blijven! :j
Vind je handhouding stukken verbeterd, niet zo dwingend en paard lijkt op veel foto's ontspannen. Wel mis ik af en toe activiteit van achter, dan zal ze ook gemakkelijker de aanleuning opzoeken.
Heel veel succes, ga zo door en hou vooral plezier! :D

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 13:01

Bokt mag soms wel iets liever zijn :j was er echt het hart van in na mijn vorige topic :o
Vind jullie reacties dan ook best wel leuk, bedankt daarvoor! Ik doe echt heel hard mijn best en vind zelf dat ik op korte tijd en drie lessen nu best wel veel vooruit ben gegaan én ik heb er weer plezier in!
Aan die activiteit ga ik zeker werken hoor, alles op zijn tijd, is soms nog wat veel om alles samen te doen :o

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:04

Vooral de eerste 2 foto's van de 3e les vind ik een mooi ontspannen plaatje. Toppie ga zo door, zit zeker vooruitgang in

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:20

Ziet er goed uit. Ook je vorige topic was je goed bezig. Als ik jou was geweest had ik de beugels langer gedaan. Je geeft zelf al eigen commentaar aan wat je hiermee gemakkelijker kan oplossen. Succes! Leuk hafje hoor!
Is dit trouwens weer bij een nieuwe instructrice dan je vorige topic?.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 15:24

Ik kan mijn beugels echt niet meer langer doen, dan hangen ze onder mijn voeten te bengelen, vind dat zelf ook dat ik soms kort lijk te zitten, maar als je dan de allerlaatste foto ziet, zie je dat de beugels echt niet langer kunnen, of zie ik dat nu mis? :o

Paradeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:32

Wat een super mooie plaatjes. Ik mis de aanleuning een beetje van jouw kant, maar je ziet dat je paard dit ontspannen doet. Ik denk persoonlijk dat je hier nog veel meer kunt uithalen en dat gevoel heb ik niet snel bij een haffie.
Nagevelijk rijden komt van 2 kanten, en door de teugels te laten hangen, verstoor je jouw kant hiervan. Je hebt een onwijs leuk paard onder je kont, en je rijd absoluut netjes (op basis van deze foto's).

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 15:34

Paradeer schreef:
Wat een super mooie plaatjes. Ik mis de aanleuning een beetje van jouw kant, maar je ziet dat je paard dit ontspannen doet. Ik denk persoonlijk dat je hier nog veel meer kunt uithalen en dat gevoel heb ik niet snel bij een haffie.
Nagevelijk rijden komt van 2 kanten, en door de teugels te laten hangen, verstoor je jouw kant hiervan. Je hebt een onwijs leuk paard onder je kont, en je rijd absoluut netjes (op basis van deze foto's).

Deze reactie vind ik heel erg leuk *\o/* en ben het er dan ook helemaal mee eens. Mijn pony is echt héél gewillig én ik denk als je der een betere ruiter op zet dat ze dan een heel knap beeld laat zien. Maar ze zal het toch met mij moeten doen want zo een pony laat ik niet meer gaan :D

Paradeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:42

Ik denk dat jij daar zelf ook wel komt, je rijd echt niet slecht! Probeer de teugels wat korter te houden, en als je paard te diep gaat lopen wat meer voorwaarts rijden (zonder echt harder te gaan, snap je hem nog?). Als je dit goed oefent denk ik dat er al wat oprichting gaat ontstaan, je kan op sommige foto's echt goed zien dat je paard wilt aanbieden.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 15:44

Zoals jij het omschrijft moet ik het inderdaad doen van mijn nieuwe lesgever, teugels korter en niet te diep laten komen. Actiever en niet harder... Ik snap hem nog :) Nu nog uitvoeren, dat is de kunst eraan!

Paradeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:50

Jullie zijn leuk en vriendelijk om naar te kijken, ik ben heel benieuwd naar toekomstige fototopics van jullie. Leuk dat je zo gemotiveerd bent om het beter te doen. :)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 15:54

Dat is fijn om te horen! Motivatie is er natuurlijk wel genoeg :j

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:00

Jeetje wat ben jij vooruit gegaan!
Ik zeg één ding: Ga zo door! *\o/*

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:09

Ympi ik vind het er echt niet gek uit zien hoor. Laat je vooral niet van de wijs brengen. Ik vind dat je super je best doet en ik zie dit duizend keer liever dan geruk en gepluk. Gewoon lekker zo door gaan dan komt het helemaal goed!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 13:45

femkesofie schreef:
Jeetje wat ben jij vooruit gegaan!
Ik zeg één ding: Ga zo door! *\o/*

Jeej, bedankt! Was echt voorbereid op heel wat commentaar, vind dit dan ook leuk om te horen, ik doe mijn best!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 13:46

Annemarie, ook jij bedankt! Ik heb natuurlijk nog een heel erg lange weg te gaan op weg naar perfectie!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:57

Hei jullie zijn goed opweg zeg! Het word een steeds fijner beeld.

En trek je niks aan van bokt, paardrijden is leuk en we zijn nou eenmaal niet alle allemaal van die "top ruiters" zoals hun zijn ;)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 09:33

Bedankt Aranka! Fijn dat ook jij verbetering ziet, zo wordt mijn gevoel toch wat bevestigd!