Compliment voor africhtingsstal Van Laar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

Compliment voor africhtingsstal Van Laar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 08:59

Gister een buitenrit gemaakt met ons bonte gezelschap (beginner tot gevorderde) bij africhtingsstal Van Laar in Schaarsbergen (Arnhem). Toen we aankwamen werden we vriendelijke ontvangen en maakte we kennis met onze (volwassen) begeleider, Eric. Hij vroeg naar ieder van ons de rij-ervaring en ging toen kijken welke paarden het beste bij ons paste. Ondertussen mochten wij door de stal heen lopen en konden wij al wat paarden zien. Wat ons opviel is dat alle paarden er netjes bij stonden en vriendelijke met de hoofdjes naar ons toe kwamen. Geen afgemate en slecht gehumeurde paarden.

Zelf kreeg ik de prachtige fries Jitske toegewezen. Eric vertelde hoe zij was (een beetje een muts, die van soms van iets schrik wat helemaal niet nodig is maar eigenlijk gewoon een onwijs lief paard is)
Een ander kreeg Urzle, een omgeschoolde draver die lekker zijn oren in zijn nek hield maar dat schijnen ze geleerd te krijgen als ze draver zijn (weer wat geleerd ;) ) maar tijdens de rit keurig braaf naar de andere paarden
De gene die van ons nog nooit op buitenrit was geweest kreeg Monty mee. Een goedzak die gewoon lekker zijn ding doet en wat wij achteraf hoorde, al 28 jaar oud bleek te zijn maar hem totaal niet aan te zien is!
En als laatste Beauty ook een vriendelijk paard.
Ook ging Bien mee (als ik het goed onthouden heb) hij ging met iemand van stal mee om ervaring op de doen. Wat een prachtige spaanse schone is dat!

Eerst gingen we ze zelf poetsen en werden onze zadels en hoofdstel gebracht. De spullen zagen er prachtig uit!! Ook kregen alle paarden beenbescherming om en een vliegendeken.
Toen we allemaal gereed voor vertrek waren werd iedereen op zijn paard geholpen en werd alles nog een keer gecontroleerd. Hierna kwam Eric met Spot, dat zou ons "voor paard" worden. Eric legde uit dat Spot nergens van op keek en als het nodig zou zijn hij spot voor onze paarden werpen of als het niet zou klikken met een van onze paarden er met Spot gewisseld zou worden. Dit brak bij de beginners van ons het ijs en gaf vertrouwen.

Jitske was zoals al aangegeven af en toe een muts. Het is natuurlijk ook onwijs eng als je op een takje stapt en dat zegt "knak". Maar ze ging er niet vandoor en ik vond het zelf vooral onwijs grappig. En met wat aansturing deed ze uiteindelijk alles wat ik vroeg. Heerlijk paardje!

Omdat het bij onze beginners niet wilde lukken met de galop en zij het toch wel eng vonden werd er zonder een zuur gezicht door de begeleiding een draf ingezet en weer een stuk gestapt. Eric bleef net zo aardig en gezellig, het maakte hem niet uit als wij het maar leuk vonden.

De omgeving is werkelijk prachtig en we konden een foto-momentje dan natuurlijk ook niet aan ons voobij laten gaan. Na 2 uur kwamen we weer terug op stal aan. Alle paarden worden na hun rit afgespoeld, dit mag je zelf doen of kunnen ze daar doen. Wij hebben dit zelf gedaan omdat deze paarden ons toch ook 2 uur door de bossen gedragen hebben. Daarna kwam Eric vragen hoe wij de rit ervaren hadden en zijn we zeer tevreden richting huis gegaan.

Maar een serieus compliment voor africhtingsstal Van Laar!

Leuke en diverse paarden, prachtig goed onderhouden tuig, volwassen begeleiding, eigen groep, kennis van hun paarden en schitterende omgeving! Zeker een aanrader *\o/*
Laatst bijgewerkt door Martine op 07-08-12 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel gewijzigd

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: [BRT] Compliment voor africhtingsstal Van Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:57

Wat klinkt dat goed zeg, mensen die echt zuinig zijn op de dieren die hun centjes verdienen. Goed dat je er een topic over maakt, zulke stallen zijn de goede mond op mond reclame wel waard. :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:58

