Manegepaard Redetsky @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Manegepaard Redetsky @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 12:11

Hallo bokkers,

Vandaag heb ik voor het eerst sinds een halfjaar weer eens gereden, en wel voor het eerst op manegepaard Redetsky.

Over mij: Ik heb vanaf mijn 7e in de manegelessen gereden, meegedaan aan alle wedstrijden, veel gelest en
veel verzorgpony's en paarden gehad. Ook heb ik veel pony's en paarden voor de handel gereden. Helaas heb ik nooit
de mogelijkheid gehad tot het hebben van een eigen paard/rijden van wedstrijden, maar ik probeer alle kansen aan te
grijpen om mijzelf zoveel mogelijk te verbeteren. Ik hoop over een aantal jaar een fijn dressuurpaard voor mijzelf te kunnen
kopen en daarmee de dressuurring onveilig te maken!
Over het paard: Hij heeft met 2 verschillende amazones ZZ-licht gelopen en is dus een ideaal leerpaard.
Het is een paard wat erg hoog opgooit in galop, en wat met een springzadel moeilijk uit te zitten is.

Alle tips zijn natuurlijk welkom, houd er wel rekening mee dat ik een halfjaar niet op een paard heb gezeten (0 conditie) en dat
het ook de eerste keer op dit paard was. Ik heb ontzettend zitten genieten en wilde jullie gewoon even de plaatjes laten zien.

Afbeelding
Even afstemmen :D ik heb lang niet gereden, en moest even wennen aan zo'n fijn afgesteld paard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Poging tot schouderbinnenwaarts (mag nagevelijker)

Afbeelding

Afbeelding
Fijn galopje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik was vanaf het eerste drafje meteen gek op dit dier, en ik hoop er snel nog een keer op te klimmen :) .
Bedankt voor het kijken!

pietaaa

Re: Manegepaard Redetsky @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:25

Ziet er goed uit als je een half jaar niet hebt gereden.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:05

Wat een gaaf ding zeg! Ziet er netjes uit!

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:09

Ziet er goed uit voor een iemand die een half jaar niet gereden heeft. Al heb je op sommige foto's de zogenoemde pianohanden. En je beugels mogen ook wel wat langer.

En is dat trouwens de Belvedere in Nunspeet??

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:13

Ziet er goed uit zeg! Eneuh.. Manegepaard := ?! die is goed voor elkaar zeg :D :)) !

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:38

wat een gaaf paard! staat je goed hoor!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 13:40

nowylover schreef:
Ziet er goed uit voor een iemand die een half jaar niet gereden heeft. Al heb je op sommige foto's de zogenoemde pianohanden. En je beugels mogen ook wel wat langer.

Bedankt voor je tips, en dit is inderdaad stal Belvedere in Nunspeet.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:49

Sunrise_ schreef:
nowylover schreef:

Bedankt voor je tips, en dit is inderdaad stal Belvedere in Nunspeet.

Oke, het kwam me al erg bekend voor.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 12:36

Iedereen bedankt voor de reacties!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:38

Ziet er netjes uit, zeker als je een half jaar niet gereden hebt! :)
Die manege zal blij zijn met zo'n paard. ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:51

Ik vind het er netjes uit zien, het is een prettig plaatje! Wat fijn een manegepaard te zien zoals hij.

Pas op dat je oefeningen niet fout benoemd. (foto 4) Dat wat jij schouderbinnenwaarts noemt is niets anders dan wijken op de hoefslag, of kont buitenwaarts. Je hulpen geef je fout, ze zouden net andersom moeten zijn. Nu druk je hem met je binnenbeen gewoon met zijn kont naar buiten. Ziet er bijna hetzelfde uit maar het is geen correcte sbw.

Bij een correcte sbw houd je je binnenbeen op de singel (deze vraagt het binnennachterbeen onder de massa en in het spoor van het buitenvoorbeen te treden. Je buitenbeen gaat achter de singel om de achterhand te begrenzen. Geloof me, google maar eens, betreurend velen (ook mensen met 2 bitten) rijden deze oefening gewoon fout. Er is ook op bokt eens een topic geweest over sbw waar mensen moesten keuren, hoevaak werd daar wel niet een simpele kont buitenwaarts als 'nette sbw' beoordeeld. Vond het erg raar dat niemand het opmerkte.....

Verder er op letten dat je je handen niet te hoog optilt zoals op foto 7 maar netjes de elleboog-mond lijn aanhoudt zoals op foto 3. Ook heb je een lichte neiging tot stoelzit, misschien de beugels een gaatje langer? Wel weer complimenten voor je hakken, deze zijn erg netjes naar beneden op alle foto's.

Zo te zien hebben jij en dit paard echt wel wat in de mars hoor! Hopelijk vat je mijn commentaar goed op. Succes!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 17:18

Lara_Silver schreef:
Ik vind het er netjes uit zien, het is een prettig plaatje! Wat fijn een manegepaard te zien zoals hij.

