We moeten springen, dus dan doen we dat maar....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

We moeten springen, dus dan doen we dat maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 13:55

De osteopaat is langsgeweest! Shanti zat vast in haar rug, rechtgezet, rustig opgebouwd weer. En wat was het advies, veel buitenrijden en springen!! Dus dan gaan we dat maar doen!

Shanti is een 5 jarige merrie van Nassau, die vorig jaar een veulen heeft gehad. Ze loopt dus niet zo heel lang onder het zadel. Ik heb haar al 2 keer meegenomen naar springcursus, en dit was de 4e keer dat ik er mee ben gaan springen.
Wees een beetje lief voor ons := Ik zit op dit zadel niet lekker, binnenkort komt mijn eigen zadel weer terug.

Als je de 1e al niet goed neemt, en toch de rest wil halen, dan ga je zo lopen :j
Afbeelding

Dit was al wat beter, ik moet misschien wel ietsje losser laten en meezitten..
Afbeelding

Na een aantal niet mooie foto's.. (verkeerde momenten) zijn we de in uit gaan springen :))
Afbeelding

Afbeelding

Toen hebben we hem maar iets dichterbij gezet. Shanti is wat sloom, ze springt pas lekkerder als het hoger is, maar ik wil niet veel hoger, want ze moet eerst de techniek beter beheersen.. Ze kwam net niet lekker uit zoals op de foto hierboven ook te zien is..

Want, waarom zou je springen als je ook kan draven.... :+
Afbeelding

Dit werd al wat beter..
Afbeelding

Voor mijn gevoel laat ik mijn handen teveel los, maar op de foto ziet het er wel strak uit..
Afbeelding

We hebben ook een ander lijntje geprobeerd. Eens iets anders dan de rechte lange 60 meter lijn.. :') Maar Shanti dacht daar anders over.. :=
Afbeelding

Maar ze deed het wel :))
Afbeelding

Ik ben er na deze foto's wel achter gekomen dat ik de volgende keer echt een grondbalk neer ga leggen bij de hindernissen. Ze komt er te ver onder..

Zelfs uit bijna stilstand kon ze nog springen, ik schrok gewoon van hoe hoog ze ging...!! :oo
Afbeelding

Deze vind ik de mooiste denk ik, hier zie je wel duidelijk dat ze volgens mij wel redelijk kan springen met een goede techniek (Voor zover ik er als dressuurmiep wat vanaf weet := ) Wel jammer dat ik dan weer niet helemaal meezit. Zal wel een rare sprong geweest zijn dat ze eerst wou remmen..
Afbeelding

Ik vond dat mijn brave paardje het maar knap deed! In uitjes vind ze nog erg moeilijk, maar moeten we goed gaan oefenen van de osteopaat! Dus dat gaan we dan maar braaf doen :j

Ik ben in ieder geval helemaal trots!! :D :+:

Maureen_M

Re: We moeten springen, dus dan doen we dat maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:00

ik vind het er heel leuk en vriendelijk uit zien :)

Nu maar hopen dat ze weer helemaal lekker los word in haar rug. Ze is een erg leuke haflinger, lijkt een beetje op de mijne :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:00

Je mag zeker trots zijn Wen!

Wat heerlijk dat je weer kunt rijden!
Ze doet goed hoor.
Inderdaad af en toe wat meer mee maar jullie moeten elkaar nog beetje leren voelen daarin ook.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 14:02

Dankjewel! Ik probeer haar idd niet teveel in haar mond te zitten, maar ik moet haar ook niet helemaal losgooien en "alleen" laten. Maar dat gaan we allemaal oefenen! Ze is al zo'n stuk losser dan ze was, ik kwam de bak niet rond, en nu wel weer! :+:

Anne: Dankjewel, ik ben ook zo trots! Heb echt zo heerlijk gereden afgelopen week, ik kan weer gaan trainen nu, zo heerlijk gevoel dat ze het zo goed oppakt!! :))

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:02

gave haflinger en het ziet er leuk uit <3
mag je trots op zijn :Y)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:05

ziet er heel goed uit! vooral als je het nog niet zo vaak hebt gedaan,
en 't kan aan mij liggen hoor, maar zijn je beugels niet wat lang voor springen?
niet dat ik daar wat van moet zeggen :o

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:05

Fijn dat ze beter loopt Wendy, ze ziet er een stuk volwassener uit ook nu, in vergelijking met die laatste keer dat ik d'r gezien heb, maargoed, dat is way back. :)

Komt wel goed met d'r!
Leuk dekje. :))

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:07

Je houd haar veel te strak van voren, je zit is niet goed voor, boven, en na de sprong, en daarom geef je je handen ook niet mee. Nu zit je je paard in de weg.. Ze laat zich voor mijn gevoel ook niet lekker los in haar lijf.

