Fotoshoot Bas (Florencio x Krack c) M2 dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Asmila

Fotoshoot Bas (Florencio x Krack c) M2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 17:19

Hallo allemaal!

Het was afgelopen maandag zulk mooi weer dat ik mijn stalgenoot heb gevraagd om foto's van ons te maken. Ik vind ze heel mooi geworden en wil ze daarom ook graag met jullie delen.

Ik mag aan houding werken, daar ben ik me van bewust en daar wijst mijn instructeur mij wekelijks op. Ik ben daarmee dus ook hard aan het werk. Tips zijn uiteraard altijd welkom, mits onderbouwd. :-)

Even een beetje achtergrondinformatie:
Bas heb ik in 2009 op 3 jarige leeftijd zadelmak gekocht. We zijn in de B dressuur begonnen en starten inmiddels M2. Na twee wedstrijden staan we op 7 winstpunten en zijn dit seizoen kringkampioen geworden! Op 10 augustus zullen wij deelnemen aan de Gelderse kampioenschappen. Zijn er nog meer combinaties hier op bokt die daaraan deelnemen?

Afbeelding
Schouders naar achteren en laten hangen + hakken laag!

Afbeelding

Afbeelding
Jammer van het knikken in de heup, wel mooi over de benen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rechtop blijven zitten!

En nog enkele penny foto's.....

Afbeelding
<3

Afbeelding

Elke keer als ik hem zie word ik weer verliefd, maar jullie als paardengekken kennen dat vast wel ;-)

Groetjes!

Dame23

Re: Fotoshoot Bas (Florencio x Krack c) M2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:43

Eerst wil ik zeggen wat een plaatje jullie samen! leuk paard en jullie zien er uit als een mooie combinatie!.
Waar aan gewerkt kan worden zijn kleine puntjes en ik heb het idee (ook omdat je er een aantal opnoemt) je die zelf wel weet. Belangrijkste punt is denk ik: Blijf zitten in de galop en houd je lichaam mooi lang.
Verder lijkt vanaf de foto's je manier van rijden vriendelijk en heb je een hele nette handhouding!.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:45

Leuk koppie heeft het paard :)

Grapje :') Het is H@W
Ik heb het idee dat het paard zich hier en daar wat lang maakt. En zeker voor het Z mag hij nog iets opgericht worden.
Succes tijdens het GK

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:47

mooie foto`s ! vind het echt een super leuk paard en je houding vind ik heel erg meevallen hoor! Succes op de Gelderse!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:31

Mooie plaatjes zeg, wat een knap paard. Mag ik vragen of je op de manier De Bodt rijdt, ik zag wat hierover staan in je profiel (en je mooi handhouding viel me op) ?

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 22:02

Dank voor jullie reacties!

Davina21: Dank je wel voor je complimenten :-) Dat blijven zitten blijft idd wat lastig en vooral als ik terug rijd van de middengalop terug naar de arbeidsgalop. Dan wil hij nog wel eens doorduwen waardoor ik als het ware naar voren word getrokken. Dan kom ik gelijk op het punt van Annekeee: dat hij zich dan graag wat langer wil maken. Heb je daar nog een tip voor? Morgen staat er weer een les in de planning en dan zal ik extra letten op het lang maken van mijn lichaam.

Sabina_S: Thnx! Aan de houding kan altijd wel gesleuteld worden, fijn dat het je het wel mee vindt vallen :-)

PinkyPie: Ik heb inderdaad een tijd geleden een paar keer les gehad van Antoine de Bodt en daar heb ik zeker wat van opgestoken. Dat neem ik dan ook mee in de training, al rijd ik nu niet meer bewust specifiek op die manier. Ik ben van mening dat je van alle methodes wat kan opsteken en kan meenemen in je rijden. De methode van Antoine de Bodt is daar een van! Heb jij les van hem?

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:20

Ik rij sinds okt vorig jaar bij een instructeur die lesgeeft op de methode De Bodt. Daarvoor stuiterde ik op een bokkend, loperig en dominant paard de bak door. Ik heb al zoveel geleerd nu, m.n over mijn eigen onkunde als ruiter, hoe een recht paard voelt. Hoe je controle kunt hebben over de schouders van je paard en hoe fijn een ontspannen paard voelt. Voor mij persoonlijk was het een
Echte eye-opener, eigenlijk zouden alle ruiters de basis van balans aangeleerd moeten krijgen.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:42

Fijne plaatjes en zo te lezen weet je zelf goed waar je aan moet werken.

