CHIO InterChem prijs Grand Prix kür op muziek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_Lys

CHIO InterChem prijs Grand Prix kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 19:38

Hallo,

Gister avond ben ik alvast gaan voorproeven voor de Olympische Spelen en ben ik naar de kür op muziek geweest bij het CHIO. Het was een fantastische avond met echt werkelijk waar fantastische sport! Een hele hoop kippenvel momentjes heeft het mij bezorgd en ik hoop jullie een beetje te kunnen laten mee genieten. Ik heb zoveel mooie foto's dus het si echt een hele kleine impressie! En een impressie van de Argos Oil prijs Inter I kür op muziek volgt nog!

Afbeelding
Philippe Jorissen met Le Beau

Afbeelding
Vicky Smits-Vanderhasselt met Daianira van de Helle. Haar paard had een fantastisch schattig trekje met zijn lip, maar ze deed zelf ook even mee.

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud met Glock's Tango

Afbeelding
Liet en prachtige passage zien!

Afbeelding
De winnares van de avond Tinne Vilhemson met Don Auriello. Een hele mooie en constante kür!

Afbeelding
Passage

Afbeelding
Anky die echt een fantastische kür neer zetten! Een welverdiende staande ovatie kreeg en meerdere kippenvel momentjes heeft bezorgd. Echt het was als vanouds fantastisch!

Afbeelding
De piaffe's en passage's waren enorm sterk!

Afbeelding
Anky was zelf ook enorm blij!

Afbeelding
Minna Telde met Santa. Wat knap om met een paard met maar één oog op dit niveau zo te presteren! Respect!

Afbeelding
Imke met de reus Toots! Jammer genoeg was het eigenlijk te donker om te fotograferen.

Afbeelding

Afbeelding
En mijn favoriet van de avond! Edward gal met Undercover. Ik had echt het gevoel dat hij in de piaffe en passage's Totilas terug had. Wat een fantastisch goed gereden kür! Kippenvel!! En ben blij dat ze mee gaan naar de spelen!

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben als ik :)!

Ansie

Re: CHIO InterChem prijs Grand Prix kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:45

Nee ik kan hier niet zo van genieten. Wat jij ziet als 'een schattige trekje met de bovenlip' zie ik als heel iets anders.. maar goed. Ik geniet al tijden niet meer van de topsport.. helaas.
Maar de foto's an sich heb je wel mooi gemaakt ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:49

Zo, die laatste foto doet me even aan Totilas denken :=
Mooie foto's!

Daianira doet dat trekje met het lipje ook wanneer de teugels loshangen trouwens.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:53

Prachtige foto's!! Toots is echt een gaaf beest :~

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 19:57

Hoow ik zie dat 1 foto van Anky niet helemaal goed is gegaan! Nu staat Edward er! Zal hem straks even toevoegen! Hele leuke spontane foto namelijk :)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:08

Gave foto's!
Zie Undercover veel liever dan Sisther, dus ben ook heel blij dat deze combi is geselecteerd voor de spelen! :D

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 23:03

Ik kan me post niet meer wijzigen, dus dan maar even zo! Ik wou jullie hem toch nog graag delen :)

Afbeelding
Zo blij was Anky dus!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:45

prachtige foto's! vooral die laatste is net totilas :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:23

Ansie schreef:
Nee ik kan hier niet zo van genieten. Wat jij ziet als 'een schattige trekje met de bovenlip' zie ik als heel iets anders.. maar goed. Ik geniet al tijden niet meer van de topsport.. helaas.
Maar de foto's an sich heb je wel mooi gemaakt ;)

Ahem, dan heb je toch niet goed gekeken denk ik, het paard deed heel schattig met haar neus die deed ze in een soort van tuutje en daar was ze mee aan het wiebelen en niet uit protest maar uit een soort van concentratie. Het zag er Super lieffff uit en was mij ook al opgevallen.

