Romana -- Merrie -- 200% Maflinger -- Vuilnisbakkie, afstamming onbekend -- Niveau, eigenlijk geen B waardig.
Eerst stond ik gisteren te balen dat ik die staart al niet goed schoon kreeg.. en maar boenen en boenen, maar de trut bleef gewoon niet stilstaan met alle onrust op stal. Okè, goed.. niet leuk meer.. dan maar vanochtend nog even de sop erin.. gaat het regenen. Mission failed. (Ik kan alleen maar buiten wassen
). Jammer dan.. trailer op.. gaan op dat moment al haar vriendjes naar buiten, de wei op!!
Hoe rustig ze normaal staat.. zo erg was ze de trailer vandaag aan het verbouwen, zucht. Daar aangekomen op het terrein kwamen we erachter dat de dame zich op de trailer heeft verwond. Hoe? Geen idee... maar ze had een behoorlijke snee linksachter..
Snel daar terplekke schoon gespoten, gelukkig niet dik en liep er ook niet kreupel door. Later uiteraard nog uitgebreid verzorgd. De wedstrijd was in de buitenbak en losrijden binnen, maar voor de zekerheid alles even aan de hand laten zien.. het was een onderlinge wedstrijd en 9 van de 10 stonden daar op stal dus kende alles al.. ik had gewoon een beetje een nadeel.
Expres wat langer los gereden, aangezien ik weet wat voor explosies er aan het beginnen uit moeten. Één en al brok spanning, dus na wat dribbelig losstappen zegt mijn instructrice 'draaf maar eens aan hoor, ze moet het kwijt' waarop ik antwoord dat het wel een paar race rondjes zouden worden, het was een tikkende tijdbom onder m'n reet.. hiervoor in Leusden op de Haflingerdagen onze eerste wedstrijd gehad, en dat waren eerst 6 rondjes rodeo.. maar vandaag viel het mee. Niet overdreven hard door de baan en nog een beetje stuurbaar.. godzijdank want er reed een klein meisje op een Shetje mee, Bixie ruiter.. moest ik niet onderuit rijden natuurlijk!
Na anderhalf rondje had ik d'r alweer terug, nog wel al stampende in de draf, maar uiteindelijk kwam de ontspanning steeds meer. Beetje opgefokt doen hier en daar, maar kon dr bij me houden en fijn losgereden.

Inmiddels was het al de hele dag aan het regenen en was ik dus 'gelukkig' niet de enige die nat werd, maar helaas uiteindelijk wel de ergste... iedereen kwam weer nat terug van de proef, maar ik kon alles letterlijk uitknijpen.. tot aan mijn onderbroek.. zeik en zeiknat. Precies in mijn proef moest het natuurlijk even extra met bakken uit de hemel komen vallen..
Verbeterpunten algemeen
- Handen dragen, niet piano spelen.
- Met halstrekken neusje er meer uit, ik moet meer toestaan met mijn handen
- In de middenstap ook meer toestaan, anders verruimt ze niet..
- Op m'n gat zitten in de galop.
- Ontspanning en nageefelijkheid in de galop is nog ver te zoeken, daarom ook nog niet echt B waardig.
Gewoon onderling om te kijken wat iemand anders er van vindt en om van te leren.
Extra fouten dingen door het weer....
- Ik ging toch een beetje voorover zitten met mijn schouders en keek erg graag wat meer naar beneden.. wind en regen in m'n gezicht, bah!
Ik wil héél graag leren dus kritiek = ontzettend graag zelfs!

1. Ring in, nog even gespannen de hekjes bekijken..

2. Lange zijde draf.

3. Idem.

4. Vlak voor de volte indraaien,

5. Inzet volte,

6.

7. Verruimen.

8. Gebroken lijn geloof ik..

9. Komt ze iets omhoog, en je ziet het.. geen echte wedstrijdruiter dus voor het nette ergens een blazer vandaan getrokken.. helemaal niets officieels
Had wel een extra knoopje bij gemogen.

10. Onze galop is dus nog niet geweldig. Nageefelijkheid moet echt nog komen, maar het racen, bokken en wegstuiteren.. die fase hebben we gelukkig al gehad. Het wordt al beter...

11. Vanaf E van hand veranderen was dit geloof ik.. koppie weer wat omhoog, maar we hadden het allebei wel een beetje gehad. Op dit punt zag ik zelf nog bar weinig door de stortregen..

12. Idem.
Daarna geen foto's meer helaas.. camera stond op de verkeerde stand (had niet verwacht dat mijn vader überhaupt foto's ging maken.. stond 'ie stiekem in een lege stal met luik, met uitzicht op de bak veilig droog binnen foto's te maken.. ) heb alle foto's behoorlijk op moeten lichten en in het groot is de kwaliteit niet meer al te best..
Dat was het weer...
'