afspraak maken om mijn pony in te laten slapen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: afspraak maken om mijn pony in te laten slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:06

Heel veel sterkte bij je verlies van je maatje Y;(

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Re: afspraak maken om mijn pony in te laten slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:08

Sterkte met dit moeilijke besluit.
Die telefoon pakken en de definitieve afspraak maken is zó onwijs moeilijk!

Doe je best, je weet waar je het voor doet!

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:11

Pff dat moet het meest verschrikkelijke zijn wat je moet doen...
Maar onthoud, je kiest voor je paardje, je beste maatje.
Je bespaart hem een hoop ellende en daarvoor zal hij je dankbaar zijn.

sanne1221
Berichten: 514
Geregistreerd: 20-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:14

Uit eigen ervaring weet ik hoe het voelt: bijna drie jaar geleden heb ik mijn helt(or) in moeten laten slapen.. Hij had zoveel pijn door kogel-en hoefartrose en dat werd alleen maar erger.. Wat een drama; ik had er zoveel verdriet van.
Het is het mooiste wat je voor je dier kunt doen om hem uit zijn lijden te verlossen; de manier van inslapen vertelde me dat dat zo was..
Ik heb het samen met de eigenaar van de manege, de dierenarts en twee goede vriendinnen gedaan in de polder.
Uiteindelijk ben ik blij dat ik erbij was toen hij ingeslapen werd. Ik was er tot het laatste moment voor hem.

Heel veel sterkte en besef je je dat je dit voor je dier doet; om je pony te helpen..

Liesbeth1994

Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-12-11
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:18

Oeps foutje,berichtje hier onder
Laatst bijgewerkt door Liesbeth1994 op 21-08-12 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Liesbeth1994

Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-12-11
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:19

Petra_O schreef:
@ lies1994: Het voelt heel raar om nu al naar een nieuw paardje te kijken, maar het is wel een mooie afleiding. Ik heb er al een op het oog en het is echt een schat. Ik wilde al heel lang een jong paardje erbij, maar dat het zo moet is heel naar... Ik had ze liever allebei gehad. Waarschijnlijk komt ze op 1 oktober, exact zes jaar nadat ik Flap heb gekocht...


Ja ik snap dat het raar voelt en dat je ze liever beide had. sommige in mijn vriendenkring die het zelfde hebben meegemaakt hebben een tijdje schuldgevoel gehad omdat ze nu al hun liefde aan een ander paard gaven. Maar die schuldgevoel hoef je zeker niet te krijgen. Je was goed voor je paard,beter had flap niet kunnen hebben dus ik denk,nee ik weet zeker,dat flap jou een ander paardje om ook lief te hebben zeker gunt!

Misschien is het juist wel iets moois dat ze op precies dezelfde datum komt als dat je flap had gekocht. Misschien heb je nu niet zo'n prettig idee bij maar dat komt vast nog wel.

Succes vandaag en ik zal aan jullie denken!

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 10:42

Bedankt voor alle lieve berichtjes! Ik heb er echt heel veel steun aan. Zit nu met de telefoon in mijn hand en ik schiet al vol... heb vanmorgen eerst mijn hele huis uitgesopt om mezelf maar bezig te houden...
Voor mezelf heb ik al besloten. al afscheid genomen in gedachten. Maar in het echt is het toch weer heel wat anders...
Laatst bijgewerkt door Petra_O op 21-08-12 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: afspraak maken om mijn pony in te laten slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:44

Doe maar gewoon, dat tegenaan hikken is slopend :(:) En je bent echt niet de eerste die huilend belt, het is ook gewoon erg.
Sterkte meis.

Miska

Berichten: 2635
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:49

Dit zijn altijd van die moeilijke beslissingen en ik huiver bij de gedachte wanneer ik zelf voor die keuze kom te staan.
Een goeie vriendin van mij is paranormaal therapeut en communiceert met dieren en tegen de tijd dat mijn 'oudje' er aan toe is, ga ik haar vragen wat mijn paard zelf wil.
Misschien is het nog een idee om je paard ook op die manier te vragen wat ze zelf wil...

Dit is de site van mijn vriendin:
http://www.thillyruinen.nl/

Mijn paard heb ik dus ook al een paar keer bijna voor de dood weg kunnen brengen vanwege een zware peesblessure, een verstikkende slokdarmverstopping en een ernstige koliekoperatie.
En ik heb steeds geluisterd naar mijn paard. Dit klinkt misschien gek, maar ze laten je het echt weten!

Toen ik mijn paard in de wei vond en letterlijk stond te stikken met die slokdarmverstopping (de andere paarden hadden al enigzins afscheid genomen door afstand te nemen van hem, want het was echt kantje boord) heb ik de dierenarts met spoed had gebeld dat ik hem op stal zou brengen en ze meteen moesten komen omdat het niet goed ging, maar zakte hij door zijn knieën en kon gewoon niet meer de energie vinden om de stal te halen, dus weer gebeld dat ze naar de wei moesten komen.
Ik ben naast hem gaan zitten huilen en heb tegen hem gezegd; er is hulp onderweg, maar als het je tijd is om te gaan dan ben je vrij om te gaan. |(
En op dat moment kijkt hij me aan en stond meteen op alsof hij wilde zeggen, het is mijn tijd nog niet en ik blijf hier nog bij jou.

De dierenarts kwam en heeft hem een goedje gegeven waardoor hij meer lucht kreeg, maar de prognose was slecht... of hij hield er een chronische longaandoening aan over of hij ging alsnog dood.
Ik moest hem de volgende uren goed in de gaten houden.
Als je weet dat een paard niet kan overgeven... mijn paard roggelde van alles door zijn neus naar buiten en het was werkelijk verschrikkelijk om aan te zien.
Gelukkig heeft hij het overleefd en niks van de prognose kwam uit.
Kerngezond gebleven.