Pas op dat je oefeningen niet fout benoemd. (foto 4) Dat wat jij schouderbinnenwaarts noemt is niets anders dan wijken op de hoefslag, of kont buitenwaarts. Je hulpen geef je fout, ze zouden net andersom moeten zijn. Nu druk je hem met je binnenbeen gewoon met zijn kont naar buiten. Ziet er bijna hetzelfde uit maar het is geen correcte sbw.

Bij een correcte sbw houd je je binnenbeen op de singel (deze vraagt het binnennachterbeen onder de massa en in het spoor van het buitenvoorbeen te treden. Je buitenbeen gaat achter de singel om de achterhand te begrenzen. Geloof me, google maar eens, betreurend velen (ook mensen met 2 bitten) rijden deze oefening gewoon fout. Er is ook op bokt eens een topic geweest over sbw waar mensen moesten keuren, hoevaak werd daar wel niet een simpele kont buitenwaarts als 'nette sbw' beoordeeld. Vond het erg raar dat niemand het opmerkte.....

Verder er op letten dat je je handen niet te hoog optilt zoals op foto 7 maar netjes de elleboog-mond lijn aanhoudt zoals op foto 3. Ook heb je een lichte neiging tot stoelzit, misschien de beugels een gaatje langer? Wel weer complimenten voor je hakken, deze zijn erg netjes naar beneden op alle foto's.

Zo te zien hebben jij en dit paard echt wel wat in de mars hoor! Hopelijk vat je mijn commentaar goed op. Succes!

Erg bedankt voor de tips! Ik zal hier in het vervolg zeker op gaan letten. Gelukkig is het een erg geduldig paard wat zich over geen enkele fout druk maakt, dat is in het rijden erg fijn. Ook bedankt voor je tips over de sb. Ik zal het de volgende keer toepassen en kijken of ik zelf ook verschil merk. Ik heb vandaag met langere beugels gereden en dat was een stuk fijner, ik zat ook veel stiller. Een dressuurzadel zou natuurlijk pas echt ideaal zijn.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:22

Wat een leuk paard en jullie zijn ook een leuke combi! :)

Ziet er ook goed uit voor een halfjaar niet gereden te hebben en fijn dat het paardje geduldig is en je er zoveel van kan leren, geniet er lekker van!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:11

Sunrise_ schreef:
Erg bedankt voor de tips! Ik zal hier in het vervolg zeker op gaan letten. Gelukkig is het een erg geduldig paard wat zich over geen enkele fout druk maakt, dat is in het rijden erg fijn. Ook bedankt voor je tips over de sb. Ik zal het de volgende keer toepassen en kijken of ik zelf ook verschil merk. Ik heb vandaag met langere beugels gereden en dat was een stuk fijner, ik zat ook veel stiller. Een dressuurzadel zou natuurlijk pas echt ideaal zijn.

Fijn lijkt me dat zo een geduldig paard! :) Helaas heb ik een heethoofd van een pony die erg heet en ongeduldig word zodra ik fouten maak, soms wenste ik hem met iets minder temperament.. Een dressuurzadel is natuurlijk wel het fijnste voor de beenligging ja, een spring of vz-type springen is voor de beenhouding niet ideaal omdat je er met lange beugels minder fijn op zit... Maargoed, gewoon lekker doorgaan en oefenen, jullie komen er wel hoor! :j

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:14

Fijn dat jullie zo'n goed afgericht paard op de manege hebben! Kun je inderdaad veel van leren.
Ik zie persoonlijk een paard liever iets ontspannender in de hals lopen, iets dieper ingesteld. Daarbij aansluitend heb ik het idee dat jij je handen wat hoog houdt, waardoor dit mede veroorzaakt wordt.
Maar ik kan me voorstellen dat dit niet hetgeen is waar je nu mee bezig bent als je het afgelopen half jaar niet meer gereden hebt.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 16:23

porcelain schreef:
Fijn dat jullie zo'n goed afgericht paard op de manege hebben! Kun je inderdaad veel van leren.
Ik zie persoonlijk een paard liever iets ontspannender in de hals lopen, iets dieper ingesteld. Daarbij aansluitend heb ik het idee dat jij je handen wat hoog houdt, waardoor dit mede veroorzaakt wordt.
Maar ik kan me voorstellen dat dit niet hetgeen is waar je nu mee bezig bent als je het afgelopen half jaar niet meer gereden hebt.

Bedankt voor je tips. Achteraf gezien was hij op deze foto´s ook niet erg goed voor mijn been. Gisteren heb ik weer gereden en mij vooral gefocussed op het voorwaarts rijden en actief maken voor mijn been. Hierdoor liet hij zijn rug meer los en kon ik het halsstrekken bijna uitbreiden tot aan kniehoogte. Ik denk dat vooral het voorwaarts rijden bij dit paard belangrijk is (ook om zo een fijnere aanleuning te krijgen). Ook bedankt voor je tips over mijn handen, ik zal er op gaan letten.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:03

Wat een leuk dier, en leuk dat je weer gereden hebt :)
vind je een nette houding hebben

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:31

Jij hebt gave laarzen *D