[paard] de nakomeling uit mijn overleden merrie [paard] en inmiddels uitgegroeit tot een stoer paard zou hier voor stamboek opname zich van zijn beste kant laten zien.
Mijn zus en ik waren allebij appart naar de keuring gekomen omdat ook de merrie van mijn vader en haar veulen mee zouden doen.
Beide paarden staan niet op de zelfde stal zodoende reed ik met mijn vader mee zodat ik hem kon helpen met het laden van merrie en veulen.
Mijn zus en [paard] zouden door een stalgenoot gebracht worden.
We zouden elkaar dan treffen in Tolbert.
En daar stond hij dan samen met mijn zus met trotse en fiere houding die ik zo vaak bij zijn moeder zag.
Altijd al deed hij mij enorm aan zijn moeder denken maar vandaag bewoog hij intens mijn hart en liet hij bij mij de tranen rijkelijk vloeien.
Wat leek hij op dat moment ontzettend op zijn moeder, de manier waarop hij keek en de manier waarop hij daar zo stond.
Nadat al mijn emoties er uit waren was het tijd om over te gaan tot actie.
[paard] zijn hoeven kregen nog een likje vet en om zijn hoofd wat te accentueren bracht ik een klein beetje baby olie aan.
En toen mocht hij zich laten zien op het harde, mijn zus en ik stonden allebij vol van spanning te kijken hoe zijn stokmaat, zijn borst en pijpomvang gemeten werden.
Mijn zus als eigenaar (ik heb hem cadeau aan haar gegeven, aankomende maandag is zij jarig
) en ik als trotse fokster.
Exterieur beoordeling.

Stokmaat meten.

Pijp omvang meten.

Draven op het harde.

Poseren.

Mijn zus stapt hem alvast aan de hand wat in voor dat hij zich mag laten zien in de ruinen rubriek.
Uiterste concentratie en ook wel wat last van spanningen. Want hoe zal hij het doen.

Samen poseren en kijk hoe trots mijn zus kijkt.

In de ring.

Draven, jammer genoeg is mijn foto toestel niet goed genoeg voor mooie foto's binnen.

Opstellen voor de prijs uitreiking.

En een eerste premie
als tweede geplaatst.Zijn score: Stokmaat 1.66m, Borstomvang 196cm en pijpomvang 23cm.
Type 7, Bouw 7, Voorbenen 7, Achterbenen 7, Hardheid 7, Stap 7, Draf 7, Stuwkracht 7, souplesse 7, Correctheid 7.
Totaal score 70 punten en daarmee een uitnodiging voor de Nationale Fokdag van het GrP-stamboek in Wenum Wiesel.
Een bijzondere dag voor zowel mijn zus als voor mij.
! Hij ziet er goed uit! Is dit nu die ik heb geschoren heb of een andere
?

Stalgenootje bedankt voor je compliment hoor
!! En wat hadden jullie hem er prachtig voor staan, top
Gefeliciteerd met de prijzen!!