Een paar weken terug ben ik, na anderhalf jaar niet, weer op mijn pony beginnen rijden. Dat ging goed, maar ik had nu niet meteen de behoefte om ook op andere pony's te gaan rijden. Laat mij maar gewoon weer met deze rijden, dat gaat al ver genoeg .. dacht ik ..
Vandaag had ik al met [***] gewerkt maar eigenlijk wilde ik toch nog wel rijden. Om [***] dat aan te doen vond ik ook zo sneu en toen dacht ik: ik heb nog een pony staan, ik ga gewoon [***] rijden! En dat heb ik gedaan, gewoon [***] gereden
Ging best wel redelijk, beetje moeilijkheden hier en daar maar het is ook nog erg wennen. [***] is namelijk halfblind en steunt heel erg op het paard of de persoon bij hem, en als die persoon dan ineens op z'n rug zit is dat natuurlijk toch wennen. Maar het ging eigenlijk best goed, ik kon vrij goed sturen en 1x schrok hij maar dan sprong hij gewoon een stukje opzij en bleef meteen staan. Ik heb wat rondgestuurd in de piste, maar ik ben geen bakruiter, ik zit liever in de bossen. Dus piste open gedaan, weer op de pony gestapt (met opstapje, mijn pony is te groot voor mij
) en de buitenwereld in. Ik heb gewoon even de weg bij de weiden op en neer gedaan, nog niet echt het bos in, daar waren we nog niet klaar voor. Heb wat stuurprobleempjes en dat in combinatie met hij die onzeker kan worden en bang kan worden lijkt me dat niet zo interessant
Maar toen we aan het einde van de weg kwamen gingen wel meteen de oortjes erop en ging hij me toch ineens een tempo stappen
Hij zat ook in het bos voordat ik het door had, moest hem echt terugdraaien
Dus hij vindt het bos wel wat denk ik, binnenkort mag hij ...
En dus .. eerst heb je 2 grondwerkpony's en dan ineens heb je 2 rijpony's

Grondwerk doen we ook nog wel hoor, is veel te leuk en ik hoef echt niet elke dag te rijden. Maar dat het mogelijk is is wel leuk

In de piste, ik zit er écht op

En op de terugweg langs de weiden

Ik zou er misschien wel opgeraakt zijn hoor, met wat stuntwerk, maar omdat hij al halfblind is en weinig vertrouwen heeft doe ik liefst alles zo beheerst mogelijk, vandaar het opstapje
)
Laten we het in het kort zeggen dat het een combinatie is geweest van de eigenwijsheid van [***] (of laten we het houden op: een eigen mening hebben over alles