bakkabouters NEE paardetende konijnen bestaan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:42

Sjors schreef:
Ik denk dat je even naar moet denken!
Een konijn is van nature geen 'aanvaller', maar een vluchter. Net als een paard.
Dit doed een konijn dus niet uit zich zelf ;)
Kijk eens goed rond, heeft die ergens een nest zitten? Of zijn ze er een aan het maken?

Zo grappig is dit niet :n

Wat is er niet grappig? Dat het paard en konijn toevallig op het zelfde moment op de zelfde plaats waren? Denk ook niet dat de ruiter/het paard extra zat te mikken om het konijn te raken. Vind dit een heel vreemde reactie. Hij hebt nog nooit een kat voor je auto zien lopen (die het uiteraard gered heeft) of een vogel bijna tegen het raam zien vliegen. Is dat ook zielig dat je dan daar net je raam staat, uiteraard zal die vogel zijn nest ook ergens in de buurt zijn...

Edit: konijn valt echt niet aan hoor... die gaat het echt niet opnemen tegen een paard, waarschijnlijk was hij nog niet helemaal wakker en sprong dus naar de verkeerde kant weg.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:46

Dan zijn die hazen die hier zitten toch een stuk minder moordlustig aangelegd want die rennen juist van mij+galopperend paard weg :+

hinke_1985

Berichten: 132
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:52


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 01:51

flettie schreef:
Dan zijn die hazen die hier zitten toch een stuk minder moordlustig aangelegd want die rennen juist van mij+galopperend paard weg :+



Dat zijn ook angsthazen, absoluuut niet te verwarren met killerkonijnen.


hinke_1985 schreef:
Tis dat het konijn niet wit is, anders wist ik het wel....

http://en.wikipedia.org/wiki/Rabbit_of_Caerbannog
Geplaatst: Gisteren, 22:52


Ik vermoed dat dit familie was, eigenlijk ook wit maar in een camouflage pak.



Het was inderdaad stomtoevallig dat konijn het paard tegen kwam, dochter en paard waren niet op konijnejacht. En nog toevalliger was het dat ik aan het filmen was.

saskia1973

Berichten: 262
Geregistreerd: 11-08-08
Woonplaats: Landgraaf

Re: bakkabouters NEE paardetende konijnen bestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:53

Hahaha, aan dat Holy Grail konijn was ik ook aan het denken!
Hij springt ook bijna hetzelfde hoor...
http://youtu.be/XcxKIJTb3Hg (vanaf 1.16)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:58

Volgens mij is het trouwens een haas en geen konijn, maar dat maakt het filmpje niet minder grappig! Vind dat het paard nog redelijk kalm blijft. Ik denk dat mijne een meter de lucht in zou springen. Dat doet ze al als er een vogel over ons heen vliegt en de schaduw dus onder haar buik door!

Dennis

Berichten: 31475
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: bakkabouters NEE paardetende konijnen bestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:23

Ik heb het zelfs met hazen in mijn weiland (konijnen hebben we hier nauwelijks). Rij ik 6x een bepaalde hoek door waar het gras wat hoger staat. Niets aan de hand. En de 7e keer schiet hij wel weg.
Ging er laatst zelfs bijna op staan, scheelde geen 20 cm, en was er echt al een keer eerder dicht langs gekomen. Hazen houden zich heel lang stil en dan zie je ze echt niet hoor.