Grappig detail, ik ben destijds ook voor dit paard wezen kijken toen die te koop stond.
Ik vond hem toen helaas wat te klein, maar zijn stoere uitstraling heeft die nog steeds ;-)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:40

Het ziet er goed uit, het enige puntje wat ik kan ontdekken is het voorover vallen, wat je zelf ook al aangeeft. Ik vind je houding onzettend netjes en je hebt hem ook lekker actief aan het lopen. Succes voor de GK!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:45

Hij ziet er goed uit Nic!! Mooie foto's!
Aangezien het HAW is komt hier mijn rijtechnische commentaar...Bereid je voor...Hier komt het...Let op hoor... :P
Een tip voor je houding..en wss heb je em al vaker gehoord...Voor je gevoel moet je bet doen of je van boven en beneden uit elkaar wordt getrokken. Daarmee maak je je been lang en je rug recht. Het helpt ook tegen het inknikken.
Succes en we zien elkaar vast wel weer op het wedstrijdterrein :wave:

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:51

Leuke combinatie en zo te zien zullen jullie niet misstaan op de kampioenschappen. Alvast veel succes gewenst.
Die penny foto is trouwens super leuk!

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 00:47

Citaat:
Grappig detail, ik ben destijds ook voor dit paard wezen kijken toen die te koop stond.
Ik vond hem toen helaas wat te klein, maar zijn stoere uitstraling heeft die nog steeds ;-)

Dat is inderdaad grappig zeg! Ik vond hem destijds ook best klein maar hij is inmiddels behoorlijk gegroeid in zowel de hoogte en de breedte :-) Al was dat natuurlijk afwachten..Gelukkig heeft het goed uitgepakt!

lizzy1 schreef:
Leuke combinatie en zo te zien zullen jullie niet misstaan op de kampioenschappen. Alvast veel succes gewenst.
Die penny foto is trouwens super leuk!

Dank je wel!
Noisy schreef:
Hij ziet er goed uit Nic!! Mooie foto's!
Aangezien het HAW is komt hier mijn rijtechnische commentaar...Bereid je voor...Hier komt het...Let op hoor... :P
Een tip voor je houding..en wss heb je em al vaker gehoord...Voor je gevoel moet je bet doen of je van boven en beneden uit elkaar wordt getrokken. Daarmee maak je je been lang en je rug recht. Het helpt ook tegen het inknikken.
Succes en we zien elkaar vast wel weer op het wedstrijdterrein :wave:

Hee! Die tip heb ik nog niet eerder gehoord, maar ik vind hem zeker nuttig. Morgen eens ff uittesten :-) Thnx!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:57

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:38

In overleg met TS verplaatst naar RIJ-ITP

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:46

Oeh, stoere bok! Mooi voorbeen!
Hij zou voor het mooie nog wat meer met de schoft omhoog mogen gaan bewegen, zeker als je richting het Z gaat denken.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:25

Gaaf paard!
Ik zou proberen hem wat meer bij elkaar te rijden zodat hij wat meer gaat klimmen. Heb het idee dat hij zichzelf nu nog wat lang maakt.
Veel succes op de GK! ;)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:21

Mooi paardje,
ik vind dat je hem mooi rijdt :j
Doe zo verder :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 05:44

Jemig wat een super gave Flo heb je daar! Kan heerlijk sjouwen, kan de mijne nog wat van leren!

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:38

Ziet er goed uit! erg mooi paard! :j

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:48

Idd wow daar kan mijn Flo ook nog wat leren, vooral van het drafgedeelte dan, daar ben ik jaloers op :D Succes op de gelderse!

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 19:24

Dank jullie wel! Bas mag inderdaad nog wat korter worden en meer met de schoft omhoog bewegen. Daarom wacht ik ook nog even met Z te starten. Deze winter blijven we nog in het M2 en gaan we hem klaarstomen voor het Z1. Veel Florencio's hier zie ik, wellicht is het leuk om eens een meeting te houden!

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:51

Ik vind het er super goed uitzien! Ik denk alleen dat je wel iets te veel van je jezelf vraagt. Het ziet er allemaal prima uit! Lekker zo door gaan en dan komen jullie er wel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:53

Leuke foto's! Dat wijken ziet er erg netjes uit hoor! :j