Uvino @ KNHS Instructieweek 5

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Uvino @ KNHS Instructieweek 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 21:42

Hallo!

Van 25 t/m 29 Juni ben ik op de KNHS instructie week geweest, voor de eerste keer, samen met Debbie_n. ( blijft niet bij een keer :D )

Uvino is een 11 jarige ruin die spring gefokt is, deze heb ik nu 2 jaar in mijn bezit, wat in het begin niet zo soepel is verlopen. ( voor achtergrond informatie kun je op mijn profiel kijken )

Bij de instructie week ben ik eigenlijk vooral bezig geweest met rechtstellen en de achterhand te activeren en er onder te krijgen. En tijdens het springen werd er gezegd dat ik niet mocht rijden :') Mijn paardje is ontzettend sensibel, hierdoor word hij bang als ik teveel controle wil hebben bij de sprong en dus teveel ga rijden, zodra hij bang word gooit hij de stop erop.

Ik wilde er trouwens graag 2 van deze serie uit laten vergroten maar welke ? :+

hier de foto's

Debbie en ik tijdens de eerste dressuur les.
Afbeelding

Hier wil ik zelf graag wat meer ontspanning in het hoofd hals gedeelte hij houd zich hier te strak, verder voor zijn doen goed achterbeen en mooi bergopwaarts. Ikzelf mag meer rechtop zitten.
Afbeelding

Fijn beeld, maar mag meer activiteit in het achtebeen hebben.
Afbeelding

Dit was tijdens de les vrijdag, hier moest ik hem ontzettend naar buiten stellen dit is dus ook terug te zien op de foto + hij mag veel meer sprong hebben.
Afbeelding

Fijn beeld maar meer activiteit.
Afbeelding

loopt netjes, maar voor het plaatje teveel gebogen in de hals.
Afbeelding

Springles

Hiervan zijn niet veel foto's helaas.
Ik moest in het lijntje heel erg vooruit gaan rijden van hem waardoor mijn paard voor mijn gevoel dus vlak gaat springen, en de foto's bevestigde mijn gevoel dus ook.
Afbeelding

En dan nu van de Crossles + de keuze les die ook crossles was.
Waarschijnlijk zal het verschil tussen woensdag en vrijdag wel te zien zijn kwa rijden, aangezien 7 kleuren in men broek had zitten :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afsprong de dressuur baan in.
Afbeelding

Afsprong de dressuur baan in.
Afbeelding

Over het heg de dressuur baan weer uit.
Afbeelding

En meneer maakt van een afsprongetje een afsprong.
Afbeelding

Afbeelding

Reactie zou leuk zijn *\o/*

adaya_

Re: Uvino @ KNHS Instructieweek 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:48

Hele leuke foto's! Ook mooi dier zeg

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:23

Ik vind Uvino zo'n leuk paard!! Heerlijk allround paard en kon netjes lopen.
Leuk dat je een topic hebt geopend met de fotootjes!!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 22:27

Astor schreef:
Ik vind Uvino zo'n leuk paard!! Heerlijk allround paard en kon netjes lopen.
Leuk dat je een topic hebt geopend met de fotootjes!!

Bedankt! haha

maar het is toch iets anders als die vent met die blonde haren zei..
Hij zij je paard zal nooit in het Z1 of Z2 lopen -O- Leuke opmerking om te krijgen op de eerste dag :')

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:53

Ik zou niet weten waarom dit paard niet in het Z zou kunnen lopen. Het zal geen gemakkelijke weg zijn, maar er is heus nog wel hoop hoor :P .
Mijn paardje was ook geen toptalent, maar heeft het Z ook gehaald ;) .
Die van mij jou lijkt me niet heel ruim in vooral zijn draf. Dat is lastig, maar dat betekent dat je de rest gewoon goed moet doen :Y) .

Op de foto's lijkt het wel alsof je hem nog wat teveel bij je houdt aan de voorkant. Hij loopt veelal achter de loodlijn. Rijd zijn neusje er maar wat meer uit ;) Dan zul je zien dat die activiteit ook gemakkelijker gaat. Voor zover ik op de foto's kan zien, lijkt het alsof je er nog wat met de handrem op rijdt ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:13

Whow wat een lange haren heb jij! dat is wel even sparen haha
Verder ziet het er uit alsof je een leerzame week hebt gehad! zorg dat je hem niet te veel vasthoud met je handen.
Leuk allround paard heb je!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:26

Wat een mooi paard! Gaaf hoor.
Maar... nu ben ik wel heel benieuwd naar je gezicht op de laatste twee foto's :')

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 11:02

sharonalover schreef:
Ik zou niet weten waarom dit paard niet in het Z zou kunnen lopen. Het zal geen gemakkelijke weg zijn, maar er is heus nog wel hoop hoor :P .
Mijn paardje was ook geen toptalent, maar heeft het Z ook gehaald ;) .
Die van mij jou lijkt me niet heel ruim in vooral zijn draf. Dat is lastig, maar dat betekent dat je de rest gewoon goed moet doen :Y) .