Jillsil schreef:
Een ander kreeg Urzle, een omgeschoolde draver die lekker zijn oren in zijn nek hield maar dat schijnen ze geleerd te krijgen als ze draver zijn (weer wat geleerd ;) )

Leer dat maar weer af dan, want dat is klinkklare onzin :')

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:03

Ik ben daar een aantal jaar terug ook geweest om een rit te maken met een groep dames.
De eerste keer een 2 uur tocht, was op zich een leuke rit, alleen onze begeleiding kenden we ergens anders van (dat klikte dus niet zo).
Daarna zijn we terug geweest voor een dagtocht. dat was helaas niet echt een succes. Had hetzelfde paard alleen steeds bij het aandraven omhoog komen of niet verder willen. Gelukkig kreeg ik na de pauze een ander beestje.
Verder werden we goed en vriendelijk geholpen en de beestjes zagen er goed uit.
Een rit van 2 uur is lang zat en dat wordt er idd erg goed georganiseerd.

ik vind deze stal idd een aanrader!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:23

Hadden jullie paarden toevallig grijze vliegendekens om? Ik ben gisteren een groepje ruiters tegen gekomen toen ik terug naar stal reed samen met een stalgenootje :-)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:27

Ken de stal niet maar wel een compliment voor de ts en anderen die reageren. Fijn dat jullie de moeite nemen om juist een positieve ervaring hier op bokt te bespreken!

Martine

Re: Compliment voor africhtingsstal Van Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:10

BRT -> VVDD

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:14

goed om ook te posten als je een goede ervaring hebt met een stal!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:44

Leuk dat jullie zo'n heerlijke dag gehad hebben. Ook leuk dat je deze positieve ervaring op internet zet. Toch een fijne opsteker voor dat bedrijf. :D

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 12:37

WendyBZ schreef:
Jillsil schreef:
Een ander kreeg Urzle, een omgeschoolde draver die lekker zijn oren in zijn nek hield maar dat schijnen ze geleerd te krijgen als ze draver zijn (weer wat geleerd ;) )

Leer dat maar weer af dan, want dat is klinkklare onzin :')

Oh oke, hahah!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 12:40

Ja ik vond het wel zo netjes om het een keer te laten weten als het wel goed is. Vaak als je ergens komt heb je later toch zoiets van ;( was het toch net niet. En zeker omdat we met een zeer diverse groep gingen zowel beginner en gevordere is het toch lastig om iedereen tevreden te houden. Maar niets te klagen! Enkele van ons hadden inderdaad die blauw/grijze vliegendekens en 2 oranje geloof ik.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:22

leuk om te horen. Meestal wordt het tegenovergestelde gepost. Ik ben gelijk even op de site gaan kijken. Wie weet ga ik er ook wel eens naar toe.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:32

Klinkt goed, een positieve ervaring dus :-)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 16:11

ikkedus schreef:
leuk om te horen. Meestal wordt het tegenovergestelde gepost. Ik ben gelijk even op de site gaan kijken. Wie weet ga ik er ook wel eens naar toe.

Leuk! Ben benieuwd (als je gaat) wat je ervan vond.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 07:58

Ik kreeg een pb of ik wist of het voor kinderen ook leuk rijden daar is. Dat kan ik nu nog niet zeggen maar in september gaan we met de dochter van een vriendin van mij daar rijden. Het zal dan haar eerste buitenrit worden dus ik ben benieuwd.
Zoals wij nu konden zien, toen andere kinderen met de pony's stonden, zag het er goed uit. Pony's stonden netjes stil en er was iemand van Stal van Laar bij toen ze aan het poetsen en tutten waren. Maar zodra ik meer weet laat ik het weten!

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:42

Ik ben er ook eens op buitenrit (staprit) geweest samen met inmiddels ex die niet kon paardrijden, die kreeg toen ook zo'n überbraaf paard mee. Ik vond ook dat ze het erg zorgvuldig deden allemaal, van verzorging van paarden en tuig tot het begeleiden van de rit zelf.

Mandytj89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:14

Nou dan hebben ze zeker veel klachten gekregen! want zulke goede ervaringen heb ik zeker niet met hun...
Fijn dat jullie een leuke rit gehad hebben maar een paard bij hun kopen zou ik zeker afraden!

EvaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:46

Wat voor niveau was de beginner?

Wij willen binnenkort ook een buitenrit maken, maar er gaat iemand mee die eigenlijk praktisch alleen nog gestapt heeft..

