Knappe haflinger merrie @ Priveles

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Knappe haflinger merrie @ Priveles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 23:21

Afbeelding
Pé Pé, merrie, 10 jaar, trainen voor de B.

Eindelijk gaan we de goede kant op.
We zijn pas weer een maandje aan het opbouwen nadat ze helaas hoefbevangen is geweest en haar hoefbenen verzakt zijn. :(:)
Peeps is een merrie met een eigen karakter en een verleden maar we zijn hard aan het trainen om haar B klaar te maken.
Nooit gedacht ooit nog een wedstrijd te gaan rijden maar het kriebelt toch heel erg.

Sinds 2 weken een nieuwe instructrice en we gaan echt met grote sprongen vooruit. :j
Stap en draf blijft de aanleuning al constanter, de galop blijft echter een drama.
Rechts springt ze constant verkeerd aan, vandaag 2x goed *\o/* En ze breekt uit en ik begrens haar te weinig en werk teveel met mijn binnenteugel.

Geen bijzondere foto's en ook niet hele nette.
Maar de les vandaag ging super en voelden ook echt goed.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

En stelling vragen maar was teveel.
9. Afbeelding

10. Afbeelding

En onze strijd de galop.
Ook heel slecht het gebruik van mijn binnenhand.
11. Afbeelding

En nog twee van van de week
13. Afbeelding

14. Afbeelding

Vandaag zelfs een paar pasjes wijken gedaan voor het eerst.
Knappe blondie heeft super haar best gedaan.

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:51

Mooie foto's en zie dat je op sommige foto's nog beetje teveel voorover zit. Rijden ziet er wel steeds beter uit en meer ontspannen. ;)

Ranszje

Re: Knappe haflinger merrie @ Priveles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:00

ziet er al goed uit :), maar vooral in de galop zou ik meer buitenteugel erbij pakken en je binnenteugel ontspannen zodat ze ontspannen door kan springen.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:52

Wat zien die galopfoto's er toch bekend uit... Troost je, ik ben ook al heel lang met mijn haf aan t vechten.
Maar dat is gewoon kop erop en racen maar. Het is echt zo frustrerend dat ik er soms niet eens aan begin, sla ik t helemaal met rijden over. Zo gek word ik ervan... Wacht ook nog steeds op dé gouden tip.. :/

Op de galop na ziet t er erg netjes uit! Je hebt echt een hele leuke haf onder je kont!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:52

Het ziet er echt veel meer ontspannen uit dan vorige foto's! Wat een fijne verbetering!

Ik had het ook met mijn haf inderdaad. Racen, kop erop en verkeerd aanspringen.
Maar nu kan hij een dubbeltje galopperen. Hij springt netjes aan.
Dus er is nog hoop :D
Trainen, trainen, trainen, want het is gewoon onbalans.
Wat bij de mijne werkte was veel rechtuit galopperen. Weinig aan de binnenteugel zitten, want daar zocht hij juist kracht en steun op. En veel meer met buitenteugel begrenzen. En dan kilometers maken.
Bij de mijne werkte het korte stukjes galopperen averechts. Daar werd hij alleen maar heel heet van. Dus dan maar lange stukken galopperen. Alleen maar hoefslag. En dan rustig tempo controleren en vragen wat meer nageeflijk te lopen.
Dar duurde soms wel 5/6 rondjes. Nou ja, dan duurt het maar zo lang. Wat maakt het uit?
Maar goed, dat werkte voor de mijne. Wil niet zeggen dat dat voor iedereen werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:01

Qua tempo in de galop, probeer het eens zo voor je te zien:
-Als je normaal tempo galoppeerd en gaat ontspannen mee met de beweging maakt je navel een rondje. Eerst richting de oren van je pony, naar beneden, naar de billen van je pony, omhoog.
-Als je hard galoppeerd heb je geen rondje maar een ovaal, het cirkeltje wordt uitgerekt richting de oren van je pony.
-Als je meer verzameld galoppeerd maakt je navel ook een ovaaltje, maar dan wordt het cirkeltje uitgerekt naar boven.
(is dit duidelijk zo??)

Stel nu dat je pony te hard gaat in galop, je navel maakt een ovaaltje richting de oren. Probeer dan jezelf in te beelden dat je van dat ovaaltje weer een rondje maakt. Niet duwen met je zit, gewoon rustig op je billen zitten en jezelf dat cirkeltje proberen voor te stellen. Vaak geef je dan onbewust al de juiste hulpen voor een rustigere galop.
Omgekeerd werkt het ook, als ik met mijn pony van arbeidsgalop naar middengalop wil, maak ik van mijn rondje een ovaaltje naar voren en prompt vertrekt hij, aan het eind van de lange zijde maak ik weer een cirkeltje en komt hij terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:35

daaaar is knappe Pe Pe!!!

Groetjes je juf! ;)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 18:17

Aan de galop werken we ook hoor. Peeps lest 2x per week, priveles. Een keer met mij en een keer met mijn zus. Sinds kort bij bokker offline en we gaan echt met sprongen vooruit. Ik werk in de galop idd veel te veel met mijn binnen teugel, dat is bekend. Ook al wordt er heel duidelijk gezehgd buitenbeen en teugel begrenzen ongemerkt trek ik aan de binnenteugel. Maar het gaat steeds beter, stap en draf is al veel meer beheerst en tjah de galop komt wel :p