Dit is natuurlijk anders dan wanneer je paard oud is, maar het bijzondere van dit hele gebeuren is dat hij aangaf of het zijn tijd was of niet, want dat heb ik letterlijk tegen hem gezegd dat hij mocht gaan, maar dat is niet gebeurd.

Met zijn koliekoperatie net zo, daar is hij gelukkig ook helemaal goed ook uitgekomen en toen hij in het land lag te creperen van de pijn (er is 2 meter dunnen darm weggehaald die bekneld was geraakt tussen de lever en de alvleesklier) kwam hij al hinnikend in volle galop nog naar me toe gerend; je MOET me helpen!
De andere paarden waren zelfs uitgebroken om mijn aandacht te trekken dat er wat gaande was en dan ga je toch steeds meer beseffen dat ze echt wel meer besef hebben dan je soms denkt.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: afspraak maken om mijn pony in te laten slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 11:11

Ik heb net gebeld, het word donderdag. Weet nog niet precies hoe laat, ze gaan kijken of het 's avonds kan. Ik zit te trillen als een rietje, vind het zo verschrikkelijk naar. Ik weet dat het beter is zo, dat ik het niet veel langer moet rekken, voor haar en voor mezelf. Maar het is zo verschrikkelijk rot om te doen.

Miska

Berichten: 2635
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: afspraak maken om mijn pony in te laten slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:13

Sterkte!!!

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:14

Petra_O schreef:
Ik heb net gebeld, het word donderdag. Weet nog niet precies hoe laat, ze gaan kijken of het 's avonds kan. Ik zit te trillen als een rietje, vind het zo verschrikkelijk naar. Ik weet dat het beter is zo, dat ik het niet veel langer moet rekken, voor haar en voor mezelf. Maar het is zo verschrikkelijk rot om te doen.


Nou meid, dat heb je dapper gedaan.
Geniet deze dagen nog van je paardje, zoveel als je kan.
Sterkte, ik blijf je volgen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23470
Geregistreerd: 09-04-01

Re: afspraak maken om mijn pony in te laten slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:16

respect!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25492
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: afspraak maken om mijn pony in te laten slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:19

knap gedaan, sterkte, je doet nu het beste voor je paardje

Liesbeth1994

Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-12-11
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:21

Goed dat je hebt gebeld. Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:22

Dapper Petra! Je weet dat je het juiste doet, maar het doet zo verdomde pijn! Het liefst zou je een toverstafje hebben... Troost je met de gedachten dat Flap straks pijnvrij is en jij er vast een beschermengeltjes bij is. Fysiek is Flap straks weg, maar in je hart zal Flap er altijd zijn.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 11:25

Ik zou zo weer de telefoon pakken om het af te bellen... maar ik doe het niet. Ga zo naar stal om met de stalhoudster te bespreken waar het gaat gebeuren. En dat heb ik aan het eind van de week geen paardje meer.... Ik was veertien toen ik haar voor het eerst mocht verzorgen. Een kreng eerste klas, verschrikkelijk opstandig en schuw, en toch werd ik er verliefd op. Nu is het de meest lieve en zachtaardige pony die je ooit tegen gaat komen. zo een vind ik er nooit meer, en ik ga haar zo verschrikkelijk missen.

Brechtje_A

Berichten: 1537
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Hattem, Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:26

Sterkte!
Echt dapper dat je dit besluit hebt genomen.
Ik leef met je mee!

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: afspraak maken om mijn pony in te laten slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:32

Heel goed dat je de stap hebt genomen en de afspraak hebt gemaakt. Je geeft je paard zo een mooi einde na een mooi leven. Blijft natuurlijk dat het gemis enorm zal zijn als je je maatje kwijt raakt. Geniet vandaag en morgen nog maar van je knolletje en sterkte daarna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:35

Heel veel sterkte komende dagen.
Je hebt een goed besluit genomen!
Geniet deze dagen nog van haar, denk aan alle mooie momenten die jullie gehad hebben!

xyvonnex
Berichten: 318
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: terneuzen

Re: afspraak maken om mijn pony in te laten slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:42

ppfff sterkte voor de komende tijd.
ze zal jou ook gaan missen hoor.

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: afspraak maken om mijn pony in te laten slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:04

heel veel sterkte, heb een tijdje geleden dezelfde beslissing genomen.. ook artrose.
Tis het fijnste wat je kunt doen als er zo veel pijn is.. maar t is moeilijk.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: afspraak maken om mijn pony in te laten slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:09

Goed gedaan...
Hou je taai, komende dagen zullen heftig zijn. Maar het is wel goed dat je het doet.

inkiesurban
Berichten: 68
Geregistreerd: 24-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:20

Het is altijd moeilijk om over iemands leven te beslissen, maar bedenk dat je paardje straks geen pijn meer heeft.

Ik heb een tatoeage laten zetten met de tekst
"Beautifull memories,will never die"

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Goof

Berichten: 28852
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: afspraak maken om mijn pony in te laten slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:05

Voor mij is het 8 jaar geleden dat ik dat telefoontje maakte, maar ik weet nog als de dag van gisteren hoe moeilijk dat was en hoe schuldig ik me voelde ook al wist ik toen ook dat het het beste was.
Je hebt een goede keus voor Flappie gemaakt, ze zal je dankbaar zijn, ze heeft een kanjer van een baasje.

Ik ben blij dat ik haar nog erg mooi op de foto heb mogen zetten, ze zijn naar je onderweg!