En dan heb je ineens 2 rijpony's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

En dan heb je ineens 2 rijpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:39

Zo'n gek gevoel vandaag.
Een paar weken terug ben ik, na anderhalf jaar niet, weer op mijn pony beginnen rijden. Dat ging goed, maar ik had nu niet meteen de behoefte om ook op andere pony's te gaan rijden. Laat mij maar gewoon weer met deze rijden, dat gaat al ver genoeg .. dacht ik ..

Vandaag had ik al met [***] gewerkt maar eigenlijk wilde ik toch nog wel rijden. Om [***] dat aan te doen vond ik ook zo sneu en toen dacht ik: ik heb nog een pony staan, ik ga gewoon [***] rijden! En dat heb ik gedaan, gewoon [***] gereden :D Ging best wel redelijk, beetje moeilijkheden hier en daar maar het is ook nog erg wennen. [***] is namelijk halfblind en steunt heel erg op het paard of de persoon bij hem, en als die persoon dan ineens op z'n rug zit is dat natuurlijk toch wennen. Maar het ging eigenlijk best goed, ik kon vrij goed sturen en 1x schrok hij maar dan sprong hij gewoon een stukje opzij en bleef meteen staan.

Ik heb wat rondgestuurd in de piste, maar ik ben geen bakruiter, ik zit liever in de bossen. Dus piste open gedaan, weer op de pony gestapt (met opstapje, mijn pony is te groot voor mij :') ) en de buitenwereld in. Ik heb gewoon even de weg bij de weiden op en neer gedaan, nog niet echt het bos in, daar waren we nog niet klaar voor. Heb wat stuurprobleempjes en dat in combinatie met hij die onzeker kan worden en bang kan worden lijkt me dat niet zo interessant :+ Maar toen we aan het einde van de weg kwamen gingen wel meteen de oortjes erop en ging hij me toch ineens een tempo stappen :oo Hij zat ook in het bos voordat ik het door had, moest hem echt terugdraaien _O- Dus hij vindt het bos wel wat denk ik, binnenkort mag hij ... :(:)

En dus .. eerst heb je 2 grondwerkpony's en dan ineens heb je 2 rijpony's :Y)
Grondwerk doen we ook nog wel hoor, is veel te leuk en ik hoef echt niet elke dag te rijden. Maar dat het mogelijk is is wel leuk :D

In de piste, ik zit er écht op :):)
Afbeelding

En op de terugweg langs de weiden
Afbeelding

:):)

Magrathea

Re: En dan heb je ineens 2 rijpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:57

Woow hoe groot is die dan? Wel leuk! :D

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:04

mag ik vragen waarom je zo lang niet gereden hebt of is dat persoonlijk?
:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:10

@ Magrathea : we zullen er 1.55m van maken, maar denk iets kleiner, 1.53m ofzo :')
Ik ben echt een ramp op dat gebied hoor, heb altijd gezegd dat er nooit wat groters komt dan [***], [***] is met z'n 1.45m echt de grens .. En nu heb ik er eentje die zowaar bijna 10 cm groter is, en ik had moeite met opstappen }:0 Ik zou er misschien wel opgeraakt zijn hoor, met wat stuntwerk, maar omdat hij al halfblind is en weinig vertrouwen heeft doe ik liefst alles zo beheerst mogelijk, vandaar het opstapje :Y) :+ (de reden verder dat ik er niet op geraak is omdat mijn lichaam niet helemaal ok is en dat merk ik op zo'n momenten wel :P )

@ eempje41 : tuurlijk mag je dat vragen :j Laten we het in het kort zeggen dat het een combinatie is geweest van de eigenwijsheid van [***] (of laten we het houden op: een eigen mening hebben over alles :+ ), zijn problemen met zadels & singels en mijn lichamelijke problemen waardoor ik na het rijden soms zo'n last had dat dit niet opwoog tegen het plezier wat ik had met rijden (voor zover ik dat nog had).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:48

Wauw, je zit er echt op ja. Heel veel plezier in het bos straks :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:58

Ik zit er echt op :j :))
Thanks :D Nog even wat kleine probleempjes oplossen (het stuur bv. :+ ) en dan kunnen we gaan :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:37

Lessen bij mijn lesgever, dan leer je sturen zonder teugels ;)
Succes ermee!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:40

Rot dat je door omstandigheden zo lang niet hebt gereden, afstappen met pijn is ook niet leuk .
Geweldig dat je het nu weer hebt geprobeerd, geniet er van ! :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:43

leuk dubben genieten dus.
veel plezier met beiden

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:48

Super zeg!! dit wordt vast een leuke zomer! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:21

Dank jullie wel allemaal :D
In dit topic staat meer over het stuurprobleem (ook een foto met hoe hij heel z'n leven gelopen heeft, dat verklaart voor mij wel het stuurprobleem :+ ): [HAR] Met bit, zonder bit, wie helpt?

Maar we gaan er aan werken, ik ga eens kijken wat hij met touwhalster doet en dan gewoon sturen in combinatie van zit, benen en teugels tegen de hals. Iets heel anders dan hij kent, misschien dat dat wel wat is. Moet geen perfecte oefeningen kunnen rondsturen, gewoon links = links en rechts = rechts, moet niet perfect gedraaid worden, als hij maar gaat :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:36

Wat goed dat je het rijden opnieuw hebt uitgevonden!
En ach, dat sturen komt vanzelf wel, ga gewoon waar je paard heen loopt!
Lekker toch als je zo het bos in kan, dat wordt idd een leuke zomer! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 23:08

Whaha ja, gewoon volgen wat het paard doet, prachtig idee :j
Geen idee of we dan ooit weer thuis geraken hoor (of misschien wel sneller dan gewild :P ) :))

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:42

Leuk! Dan kan je maar lekker buiten blijven rijden :D