het komt nooit meer goed

Moderators: RianneH, Lous, Neonlight, balance

Noompje86

het komt nooit meer goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 11:32

mijn mooie super gewendige Ramona, loopt al een behoorlijke tijd kreupel
een pees in haar rechter voor been is nog niet helemaal maar bijna door
stalrust, afspuiten, stappen op t harden foto's echo's medichijnen enzenz
soms wat dagen dat ik dacht van nou het wordt steeds beter maar soms ook minderedagen
nu ben ik voor werk 3 weken voor werk weggeweest, (in de tussen tijd is ze super verzorgt) met de afspraak dat als ik weer terug zou zijn de DA weer zou komen kijken.
dat was net.
het gaat nooit meer goed komen
DA zeg heel eerlijk dat ze wel veder willen kijken maar dat het me alleen maar geld gaat kosten en ze er nooit beter van gaat worden
en nou? haar in laten slapen omdat 1 kleine rot pees het niet goed doet?
ze is zo mooi en zo lief en nog maar 14 jaar oud
ergens op de wei zetten, of een vleulen van krijgen het is allemaal in me opgekomen maar is dat dan wel eerlijk?
in stap zie je het een kleinbeetje, het is niet dat ze op 3 benen loopt. en je mag overal aan komen, en mevrouw is super vrolijk
als het aan mij ligt gaat ze helemaal nergens heen, maar ja...
en ik heb niets anders om te rijden
mona houden en er een ander paard bij kopen gaat me waarschijnlijk gewoon veelste duur worden
en dan nog een paard laat ong. maar 10% van de pijn zien
en nu?

raven

Re: het komt nooit meer goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:38

Pff heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing. Het zal geen makkelijke keus worden.

Kerihm<3, Eagels Lucky Raven<3
Forelocks Yacky Chan<3', Forelock's LaSilva<3', Forelock's Kasanova<3, Forelock's Liquid Spirit<3'
Tyrol Gede<3

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:40

je gevoel laten spreken en kijken wat het beste voor je paardje is.
heel vel sterkte met het maken van de juiste keuze

:¨·.·¨:
`·.Manfred and Poco 4ever in my hart and in my mind.....
Blues is my new soulmate.....since 16th of may 2010

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:41

Aah Naomi! wat rot voor je!
Sterkte met deze beslissing.
T is zn geweldig beestje!

Wild horses, I wanna be like you
Love what you do, Do what you love. <3
Even a thousand miles can't keep us apart, because my heart is wherever you are.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:41

Wat rot! Ik wens je heel veel sterkte bij het nemen van een beslissing. Neem er de tijd voor!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:42

Jeetje wat moeilijk. Heel veel sterkte!

Discussieren is niet hetzelfde als ruziemaken.... :D
Flexitarier

EvaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:43

Ik zou het in ieder geval wat tijd geven..

Inslapen is nu misschien nog wat vroeg, misschien zit er progressie in..

Sterkte!

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:14

Tjee, wat erg. In je profiel schreef je hoe blij je was dat je haar eindelijk weer terug had (al weet ik niet hoe lang geleden dat is). Ik leef met je mee, dit soort nieuws is altijd hard en heeft meestel geen leuke consequenties (of dat nu stopppen met rijden is of afscheid nemen of veel tijd en geld uitgeven en hoop op herstel houden).

Ik raad je aan het eerst maar eens rustig te laten bezinken. Je hoeft tenslotte niet vandaag te beslissen, toch?
Niemand kan je zeggen wat je het beste kunt doen, het gaat om je eigen gevoel.

Als het nieuws is ingezonken, kan je jezelf bepaalde vragen stellen:
- Heeft ze (veel) pijn?
- Is haar leven nog paardwaardig?
- Is ze vrolijk en lijkt ze nog plezier in het leven te hebben?
- Worden er misschien nieuwe behandelingen ontwikkeld, waardoor het wel beter zou kunnen gaan? (maar ik neem aan dat je je op internet al suf hebt gezocht naar mogelijke oplossingen)
- Zijn er andere dingen die jullie samen (met plezier) kunnen doen? (heb zelf door omstandigheden NH ontdekt en wat is dat leuk!)
- Hoe belangrijk vind je het om te kunnen rijden?
- Word je gelukkiger van rijden of juist van met Ramona zijn (ook al kan je niet meer rijden).

Als ze geen pijn heeft en nog plezier, kan je het ook nog een maand/jaar/langer aankijken.
Heel veel sterkte met het verwerken van het slechte nieuws en je keuze, wanneer je die ook neemt.

Jos - 26 maart 1988-26 januari 2017 - Bijna 29 jaar geworden... Mijn grote paardenliefde!"
Holly - 10 mei 2012 - Mijn nieuwe paardenliefde ...

linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:18

Devitootje dat zijn inderdaad goede vragen! Goed om te onthouden.

