3 jarige onder het zadel! Ti amo!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chesty

3 jarige onder het zadel! Ti amo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 11:34

Hallo allemaal!

Het is al weer een tijd geleden dat ik een forum heb geplaatst.. Ik heb nu een nieuwe topper en die wou ik graag even met jullie delen! :D

Ik heb lang nagedacht over een mooie naam voor haar.. tot ik: Ti amo tegenkwam. Ik vind het een hele mooie naam, dus dit word dan ook haar nieuwe sportnaam:)

Ti amo hebben wij zelf gefokt en is nu 3 jaartjes jong.
Nadat ik mijn Z paard had verkocht was ik op zoek naar een nieuw het liefst 5 jarig paard die nog niet zo veel kent.
Om eerlijk te zijn, we zijn een half jaar op zoek geweest, en konden geen geschikt paard vinden.
Totdat ik in het weiland keek bij de jonge paarden en dacht, hee we hebben er zelf 1 op stal staan! ( wist ik natuurlijk wel haha)
Dus vanaf toen ben ik met haar aan de slag gegaan en is Ti amo mijn "nieuwe" paardje geworden:)
In dat half jaar dat ik geen paard had, heb ik mijn moeders paard er bij gereden en gestart om toch te blijven rijden.

Ti amo is super braaf en heel fijn te rijden, ze is nu 2 maand onder het zadel.

Haar vader is: Sir oldenburg , en de moeder is een special D

LET'S MEET TI AMO!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan hier nog een fotootje van mijn andere topper die ik nu in het Z1 uitbreng:) 17e starten we op de overijsselse kampioenschappen.
Afbeelding

Kimberley84

Re: 3 jarige onder het zadel! Ti amo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:37

Knap paard! Nu al een fijn achterbeengebruik!

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:38

Wauw wat een prachtbeest ! Jaloeeeers... :oo

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:42

gaaf beest maar zie hem liever lager lopen dan nu al zo hoog.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:44

Mooi dier maar ik vind dat je haar zwaar achter de loodlijn laat lopen, zo is ze net een trekharmonica die helemaal ingedrukt is.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:51

Mooi paard hoor! Ik vind hem alleen veel te ver achter de loodlijn lopen, hij is pas 3!!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:53

prachtig dier :j

Jammer dat het pas twee maanden onder het zadel is en al zo gereden wordt...hoevaak in de week loopt ie?

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:04

Ziet er goed uit. Ga zo door, maar geef hem af toe wel vrij om op adem te komen. Het lijkt me echt een paard dat zich "kapot" werkt voor je. Voorzichtig aan doen is met zulke werklusitige dieren is een pre, maar denk dat je dat zelf wel weet. Met de juiste begeleiding kom je heel erg ver met dit dier. Succes, meis. We gaan vast nog veel mooie foto's van jullie zien. Wees zuinig op hem ... <3

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:11

Wat een super fijn dier zo vanaf de foto's!
Je rijdt hem prima hoor!
Hij gaat er vanzelf wel meer tegenaan drukken als hij sterker wordt!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:17

ambre schreef:
Wat een super fijn dier zo vanaf de foto's!
Je rijdt hem prima hoor!
Hij gaat er vanzelf wel meer tegenaan drukken als hij sterker wordt!

Nou ik denk dat ze hem gewoon wat losser moet laten ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:22

Een jong paard loopt meestal heel licht in de hand.
Losser laten heeft weinig nut,komt het neusje er echt niet meer mee uit.
Hij moet gewoon leren meer aan de hand te gaan drukken.
Maar wie ben ik,totaal geen ervaringsdeskundige...

zipster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:03

Ik vind dat hij zeer netjes gereden wordt! Hij komt inderdaad achter de loodlijn, maar zoals al gezegd werd, als hij sterker wordt dan komt dat neusje vanzelf naar voren. Ik zie geen ruiter die er met een sterke hand op zit, maar een ruiter die met een smakelijke contact teugel rijdt. Hij paard ziet eruit alsof hij heeel ligt in de mond is en dat moet je zo houden!
Hij loopt lekker op zijn eigen beentjes en komt heerlijk over de rug en heeft een ruig achterbeen!
Ik denk dat dit een super paard wordt, maar denk ook zeker dat het een doodloper (altijd willen en blijven lopen) is.
Jullie gaan vast ver komen!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 05:52

Dat achter de LL komen is ook een stukje onbalans vermoed ik zo, enorm gaaf dier met veel vermogen, dat belooft wat!