TS: mooie foto's hoor! Ik had mijn camera maar thuisgelaten omdat ik al dacht dat het te donker zou zijn, toch nog mooie plaatjes hoor! Het was een spannende wedstrijd en de nummers 1 tm 4 waren aan elkaar gewaagd. Nummer 1 was inderdaad super harmonieus, genieten!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:54

Heel knappe foto's! :D
Ik heb al spijt dat ik er niet bij kon zijn

Ik denk niet dat er veel ruiters zijn die zo vriendelijk met stang & trens omgaan als Vicky dus dat lijkt ook mij geen vorm van protest

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:30

History_ schreef:
Heel knappe foto's! :D
Ik heb al spijt dat ik er niet bij kon zijn

Ik denk niet dat er veel ruiters zijn die zo vriendelijk met stang & trens omgaan als Vicky dus dat lijkt ook mij geen vorm van protest

Ik moet inderdaad toegeven, na het zien van filmpjes, dat Vicky heel vriendelijk rijdt! Excusez-moi. Zij is als 9e geeindigd? Zou ze niet wat hoger geplaatst moeten worden, misschien minder spectacel maar wel correct gereden? Of zaten er grove fouten in de proef?

Maar van meerdere foto's kan ik niet enthousiast worden.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:34

Hele leuke foto's! :D Mijn paard heeft dat trekje ook :j Zelfs bij het longeren met halster blijft hij meer zijn lippen omhoog trekken :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:43

Ansie: er werd gewoon heel erg goed gereden die avond en er zit ook heel weinig verschil in punten tussen de eerste 4 bijvoorbeeld. Weet niet of er ergens een lijstje staat met precieze uitslagen, maar dan kun je het zien.

Edit Linkje toegevoegd - http://www.chio.nl/documents/Uitslagen% ... _RL_R1.pdf

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:52

Klopt wat je zegt, ik had er al naar gekeken. Wat verklaart het 'gat' dan vanaf de 5e plaats naar beneden? Ontbreken van spectaculaire bewegingen (bijv. knietjes tot de oren)? Het is maar een vraag he van mijn kant. Ik heb er weinig van gezien. Maar ik weet wel wat ik graag zie en dat is een paard die met zijn ruiter correct de baan door komt met een mooie ontspanning.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:55

Ik geloof dat het technisch dan wat minder zwaar was (achteraf bezien). Bij een aantal kwam de piaffe (en ook passage) bijvoorbeeld amper voor in de hele kur, terwijl Anky binnenkwam en daar had je de piaffe en passage direct om je oren :Y) 8-) . Dat was direct aanpakken geblazen en daardoor viel ineens op dat je dat daarvoor nog niet of niet zoveel of niet zo goed gezien had ;-)
Tango bijvoorbeeld deed het ook goed, alleen de piaffe daar zie je nog duidelijk aan dat de kracht mist.

En Lisbeth en Claudia waren ook echt fijne kuren om naar te kijken, maar er is toch dan kwaliteitsverschil - denkelijk.

Painted Black vond ik leuk om te zien - hem met een andere ruiter erop. Maar daar zie je dus precies het verschil. Zij is een leuke en ongetwijfeld goede amazone, maar het is geen Anky dus het is een ander paard daardoor.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:04

Ok, duidelijk.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 22:25

Dankjulliewel voor de mooie complimenten! Ik ben er zelf ontzettend blij mee! Heb goed kunnen oefenen en een geweldige avond gehad. Mijn nieuwe site komt hopelijk over 2 weken online en ik kan je vertellen dat er vele een heel mooi plekje op krijgen!

Kan niet wachten tot ik ook tijd heb de Argos Oil prijs te kunnen bewerken en te showen.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:29

Hele mooie foto's heb je gemaakt. Haha ik zie iedere keer mezelf in het publiek. Zat tegenover jou denk ik hahaha

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 00:04

@ Fargo: Om nog maar eens terug te komen op Vicky Smits.. Ik kijk echt 100 keer liever naar haar kur dan naar de ritten van de hele top 5 hoor. Misschien minder spectaculair maar zo veel mooier gereden! Dat mag wat mij betreft beter beloond worden :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 00:14

Ansie; ik heb me de hele avond ook goed geamuseerd omdat de kwaliteit gewoon erg goed was en er hele mooie ritten tussen zaten van bekende maar ook voor mij minder bekende mensen.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 00:29

Mooie foto's! En ik zag mezelf zitten op de tribune XD haha