Noompje86 heel veel sterkte met je beslissing.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:21

Persoonlijk denk ik dat je het wel aan het paard kunt zien of ze nog zin hebben om te leven of niet. Zolang ze geen tot weinig pijn hebben en een paardwaardig leven hebben zou ik het niet kunnen om ze in te laten slapen. Het is hoe dan ook een rottige beslissing die je moet nemen. Mss kun je met verschillende dierenartsen praten om te zien of het nog paardwaardig is? Voor het rijden zou je een bijrijdpaard kunnen zoeken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:25

Je hoeft niet meteen te beslissen, neem de tijd en kijk goed naar je paard. Zij is de gene die wel aan geeft of ze haar leven nog leuk vind. Stel je zelf inderdaad de eerder genoemde vragen.

Veel sterkte.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:17

Moeilijke beslissing. Ik ben heel dankbaar dat ik mijn gepensioneerde 8 jarige merrie gewoon kan houden tot het te erg wordt..Maar besef ook dat niet iedereen in die "luxe" positie verkeert..Heel veel sterkte met het nemen van een beslissing.. :(:)

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:21

sterkte met deze moeilijke beslissing!
Vooral niet te overhaast een beslissing nemen :)

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 10:29

we gaan vandaag eens een andere dierenarts bellen en denk gewoon veder zoeken om het beter tekrijgen
misschien lukt het niet maar misschien ook wel :) toen ik gister middag weer opstal was was ze zo vrolijk en moet er niet aan denken dat we te snel beslissingen gaan nemen.
en als iemand ervaringen of ideeen heeft hoor ik het heeeeel graag.
de kosten zullen me een worst zijn,komt vast wel goed. bij mensen die wat hebben zoeken ze ook veder en veder, waarom dan niet bij mijn mona:)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:40

Hoop voor je dat ze op gaat knappen, al zou je niet meer kunnen rijden dat is vast niet het grootste probleem, mischien een paardje bij je op stal. Zolang je je eigen mona maar bij je kan houden.

Kerihm<3, Eagels Lucky Raven<3
Forelocks Yacky Chan<3', Forelock's LaSilva<3', Forelock's Kasanova<3, Forelock's Liquid Spirit<3'
Tyrol Gede<3

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:51

Ook ik hoop dat ze op gaat knappen ik weet hoe moeilijk het voor je is. :(:)
Hopelijk kan de nieuwe da je een beetje op weg helpen.
Het is normaal dat ze ups en downs heeft.
Als je wilt kun je evt meepraten in dit topic: [PP] Het lief en leed wat een zorgenkind heet.
Heel veel sterkte in deze moeilijke en onzekere tijd.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:58

Wat erg voor je, zo iets te horen krijgen van een DA is nooit leuk.
Ik zou ook eens een andere DA om zijn/haar mening vragen.

Wat wij vaak doen met pees blessures als het "niet meer goed komt". Is het paard een jaar gewoon lekker op de wei zetten met een vriendje. Je kan ook beslissen om haar dan te laten dekken.

Heb er menig paard goed uit zien komen, zelfs een paard wat een peesklap had (pees helemaal door). Was na een jaar zo verbazend wekkend genoeg goed, dat zij weer recreatief in de bossen gereden kon worden. Lekker stap ritjes en stukjes draven.

Ik zou eerst even kijken wat je nog eventueel kan doen en als aller laatste beslissing lekker een jaar het gras op. Als laatste kans en afwachtten hoe ze er af komt. De wei op heeft het voordeel dat ze continue bewegen, maar niet als dolle dwazen racen. Zoals ze vaak doen wanneer ze net buiten komen van stal af.
Beweging is goed voor het herstel van een pees.

Wens je heel veel succes en alle beslissingen die je neemt zijn de juiste, zolang je er zelf achter staat! ;)

Believe
If you can dream it, you can do it.

There is
Good in
the world

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:16

Pfff, wat een nieuws... Ik zou ook, wat je al zegt, nog proberen of er andere meningen over zijn zodat je als je een beslissing neemt, welke dat ook mag zijn, er met de volle 1000 procent achter staat.

Mijn paard is al tweemaal afgeschreven, eerste keer kregen we een diagnose scoliose met gekantelde bekken en heupen. Ik zou nooit meer kunnen rijden. Met fysio en hebben we dit 'overwonnen' en zijn we (uiteraard wel aangepast) nog 7 jaar zo goed als probleemloos verder gegaan. Anderhalf jaar geleden kwam hier zware artrose in haar heup bij en was ze rijp voor het pensioen. Ik zou nooit meer kunnen rijden. Met zeer regelmatig ostheopatie en de juiste supplementen had ik na bijna een half jaar revalideren weer een merrie die bruist van levensvreugde en energie en rijden we a.s. zaterdag mee tijdens het plaatselijke concours. Gewoon voor de fun, beetje ons officiele afscheid saampjes van de wedstrijdsport. Ze gaat dit prachtig vinden! En wat ga ik genieten!