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 05:59

Prachtig dier!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 06:28

Inderdaad toch proberen om neus er echt meer uit te rijden, paard loopt niet een beetje achter ll, maar m.i. echt veel te diep.
Wel een prachtig dier, wil die over een jaar of 2 wel eens terug zien.
Jammer dat je al met een spoor rijd, zie daar het nut persoonlijk niet zo van in bij een paard dat net 2 maanden mak is.
Anyway, zeker wel een paard met potentie, wees er maar zuinig op.

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 19:11

Allereerst bedankt voor de reacties :)

Ik rij haar zo om de dag soms om de 2 dagen ongeveer een kwartiertje a 20 min.
Ik probeer haar nog zo weinig mogelijk te belasten omdat ik nog lang van haar wil genieten ;)

Ze loopt idd te ver achter de loodlijn. Ik ben er mee bezig dat ze mijn hand gaat volgen en zo meer lengte krijgt. Zoals de meeste weten is dat gewoon erg moeilijk met een jong paard.
Ze is heel licht in de hand en ik wil wel lichte verbinding houden met de voorkant ( ipv alle teugels losgooien )
Ik trek haar ook absoluut niet in deze houding:) Ik weet zeker dat ze nog wel meer lengte gaat krijgen. Ze volgt nu al veel meer mijn hand dan in het begin.
Ik heb er verder ook hele goeie begeleiding bij.

Ik moet met haar langst de weg naar onze bak voor het huis, daar waren de buren de boompjes aan het snoeien en mijn broertje was een balletje aan het trappen. Brave beest liep er zo langs alsof er niks was :D

Ze heeft de potentie in zich en ik hoop dan ook dat dit mijn toekomstige topper is en dat we nog ver mogen komen samen! En ik zal zeker zuinig op haar zijn :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:36

Leuk paard! Sir Oldenburg doet het zo gek nog niet, zie er veel fijne beesten van!
Jullie zijn een mooie combinatie!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:21

Wat een leuk dier! En een super achterbeen!
Leuk leuk leuk!

Idd gewoon lekker verder gaan trainen. Die neus er uit en hals op lengte komt van zelf.. Gaat helemaal goedkomen! Denk echt dat je hier een leuke nieuwe topper aan hebt :) Succes!!

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:00

Whoppa die eerste foto komt wel ff binnen zeg! 8-) Wat een knap paard met prachtige bewegingen! Ik ga mee met bovenstaande reacties. Zuinig op zijn en er alles aan doen dat ze haar lichaam correct gebruikt. Nageeflijkheid van haar uit laten komen, zodra ze meer in balans is zal ze beter in jouw hand komen. Idd ook meer lengte in de hals zodat de bovenlijn mooi kan ontspannen. Al lijkt ze er nu geen moeite mee te hebben om zo toch de achterhand er onder te slingeren :=

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:16

wow wat een beengebruik! Dat zie je niet vaak

Veel succes in de toekomst

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:43

Wauw wat een ontzettend gaaf paard! Dat diepe rijd je er wel uit, dat is nog onbalans. Je zit netjes, rustig dus dat is het probleem niet, en je rijd haar lekker voorwaarts, dus dat komt vanzelf wel goed.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:46

Op alle foto's loopt je paard achter de loodlijn, zeker voor zo'n jong paard waarbij ook de nekwervels nog heel kwetsbaar zijn kun je schade aanrichten.

Dat je paard zo wegduikt voor het bit geeft aan dat het bit pittig inwerkt in de mond, je paard probeert die druk te ontwijken. Probeer een zachter bit, of liever nog bitloos. Zeker op deze leeftijd is een paard heel gevoelig in de mond door tanden wisselen etc.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:06

In eerste instantie lijken de foto's erg spectaculair, maar die hals verpest het plaatje behoorlijk. De mate waarin je rijdt lijkt me prima, maar ik twijfel er een beetje aan of het niveau waarop je traint niet (nu al) te hoog ligt. Paard wat 2 maanden onderhet zadel is leert in het algemeen vaak sturen, remmen en gas geven. Dat ie zo makkelijk magere ijk wordt is fijn, maar uiteindelijk ben jij wel diegene die de teugels zo kort neemt dat z'n kin op z'n borst zit.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:49

Naja zeg wat een geëmmer, het paard is 3 en net onder het zadel! Voor hetzelfde geld liep ze met d'r neus in de wind, was dat dan beter voor haar spieropbouw? Ehm nee. Ze heeft volgens mij ook gewoon een lange nek, dan krijg je al sneller een 'krul', dat heeft dus ook met de bouw van de hals te maken; haar hand staat alleen een beetje vast op de 4e foto, maar ik vind het er super uitzien. Ze lijkt me echt veel potentie hebben! Maar goed dat je haar niet over het hoofd gezien hebt, het gras bij de buren is niet altijd groener ;) Succes +:)+

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:45

super gave opvolger!! erg veel rij-genot met deze topper!