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:54

Ik ben een half jaar geleden ook wezen kijken om mijn paard daar te stallen, het zag er inderdaad super uit! (Heb mijn paard daar niet neergezet uiteindelijk omdat ze geen weiland hebben, er 1 huren van de buurman in de zomer maanden waar je paard dan 2 uur op kan).

Ik had ook een ontzettend goed gevoel over de stal, vooral om te zien hoe Mirjam omging met de paarden en hoe alles georaniseerd was.

Echt heel jammer van het weiland, was er ontzettend graag gaan staan!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:55

EvaH schreef:

Wij willen binnenkort ook een buitenrit maken, maar er gaat iemand mee die eigenlijk praktisch alleen nog gestapt heeft..

Ik zou gewoon even bellen naar Manege Arnhem daarvoor. Krijg je vast uitgebreid vriendelijk antwoord.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:56

Volgende week woensdag ga ik daar een rit maken met 4 vriendinnen (o.a. naar aanleiding van dit weekend), ik ben benieuwd!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 13:48

EvaH schreef:

Een echte echte beginner :P Ze heeft 5 lessen gehad en kon net een beetje draven.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 13:49

Steefjevos schreef:
Volgende week woensdag ga ik daar een rit maken met 4 vriendinnen (o.a. naar aanleiding van dit weekend), ik ben benieuwd!

Leuk! Ben benieuwd of jullie het ook zo leuk vonden. Ik hoor het graag.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:59

Jillsil schreef:

Hier een van de vriendinnen van Steefjevos!

En leuk vonden we het zeker! Dus een complimentje van onze kant is ook zeker terecht :)

We hadden wat moeite de manege te vinden, maar na wat gezoek en gebel hebben we het gelukkig op tijd weten te vinden. Eerst even het terrein en de kantine verkent (met een onwijs schattig hondje :') ) en bij de buitenbak vonden we de eigenaresse van de stal. Nadat ze geinformeerd had wat onze rijervaring was en wat voor soort paard we wilden, namen we een kijkje in de stallen. Omdat ik de afgelopen 6 jaar bijna niets anders heb gereden dan ijslanders en dus enorm vlakke gangen gewend ben (heb ik gemerkt toen ik een ritje op een Fries ging maken.. :') ) werd er direct Urzle geroepen.. nou, dat zal wel goed komen dan!
Er werden nog 3 andere paarden aangewezen waar de rest uit kon kiezen; ik ben niet zo goed in namen, maar er was een Fries (zal Jitske wel geweest zijn) en nog 2 andere paarden, Chess en de ander weet ik niet meer.

Nadat iedereen een paard had mochten we de paarden eerst lekker borstelen. We kregen te horen dat ze zichzelf die ochtend lekker 'gepaneerd' hadden toen ze los mochten in de bak, dus genoeg te doen. We moesten nog even onze caps halen, plassen etc. (achja :+ ) en ondertussen lagen de zadels er al op. Na het opstijgen (was een hele klim haha) kregen alle paarden nog een vliegendeken op en waren we klaar om te gaan!

Onze begeleidster had zelf een haflinger mee, maar dat ging prima want die kon me toch hard! We hebben een rit van 2 uur gemaakt waarbij we veel hebben gestapt, maar ook lekkere stukken draf en (harde) galop. Scheelt als iedereen wel gewoon goed kan rijden :) En over de vlakke gangen van Urzle is ook niets gelogen! Hij zat als een huis, heerlijk! Hij verdiende alleen wel de hoofdprijs voor het trekken van lelijke zure bekken :oo, man wat een kop zat daar op, geweldig! Niet alleen de oren in zijn nek, maar ook de bovenlip ging geregeld naar boven haha. Gelukkig heeft hij zich wel netjes gedragen verder.

Omdat we lekker doorgereden hadden en tijd over hadden, zijn we nog de weg over gestoken. Hier raakten we helaas de weg een beetje kwijt, omdat ze daar niet zo vaak rijden, maar we zijn gewoon hetzelfde pad weer terug gegaan en kwamen ietsjes te laat weer op stal terug.
Na het afzadelen mochten we allemaal de paarden nog even afspuiten en daarna mochten ze lekker terug naar hun stal. Wij zijn nog lekker even in de kantine gaan zitten met een frisdrankje en hebben nog heel gezellig met de eigenaresse gepraat :) Op haar aanraden zijn we later nog bij restaurant Trix gaan eten, wat ERG lekker was!