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het voor je paard pas over is als het vuur uit haar ogen is en als je haar goed kent, weet jij precies wanneer dat is. Die van mij blijft er maar blokjes opgooien, ik hoop die vechter van jou ook!

Op 27 april 2013 gezond en wel geboren: Galina van de Bella Hoeve
Men je ook met Shetlanders? Kom dan hier eens buurten! [HK] Shetlander Bokkers op de bok
Ieder paard is een massage waard! http://www.gentletouch-sportmassage.nl

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 10:49

wat ik ben blij dat Bokt bestaat! door de ervaringen van andere mensen krijg ik weer een beetje hoop ;)
maandagmorgen gaan we naar de Watermolen in Haaksbergen. aan de telefoon klonk het al heel behulpzaam. Niet dat de andere da niet goed is hoor, ben het zelf geen da dus beter weten doe ik het niet:p
we gaan haar helemaal na laten kijken voor het zelfde is het niet de pees, zelf zat ik aan atrose te denken of aan iets in haar schouder. De fisio vond een tijdje geleden dat haar rug zo verslechtert was, misschien komt het daar wel vandaan, wie weet. been is nooit dik geweest of gevoelig geweest, er zit een schiefel maar die zit er ppff al bijna 10 jaar. het wordt eens tijd dat paarden gaan praten en ons konden vertellen wat er nou zeer doet:P door alleplezier en ook de moeilijke tijden die we samen meegemaakt hebben in bijna 10jaar dat we samen zijn, ga ik haar nu niet in de steek laten
ik hou jullie op de hoogte!

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:51

Heel veel succes!! It ain't over 'till it's over ;)

Op 27 april 2013 gezond en wel geboren: Galina van de Bella Hoeve
Men je ook met Shetlanders? Kom dan hier eens buurten! [HK] Shetlander Bokkers op de bok
Ieder paard is een massage waard! http://www.gentletouch-sportmassage.nl

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:54

Mijn paard hag buigpees hangt ook aan een draadje van 2mm.. Het duurt een jaar, stappen, koelen op het harde.. Ik weet er alles van. :(:)
Ik ga zelf naar paardenkliniek de Raaphorst, en ik zweer echt bij die mensen. Hun doen ook veel bekende sportpaarden, niet dat het mij wat uitmaakt, maar het zegt toch weer iets over hun ervaring. Het is alleen in Wassenaar dus ik denk voor jou wel een eindje rijden.
Jij heb je paard 10 jaar, en ik slecht een pril jaar..

Heel veel succes in iedergeval!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:55

pees blessure kan zeker wel over gaan maar een pees geneest nooit!!... er komt bindweefsel voor terug..dit is harder weefsel wat sneller weer stuk kan gaan..het been zal altijd een zwak punt blijven..
maar t kan zeker wel herstellen t heeft enkel enorm veel tijd nodig...en energy en geestelijk zal t je ook echt wel slopen
ik heb mijn pony na 4 peesblessures weg gebracht ik vond t zelf wel mooi zo t was genoeg hij was pas 18.

wat misschien voor jou wel helpt is zwem/water therapie :j

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:57

Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing! :(:)
persoonlijk zou ik haar bij iemand in de buurt in een weiland zetten. dan kan je er altijd naartoe om te knuffelen en te poetsen. dan heeft ze een goed plekje maar is ze toch niet verweg

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.
ZEO B+18, L1+13, L2+16, M1+20, M2+14, Z1+14, Z2+11, ZZL+2☆

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:11

Geweldig dat je haar een tweede kans geeft en niet meteen opgeeft!
Ik duim met je mee dat er iets anders meespeeld.
Zelf heb ik een Z paard dat ooit een pees bijna door midden heeft gescheurd. Dat is al jaren geleden,prognose was ook niet best toendertijd.
Nu loopt hij al weer jaren in de sport, en is eigenlijk nooit meer kreupel geweest.
Het is een lange weg, een 1/2 jaar moet je er zeker voor uittrekken.

wie zijn buisje lapt met leugens
vind, al lapt hij dag en nacht
toch altijd weer nieuwe gaatjes
daar waar hij niet had verwacht

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 14:41

Nou gisterochtend zijn wel naar De Watermolen in Haaksbergen geweest. we zijn er bijna de hele ochtend geweest en de mensen vond ik super netjes de tijd nemen en alles is goed uitgelegt
met de pees is niet mis maar wel hoefkatrol aan bijde voorbenen
eerst eens andere ijzers proberen en de da had het over om anders de zenuwen door de snijnden maar daar ben ik niet echt een fan van ookal ken ik een paard waar ze dat ong. een jaar geleden mee gedaan hebben en die loopt super. maar het idee staat me gewoon niet aan. eerst andere dingen proberen, en uitzoeken of het vaker in dr fam. voor komt, ik wil namelijk altijd al heeeel graag een vleulentje bij haar maar het kan erfelijk zijn.
een leuk antwoord is het niet maar we weten eindelijk wat het aan de hand is. en mona is weer helemaal blij, ze mag weer op de wei met haar vriendjes