Ik zou als ik jou was de volgende keer wat cavalletties neerleggen. Een heel stuk achter elkaar, hoeft niet hoog te zijn. Galoppeer lekker een paar keer in een goede arbeidsgalop over de cavalletties heen. :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 14:10

Ja, ze zijn idd eigenlijk wat te lang, als ik meer ga springen moeten ze ook echt wel korter. Maar ik heb ook tijd echt losgereden, en dan wil ik ze liever lang hebben om haar wat meer bij te kunnen sturen omdat ze eerst de bak bijna niet rond kwam. Ik ben al zo blij dat ze het nu goed doet :))

Vind je der volwassener ja? Ik echt niet :') Maar dat is idd al weer zo lang terug. Wat mij betreft kom je maar keer in real life kijken hoor!!
Haha, ja, ik ben helemaal wijs met dat dekje 8-)

Shauni: Ik vind dat ze het voor haar doen nu echt heel goed doet, 4 weken terug kon ik niet eens de bak doorrijden. Loslaten kan dus ook kloppen, dat is iets waar ik nu ook aan moet werken. Mijn zit ben ik me bewust, die komt met les straks wel weer in orde. Dit is voor mij de 4e keer dat ik met shanti spring. Ik ben de kleine maffe dikke verzorgpony nog gewend.
Cavalletties kan ik wel gaan doen, dat is ook nog wel een goede, Kan ze gelijk makkelijker worden in de galop..

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:13

Hee Wen!

Ze wel echt een stuk knapper geworden zeg. Ik denk dat je zo op de goede weg bent met haar. Maar denk inderdaad dat je je beugels beter stukje korter zijn dat je ook al meer mee geeft. Heb het idee dat je nu teveel steunt op je teugels.

Ga zo door!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 14:15

Hey Jets! Dankjewel! :)
Ik zal mijn beugels de volgende keer gewoon korter doen! Ik had elke keer zelf met rijden het idee dat ik juist teveel los liet van voor, dat ik het haar teveel liet uitzoeken. Grappig dat foto's dan zo ander beeld geven, wel goed eigenlijk ook, zie ik het zelf ook!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:20

Wat een leuk beestje! Zoals Jetske hiervoor al zei, als je je beugels een stukje korter doet heb je wat meer vrijheid om mee te zitten en prikken je sporen ook niet zo in z'n buikje als je een sprong neemt. :)

Denk dat ontspanning nu heel belangrijk is om aan te werken, zou die dubbele sprongen weglaten en voorlopig lekker veel rustig galloperen over lagere sprongetjes. Voor jullie allebei goed.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 14:23

Oamaru: Ik ga dat idd doen de volgende keer :)) Mijn benen zijn soms idd net van die zwabbers. Op mijn verzorgpony had ze redelijk onder controle, maar daar sprong ik al 5 jaar mee uiteindelijk, dan leer je elkaar ook kennen :j
Ik kreeg het advies, nee sterker nog, ik moest van de osteopaat juist lage in uitjes rijden. De hogere sprong was nu voor afleiding, heb ik ook niet zo vaak meegenomen. Ik heb voornamelijk de in uitjes gereden. Ik wil ze ook niet hoog hebben, ik moet alleen nog even zien dat ik Shanti "wakker" krijg, zodat ze er niet als vaatdoek over heen stapt/draaft. Ze vind het een beetje te "makkelijk" en wil dus niet echt springen.
We gaan gewoon flink dooroefenen!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:33

De techniek beheerst ze idd nog niet helemaal goed.
Maar hoe meer je oefent hoe beter dat zal gaan. Fijn dat het weer goed gaat met het rijden.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:34

Ziet er leuk uit Wen! Shanti lijkt plezier te hebben in het springen!
Voor zover ik kan zien zit je haar helemaal niet in de weg aan de voorkant :) Lekker doorrijden! :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 14:37

Marlis: Het is idd voor ons allebei erg wennen! Maar dat gaat met oefenen ook wel goedkomen! Ze heeft er idd wel plezier in, en dat vind ik wel fijn!
Lie! Ja, ze vind het echt leuk! Zo grappig! Dat maakt het voor mij ook leuker, een paard wat niet wil, vind ik ook lastiger om te rijden dan..

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:34

ziet er voor de eerste paar helemaal niet verkeerd uit!!
Shanti zal ook haar weg en balans nog moeten vinden net zoals jij
valt me wel op de je handen wat meer mee mogen tijdens de sprong maar met veel oefenen komt dat ook wel goed
Ik ga ook mee in lekker veel cavalletties oefenen en ze de rug wat meer gaat ontspannen
ze heeft er in ieder geval veel lol in zo te zien en dat is ook belangrijk!

romylovegino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:33

lief! grappige foto's ook!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 18:05

Dankjullie wel :)
We gaan idd gewoon oefenen en lol houden :))