Probleempony Maysie bij Luuk Teunissen (MH Dag)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Probleempony Maysie bij Luuk Teunissen (MH Dag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 01:58

Hoihoi,

Vanochtend ging al vroeg de wekker... Om 6 uur was het einde uitslapen, want om half 9 werden we met een pony van ons verwacht bij stal Mansour. Daar waren dit weekend de Mansour horsemanship dagen en wij waren uitgekozen door Luuk Teunissen en zijn partner Susanne Suberg om met onze pony te komen voor de demonstratie.

Maysie is onze 3 jarige shetlandpony, die nu iets meer dan een maand van ons is. Al de dag nadat we haar opgehaald hadden begonnen de problemen, begon ze gericht naar mensen te trappen en liet ze zich niet vangen. In het filmpje word er meer verteld over de pony én over wat Luuk Teunissen aan het doen is.

Maysie stond om half 9 in haar tijdelijke stalletje en om kwart voor 12 was het Maysie's moment. We moesten ons dus even bezighouden, maar dat was niet moeilijk met de demonstratie's die gegeven werden.

Toen de demonstratie vóór die van Luuk Teunissen en Susanne Suberg afgelopen was, werden de hekken in de bak gezet en werden we flink zenuwachtig :):) Met meerderen van Stal Mansour hebben ze Maysie vanaf de stal naar de bak gebracht.
Toen was het zover... Maysie kwam binnen en de muziek die te horen was, paste ontzettend goed bij ons meisje.... Het liedje was true colors.

Nouja genoeg gepraat, kijk gewoon de filmpjes :D

Liever kortere filmpjes? (Hier missen stukken, maargoed kan me voorstellen dat bijna een half uur filmpje kijken niet voor iedereen leuk is :') )

En tot onze verbazing... Lijkt het nú al een hele andere pony dan die vanochtend bij ons in de trailer stond! Ze laat zich pakken, al is het met twijfels en kan ze niet ver weglopen (Staat in een schuilstal), maargoed eerder ging ze in de hoek staan en trapte ze naar je. Ook kwam ze naar het touw toe en kon ik haar over haar voorhoofd krabben, wat ze héérlijk vond.
En wat eerder écht niet mogelijk was....
Afbeelding

We gaan nu voorzichtig verder met de tips die we gekregen hebben en Luuk mag over een poosje opnieuw met Maysie aan het werk, maar dan gewoon op stal. Het is ongelofelijk hoeveel hij bereikt heeft in korte tijd en hoeveel Maysie daaraan heeft!

*\o/*

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 02:59

Hoi hele filmpje gekeken en weer veel van geleerd geweldig dat geduld van die man. Blij voor jullie en ponybeest

Anoniem

Re: Probleempony Maysie bij Luuk Teunissen (MH Dag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 05:34

Wat superbdat wat Luuk nu al bereikt heeft! Heel veel succes en plezier met de pony :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:14

Ohh hier was ik al zo benieuwd naar. Je had een tijdje geleden al een topic aangemaakt toch? Ik ga vanavond even het hele filmpje bekijken..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:41

Ik was ook heel benieuwd naar de training en wat goed dat je al verschil merkt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 14:59

Jah ongelovelijk dat het zo snel kan. We hadden het absoluut niet, maar we kunnen er zo niet om heen. Het is dag en nacht verschil. We gaan er straks weer heen en kijken hoe ze nu is... Mijn zus wandeld met haar en heeft de nodige tips van Luuk gekregen...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:06

wat mooi dat het zo goed gaat!

missponyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:08

wat leuk dat ze het zo goed doet :)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:12

Fijn dat het nu wel goed gaat , leuke pony ook! Succes!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 19:19

Dank voor de reactie's!

M'n zus en moeder zijn nu naar haar toe, om haar hooi enzo te brengen en te kijken hoe ze vandaag doet. Als ze nogsteeds braaf is, dan krijgt ze een stukje gras :) Dus ik hoop dat ze nogsteeds lief doet, maar ik verwacht het wel!

Even afwachten hoe Maysie doet en dan ga ik Luuk Teunissen een berichtje sturen :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 21:30

Probleempony? Wie?
Afbeelding
Afbeelding

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:06

+:)+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 23:35

Nou Maysie kan nog niet de wei in. Ze vind dat nog erg moeilijk en gaat dan door de omheining heen, nouja ze gaat tegen de omheining staan en we zijn bang dat ze er doorheen gaat met het gevolg dat we haar niet meer kunnen pakken en alles voor niks is geweest. Ze heeft nu dus onbeperkt hooi en ze mag aan een touwtje elke dag even het gras op.

Het pakken gaat in de stal heel goed. We moesten vanavond in het donker naar haar toe en normaal nemen we de auto mee de wei in naar de stal zodat we licht hebben, maar het hek zat op slot, dus we moesten lopend en het was dus behoorlijk donker, maar ze liet zich gewoon pakken :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 00:45

zo zeg das wel knap van dr zich gewoon laten pakken, super

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 00:47

Wat goed dat je passende hulp hebt gezocht! Keep up the good work!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 00:41

Sinds vandaag staat Maysie in de wei! :D

Ze doet nog wel moeilijk met pakken, maar ze gaat dan de stal in en laat ich daar pakken. We zijn dus heel blij!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:56

Wat goed! Wat fijn dat jullie het niet opgegeven hebben en dat ze toch zo goed terecht is gekomen.
Ik heb de korte filmpjes gezien maar vind het zelf ook leerzaam leuk om te zien.