Ik heb Desteny al 7 jaar en had nog geen rijfoto's van ons.
Even wat info over Desteny
Desteny - 1.65 - 11 jaar - Bont - Dressuur - L1+2 - Lief
Desteny is een ondeugende draak. Na een flinke val heb ik een jaar niet meer op hem gereden omdat ik angst had gekregen.
Sinds maart dit jaar les ik bij een nieuwe instructrice die mij voor een groot gedeelte al over mijn angst heeft heen geholpen.
Het is zeker niet perfect maar ik ben al zo blij dat ik weer lekker kan rijden met mijn vent zonder constant angst te hebben.
Er zijn nog momenten dat mijn angst terug komt hoor wanneer hij weer is een gekke sprong maar verder gaat het nu heel goed.
Ik heb van mijn nieuwe instructrice ook beter geleerd hem onder me te houden, ik reed vroeger eigenlijk altijd zonder buitenteugel, hij was er wel maar ik deed er niks mee waardoor Desteny al bokkend uit de volte brak. Ook heb ik veel meer tempo controle gekregen wat natuurlijk ook erg fijn is. Het is voor mij een hele overwinning dat ik in de buitenbak gereden heb dus het kan kloppen dat daar wat meer spanning te zien is.
Momenteel zijn we dus vooral bezig met angst controle
tempo controle en zorgen dat Desteny lekker los door zijn lijf loopt. We doen al wat zijgangen om hem los in zijn lijf te maken/houden. Mijn eigen commentaar is rechtop zitten en handen gelijk houden

!
Je verbeterpunten gaf je zelf al aan!