Sommigen van jullie zullen vast en zeker mijn vorige topic wel gezien hebben over Arwen. Als je de verhaallijn wil volgen, is het handig als je het vorige topic ook bekijkt.
Het bleek dat Arwen erg bang was geworden van groot verkeer. Arwen is een pittige en felle tante en is niet erg makkelijk met rijden en dergelijke. Ze is wel echt super lief en doet geen vlieg kwaad, alleen haar ‘lompigheid’ maakt sommige mensen wat angstig.
Aangezien de nieuwe eigenaresse van Arwen twee kleine kinderen heeft, wilde ze het risico niet lopen om van Arwen af te vallen op het moment dat er een grote vrachtwagen of iets dergelijks aan kwam rijden. Arwen staat vlak bij een bos, maar om daar te komen moet ze altijd een mega drukke weg over waar veel vrachtverkeer rijdt. En aangezien dat écht een probleem is voor Arwen, konden ze dus niet zonder tegenstrijd het bos in.
Na veel heen en weer geoverleg en vele zoektochten naar een stalling hebben we besloten dat Arwen voor 2 maanden (juli en augustus) naar mij toe zal komen, zodat ik haar kon trainen in het verkeersmak maken en ook vooral in de bak, omdat ze dat toch ook wel heel erg moeilijk vond.
Het zadel dat Arwen nu had was een 17” zadel en mijn kont was toen nog dikker dan een zitting van een 17” zadel. Vandaar dat ik een goedkoop zadeltje heb gekocht incl. hoofdstel en dergelijke voor de maanden Juli en Augustus.
23 Juni 2012 zijn mijn moeder en zus mee geweest naar Ermelo (waar Arwen stond) om het zadel en hoofdstel te passen. Natuurlijk heb ik gelijk weer even gereden, moest natuurlijk voor mij ook allemaal lekker zitten, haha (A)