Super geslaagde dag dus! Mooie, verzorgde stal, mooie omgeving, leuke mensen en vooral leuke paarden. Het enige wat een beetje jammer was, was dat we op de verkeerde (oude) site gekeken hadden, en het dus duurder bleek dan we dachten. Gelukkig hebben we toen een compromis weten te sluiten waar iedereen het mee eens was :) (Dit is de goede site! http://www.manegearnhem.nl/)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 15:45

Marion_ schreef:
Jillsil schreef:

Hier een van de vriendinnen van Steefjevos!

En leuk vonden we het zeker! Dus een complimentje van onze kant is ook zeker terecht :)

We hadden wat moeite de manege te vinden, maar na wat gezoek en gebel hebben we het gelukkig op tijd weten te vinden. Eerst even het terrein en de kantine verkent (met een onwijs schattig hondje :') ) en bij de buitenbak vonden we de eigenaresse van de stal. Nadat ze geinformeerd had wat onze rijervaring was en wat voor soort paard we wilden, namen we een kijkje in de stallen. Omdat ik de afgelopen 6 jaar bijna niets anders heb gereden dan ijslanders en dus enorm vlakke gangen gewend ben (heb ik gemerkt toen ik een ritje op een Fries ging maken.. :') ) werd er direct Urzle geroepen.. nou, dat zal wel goed komen dan!
Er werden nog 3 andere paarden aangewezen waar de rest uit kon kiezen; ik ben niet zo goed in namen, maar er was een Fries (zal Jitske wel geweest zijn) en nog 2 andere paarden, Chess en de ander weet ik niet meer.

Nadat iedereen een paard had mochten we de paarden eerst lekker borstelen. We kregen te horen dat ze zichzelf die ochtend lekker 'gepaneerd' hadden toen ze los mochten in de bak, dus genoeg te doen. We moesten nog even onze caps halen, plassen etc. (achja :+ ) en ondertussen lagen de zadels er al op. Na het opstijgen (was een hele klim haha) kregen alle paarden nog een vliegendeken op en waren we klaar om te gaan!

Onze begeleidster had zelf een haflinger mee, maar dat ging prima want die kon me toch hard! We hebben een rit van 2 uur gemaakt waarbij we veel hebben gestapt, maar ook lekkere stukken draf en (harde) galop. Scheelt als iedereen wel gewoon goed kan rijden :) En over de vlakke gangen van Urzle is ook niets gelogen! Hij zat als een huis, heerlijk! Hij verdiende alleen wel de hoofdprijs voor het trekken van lelijke zure bekken :oo, man wat een kop zat daar op, geweldig! Niet alleen de oren in zijn nek, maar ook de bovenlip ging geregeld naar boven haha. Gelukkig heeft hij zich wel netjes gedragen verder.

Omdat we lekker doorgereden hadden en tijd over hadden, zijn we nog de weg over gestoken. Hier raakten we helaas de weg een beetje kwijt, omdat ze daar niet zo vaak rijden, maar we zijn gewoon hetzelfde pad weer terug gegaan en kwamen ietsjes te laat weer op stal terug.
Na het afzadelen mochten we allemaal de paarden nog even afspuiten en daarna mochten ze lekker terug naar hun stal. Wij zijn nog lekker even in de kantine gaan zitten met een frisdrankje en hebben nog heel gezellig met de eigenaresse gepraat :) Op haar aanraden zijn we later nog bij restaurant Trix gaan eten, wat ERG lekker was!

Super geslaagde dag dus! Mooie, verzorgde stal, mooie omgeving, leuke mensen en vooral leuke paarden. Het enige wat een beetje jammer was, was dat we op de verkeerde (oude) site gekeken hadden, en het dus duurder bleek dan we dachten. Gelukkig hebben we toen een compromis weten te sluiten waar iedereen het mee eens was :) (Dit is de goede site! http://www.manegearnhem.nl/)

Fijn om te lezen dat ons compliment dus niet voor niets was _/-\o_ *\o/*
Over 2 weken ga ik weer rijden maar dan met de dochter van een vriendin van mij die is 9 jaar en zal haar eerste buitenrit gaan maken! Ben heel benieuwd of dit ook zo leuk is.