Dit keer op RIJ-ITP ipv HAW omdat ik al veel tips heb gekregen maar nog niet genoeg tijd om daar al veel verbetering in te zien op de foto's. Voor rijtechnisch verwijs ik jullie door naar ons vorige topic (tevens ook meer info over Vince in de openingspost):

[RT-HAW] Knappe new forest Vince voor het eerst op wedstrijd!
In de tussentijd heb ik thuis heel veel geoefend met de basis. Zo weinig mogelijk doen (handen en benen stil, alleen plukken indien nodig
) zodat er meer rust is in de hoofd-halshouding. Merk dat hij daardoor makkelijker mijn hand op zoekt, en daardoor constanter nagevelijk blijft. Helaas kwam dat er niet uit op wedstrijd, hij vindt het machtig mooi maar heeft nog best veel spanning. De tweede proef ging daarom ook beter. We moesten na het Z en dus tussen bordjes in een 20 x 60 bak.. Gelukkig hebben ze hem bij de tweede proef wel verkleind.
Losrijden
1. Vaak hand naar voren om hem ruimte te geven. Is er nog niet bij met z'n rug.
2. Fijn, mag meer ruimte van voren.
3. Middendraf, ik val voorover. Halshouding is wel fijn (ging eerder kop de lucht in).
4. Kuifje
Was denk ik terugnemen, komt mooi op de achterhand.Eerste proef
5. Mooi, nu nog handjes bij elkaar.
6. Lange teugel.
7. Middenstap. Wordt dan nog erg onregelmatig, maar zie je niet op de foto

8. Middendraf over de hele diagonaal vd 20x60 bak.. Had niet gehoeven

Tweede proef
9. Meer naar achteren zitten. Is al wel meer ontspanning in z'n hals

10. Geloof gebroken lijn
11. Treedt mooi onder, wel net even een aanspoor momentje

12. Fijn!
Punten in de eerste proef waren 179. Moet in de stap meer tact onderhouden en over het algemeen meer ontspanning. Tweede proef 185 (-2) waarbij het commentaar dat ik een hele gehoorzame pony had maar dat hij te gespannen was in stap. Rijvaardigheid en effect vd hulpen dan ook een 7. Heb er fijn commentaar bij gekregen waar ik weer een heleboel mee kan!

Op naar de startkaart!

Veel plezier met hem!