Calippo (v. Radisson) voor het eerst in de Picture

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmberB_

Calippo (v. Radisson) voor het eerst in de Picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 16:17

Na lang twijfelen toch besloten rijfoto's van mijn nieuwe topper op bokt te zetten. De reden hiervoor is dat ik soms snel onzeker kan worden van commentaar dat mensen geven, maar omdat ik toch graag mijn nieuwe topper wil laten zien en wat voor vooruitgang we hebben gemaakt heb ik besloten toch voor het eerst een topic te open.
(sorry alvast voor eventuele spelfouten :o )

Calippo (stamboeknaam "Coksje")
afstamming: Radisson x Joost x Abgar
Geboortejaar: 2007
Schimmel (zwart/bruin geboren)

Calippo is een 5 jarige kwpn merrie. Ik heb haar in oktober afgelopen jaar gekocht met het idee in de toekomst SGW met haar te gaan starten. Toen ik haar kocht kon ze braaf een rondje lopen en een kruisje springen, maar verder was er niet veel mee gedaan. Haar vorige eigenaren vertelde dat ze bij de fokker met slof was ingereden. Vandaar dat je nogal met haar hoofd schudde zodra je meer druk gaf op de teugels.

Thuis ben ik lekker met haar aan de gang gegaan en iedere week naar de vereniging geweest voor lessen en om de week priveles op stal. Het ging erg goed en het schudden met haar hoofd werd ook minder. De ene keer ziet ze meer spoken in de bak dan de andere keer of begon ze ineens te bokken. Maar het rijden ging verder lekker dat we een B dressuur debuut hebben gemaakt. We hebben 3 wedstrijden gereden en nu 6 winstpunten bij elkaar, dus een mooie start.

In de lente begon het toch wel op te vallen dat ze niet echt in bespiering en gewicht aankwam en ook haar galop niet veel sterker werd. Ze kreeg voldoende krachtvoer en hooi, en uiteindelijk ook slobber extra gaan voeren. Maar ook dit mocht niet helpen en toen hebben we haar laten nakijken door een dierenarts. Zijn conclusie was dat ze nogal stijfjes was in de rug en dat we die maar is moesten laten nakijken.

Dus wij Steffi (mei) gebeld (zij is oa chiroprater en heeft al vele paarden bij ons op stal geholpen met blessures). Steffi kwam er al snel achter wat er aan de hand was. Bepaalde delen in de achterhand (het heiligbeen en een aantal wervels) zaten niet goed. Ook hangt haar staart niet meer recht maar een beetje scheef (normaal op 12uur, maar bij Calippo hangt haar staart op 11uur) Steffi denkt dat de oorzaak is geweest dat Calippo op dr kont gevallen is met stijgeren of hangen. Ze zal hier best pijn aan hebben gehad en misschien is dit ook wel de reden dat ze met slof is ingereden (maar ja zeker weten doe je nooit) Steffi is 1,5uur bezich geweest alles los en recht te zetten (staart zal altijd scheef blijven), maar het resultaat is nu wel dat ze super loopt!

Ze is ontzettend aangekomen in bespiering en haar galop is super. Haar evenwicht is stukken beter en het rijden gaat veel ontspannender. Ik begin nu echt een paard onder mij te krijgen en dat voelt zo super!

We kunnen ons nu meer gaan richten op de oefeningen en we willen na de zomer een start maken met springlessen.
Nu ze zo aan t veranderen is, laat ik van de week het zadel weer nakijken, zodat hij zonodig aangepast wordt.

Zelf heb ik wel wat verbeterpunten te gaan rijtechnisch, maar ik wil gewoon graag onze vooruitgang laten zien.

Waar ik zelf op moet letten:
- Handen rechtop
- hakken uitdrukken
- handen iets minder wijd zetten
- vooruit kijken, niet naar beneden
- binnenhand meer ontspannen

Hier komen een paar foto's van begin dit jaar (januari):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van vandaag (voor het eerst in de wei tussen bordjes gereden/ foto's niet op volgorde) :

Afbeelding

Stap

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klik

Poging tot middendraf

Afbeelding

Uitdraven

Afbeelding

Jullie mogen natuurlijk opbouwend commentaar geven, maar hou het vriendelijk.

Edit: spelfoutjes gewijzigd
Laatst bijgewerkt door AmberB_ op 07-07-12 16:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Sharon_2105

Re: Calippo (v. Radisson) voor het eerst in de Picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:19

knap beestje, er is zeker al vooruitgang te zien :)
doe zo voort en jullie komen er wel !

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:48

Nou volgens mij hoef je niet bang te zijn voor harde kritieken hoor, je rijdt zo te zien netjes en je hebt een leuk paardje ;)
Wel vind ik dat het lijkt alsof je zadel niet helemaal lekker zit. Vooral op de enalaatste foto. Het ligt wat te ver naar voren en je dekje kruipt er helemaal in.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 20:19

Ja klopt, ik laat het zadel van de week ook nakijken en corrigeren (staat ook in het openingsstukje ;) )

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:25

Oja, had ik niet gezien. Stond ook zo'n lap tekst ;)

love_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:53

leuk beestje ziet al echt vooruitgang

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:00

ze is er echt wel beter uit gaan zien in die mnd dat je haar hebt :)

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 12:27

Bedankt!

We hadden afgelopen zondag weer een B dressuur wedstrijdje, we hadden 183 (3de plaats) en 192 punten (1ste plaats :D ) Natuurlijk was ik ontzettend trots!

Afbeelding

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:36

Gefeliciteerd! :)

Heel erg leuk paard, een enorm verschil zeg! +:)+