Op de foto's lijkt het wel alsof je hem nog wat teveel bij je houdt aan de voorkant. Hij loopt veelal achter de loodlijn. Rijd zijn neusje er maar wat meer uit ;) Dan zul je zien dat die activiteit ook gemakkelijker gaat. Voor zover ik op de foto's kan zien, lijkt het alsof je er nog wat met de handrem op rijdt ;)

Klopt ik moest hem voor mijn idee ook veelte rond instellen, Hun zeide dit is zeker te rond voor op de wedstrijd maar in de training moet je dit zeker doen om zijn nek goed ls te krijgen..
Maar zo rond ga ik hem dus niet meer instellen met de training, want vind dit zelf geen meerwaarde voor de training nu, heeft nog helemaal geen zin.

Kaaaren schreef:
Whow wat een lange haren heb jij! dat is wel even sparen haha
Verder ziet het er uit alsof je een leerzame week hebt gehad! zorg dat je hem niet te veel vasthoud met je handen.
Leuk allround paard heb je!

Dankje!

Chasey schreef:
Wat een mooi paard! Gaaf hoor.
Maar... nu ben ik wel heel benieuwd naar je gezicht op de laatste twee foto's :')

Die foto's waren van woensdag, de dag dat k het crossen nog erg eng vond.. zegt dat genoeg? :+

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:54

Als je dat al wilt, zo rond, moet hij veel lager. Ze willen wss dat hij zijn hele nek gebruikt. Mijn oudje had ook de neiging om er net tegenaan te drukken, die moest er dus ook net iets meer doorheen om echt los te gaan laten. Maar dan niet zo hoog. Ik snap hun bedoeling wel, want ik denk dat de lossigheid wel een aandachtspuntje voor je is. Maar niet op deze manier :) Goed dat je dat zelf inziet :)

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 12:30

sharonalover schreef:
Als je dat al wilt, zo rond, moet hij veel lager. Ze willen wss dat hij zijn hele nek gebruikt. Mijn oudje had ook de neiging om er net tegenaan te drukken, die moest er dus ook net iets meer doorheen om echt los te gaan laten. Maar dan niet zo hoog. Ik snap hun bedoeling wel, want ik denk dat de lossigheid wel een aandachtspuntje voor je is. Maar niet op deze manier :) Goed dat je dat zelf inziet :)

Ik snap wat je bedoeld, maar ook zo laag en rond kan ik hem nog niet instellen, hij loopt daarvoor nog niet genoeg op de achterhand en vind dit ontzettend moeilijk dat hij daardoor teugel kreupel word op de linkerhand :(:) Dus ik begin maar eens eerst met verder recht richten, los maken en de achterhand er onder krijgen. Dan kijk ik wel weer verder.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:36

Leuk overzicht! En wat een mooie haren heb jij :!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:56

Dustyenmax18 schreef:
sharonalover schreef:

Ik snap wat je bedoeld, maar ook zo laag en rond kan ik hem nog niet instellen, hij loopt daarvoor nog niet genoeg op de achterhand en vind dit ontzettend moeilijk dat hij daardoor teugel kreupel word op de linkerhand :(:) Dus ik begin maar eens eerst met verder recht richten, los maken en de achterhand er onder krijgen. Dan kijk ik wel weer verder.

Dan idd sterker maken achter, tempowisselingen e.d. Niet té laag instellen, maar ook zeker niet te rond. Dan komt hij er achter en mis je je verbinding van achteruit, dan schiet je je hele doel voorbij :) Maargoed, volgens mij weet je waar je mee bezig bent dus daar mooi mee doorgaan :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:03

Dustyenmax18 schreef:
Klopt ik moest hem voor mijn idee ook veelte rond instellen, Hun zeide dit is zeker te rond voor op de wedstrijd maar in de training moet je dit zeker doen om zijn nek goed ls te krijgen..
Maar zo rond ga ik hem dus niet meer instellen met de training, want vind dit zelf geen meerwaarde voor de training nu, heeft nog helemaal geen zin. [

Ik denk dat je dat misschien verkeerd hebt begrepen hoor. Zo rond instellen is bedoeld om het paard los te maken en over de rug te rijden. Dat doe je niet in de wedstrijd maar wel in de training.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:06

Babootje schreef:
Dustyenmax18 schreef:
Maar zo rond ga ik hem dus niet meer instellen met de training, want vind dit zelf geen meerwaarde voor de training nu, heeft nog helemaal geen zin. [

Ik denk dat je dat misschien verkeerd hebt begrepen hoor. Zo rond instellen is bedoeld om het paard los te maken en over de rug te rijden. Dat doe je niet in de wedstrijd maar wel in de training.

Wat ronder instellen oké, maar hier wordt het paard te hoog ingesteld en vervolgens achter de loodlijn vastgehouden. Dat is absoluut niet de bedoeling ;)

TS: in je profiel zie ik fijnere plaatjes staan wbt halshouding, vanuit die houding je paard sterker maken :)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:12

Erg leuk paard!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:51

Mooi paard! :)

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:55

Stoere cross foto's zeg!! Je hebt echt een leuk paard!! :D :D