- Ook Ginger en ik zijn naar Ermelo geweest afgelopen week.

Vanaf januari hebben we er naar uit gekeken en eindelijk was het dan zo ver!
Pony op zondag al gebracht, daarna met vriendinnetje en onze mama's naar een heerlijk hoteletje vertrokken, waar we nog even hebben genoten van de sauna en het zwembad.
Maandag:
vroeg de wekker gezet, onbeten en snel naar het KNHS centrum vertrokken om te zien hoe pony erbij stond. Die stond lekker relaxt gelukkig.
Daarna welkomspraatje in de kantine en 's ochtends een half uurtje les gehad van M.J. Timmermans.
Op zich best fijn gereden en ook wel fijn les, maar een halfuurtje was erg kort, dus niet echt veel tips gehad.

's Middags had ik les van Jean-Rene Luijmes. Ook fijn gereden, Ginger was fijn.
Op het laatst nog wel fijn geholpen met de galop, maar verder ook aan deze les niet veel gehad.

Dinsdag:
In de ochtend hadden we weer een dressuurles. Dit keer van Linda Lammers. Heel fijn les gehad, ze heeft me goed geholpen.
In deze les werd gelukkig de aandacht beter verdeeld, had namelijk een jonger meisje in mijn groepje, die bij van alles ging huilen als het niet lukte,
waardoor de meeste aandacht naar haar ging en ik een beetje vergeten werd...
Heb hier helaas (nog) geen foto's van.
In de middag hadden we de cross les van Dienke Bakhuis. Ik was stik zenuwachtig, ben een echte bangerd..
Vond het reuze spannend maar had er wel heel veel zin in. Eenmaal op het cross terrein en de eerste hindernissen overwonnen, waren de zenuwen compleet verdwenen.
Ginger werd bloedfanatiek en ik ging daar in mee. Alle hindernissen die we mochten springen, hebben we met succes gesprongen.
Na ongeveer ruim een half uur zijn we lekker gaan uitstappen, ik wilde pony niet overbelasten en aangezien ze het zo braaf deed vond ik het wel welletjes.
En instructrice was het daar helemaal mee eens. Hele fijn instructrice!

Woensdag:
Woensdag ochtend hadden wij les van Jesse Teune, was heel benieuwd naar zijn manier van lesgeven, aangezien ik veel verschillende verhalen hoorde.
Ook aan deze dressuur les niet veel gehad, aangezien het meisje weer moest huilen en de rest vergeten werd.. Baalde er verschrikkelijk van en heb dus ook eigenlijk niet serieus gereden.
Beetje rond gestapt, gedraafd en gegaloppeerd en naar de meiden die in de bak ernaast aan het rijden waren gekeken...

In de middag mocht ik op buitenrit, maar dit heb ik overgeslagen. Ik zou dan met alleen maar hele jonge (bijdehante) kinderen gaan en daar zat ik niet op te wachten.
Ik gunde Ginger haar middagje rust ook wel. Buitenrijden kunnen we thuis gelukkig altijd nog doen.

Helemaal kapot, wallen tot onder mijn oksels, maar vond het wel een leuk plaatje, haha.

Donderdag:
Al weer over de helft, het regende in de ochtend pijpenstelen. 's Ochtends eerst weer een dressuur les van Debbie Larink gehad, door het weer reden we met twee lesgroepen (8 combinaties en 2 instructeurs) in de binnenbak, drukke boel dus.
Een paar fijne tips gehad, Ginger moet ik goed recht houden en ik moet niet nog meer doorvragen als het al goed gaat, waardoor ze dan moe word en het juist niet meer lukt. Gaat het goed = stoppen en belonen.
Verder ging weer de aandacht naar het andere meisje. Moest echt moeite doen om niet boos te worden.

In de middag hadden we onze allereerste springles als combinatie. Was heel benieuwd hoe ze het zou doen, maar dat ze het leuk ging vinden wist ik wel.
Ze deed het keurig. Wel een paar keer er bijna afgevallen, aangezien ik niet goed mee zat, maar dat is dus mijn fout.
We begonnen lekker laag..

Vrijdag:
De allerlaatste dag van de hele leuke en leerzame week. Vandaag was de dag van de keuzelessen, ik had gekozen voor nog een cross les, deze keer hadden wij de les van Marijke de Geus.
Weer wat sprongen gedaan die we op dinsdag nog niet mochten/hadden gedaan. Was weer even wennen maar Ginger pakte het al snel op. Het was weer zo onwijs gaaf!

Daarna snel alles ingeladen, stal leeg gehaald en weer naar huis vertrokken. Heel moe maar voldaan weg gegaan. We hebben met z'n allen een onwijs gave week gehad en volgend jaar gaan we zeker weer!
Ben heel trots op hoe Ginger zich gedragen heeft en hoe goed ze zich heeft ingezet tijdens de lessen. Vind het ook onwijs gaaf dat ik deze kans krijg, aangezien Ginger niet van mijzelf is.
Bedankt lieve meiden voor de geweldige week!