North Sea Jumping Nieuwpoort 26/05

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xLauLaUx

North Sea Jumping Nieuwpoort 26/05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 21:09

Hoi Bokkers!

Afgelopen zaterdag was ik met vriendinnen naar de North Sea Jumping, zodat ik ook eens kon oefenen met foto's maken van springende paarden. Was heel erg leuk om te zien, zo'n internationale wedstrijd. Heb enkele mensen gezien waar ik al van gehoord had of zelfs kende, en heb bij het omroepen ook een paar keer 'Olympische Spelen' horen vallen, dus wie weet rijden ze ook echt mee, haha _/-\o_
Er was een klein stukje afgezet waar je foto's mocht maken, helaas was dat een héle slechte hoek, dus kon je maar een drietal hindernissen mooi op de foto krijgen, en als je dan even vergeet scherp te stellen is het helemaal verpest. Enkele foto's zijn toch nog redelijk gelukt, dus opbouwende kritiek en tips zijn zéker gewenst!

1/ In de inrijpiste.
Afbeelding

2/ Mijn officiële, allereerste springfoto :')
Afbeelding

3/ Dit licht en scherpte vond ik leuk :)
Afbeelding

4/ Poging tot ingezoomde foto, voorbeen is erg onscherp, dus hiervoor zijn tips echt heel fijn.
Afbeelding

5/ Ook in de inrijpiste.
Afbeelding

6/ In de wedstrijdring, categorie 1m35.
Afbeelding

7/ Idem, volgende combinatie.
Afbeelding

8/ Vond ik zo'n leuke foto, vooral omdat de ruiter echt met een gigantische glimlach op haar gezicht zat :)
Afbeelding

9/ Alweer een schimmel :j
Afbeelding

10/ Beetje onderbelicht, vond 'm verder wel leuk.
Afbeelding

11/ Een bochtje....
Afbeelding

12/ En als laatste, een beeldje dat daar bij de standjes stond.
Afbeelding

Wil de foto's ook nergens anders terug zien zonder toestemming Niet dat iemand dat wilt, maar oké :')

Kaatastrof

Re: North Sea Jumping Nieuwpoort 26/05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:20

Laura, blijf erbij dat je het heel erg goed gedaan hebt! Heb er ook echt van genoten :)) Zeker voor herhaling vatbaar.

Ik heb persoonlijk geen opbouwende kritiek, aangezien ik hier toch nog nét iets te onervaren ben hé ;)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:47

Bewegingsonscherpte bij de benen kan komen door een te trage sluitertijd, te weinig licht of bijvoorbeeld een bewegende fotograve.

Ik denk dat het in dit geval ligt aan een te trage sluitertijd. weet je wat dat inhoud? Zo niet verdiep je er dan eens echt in :j Echt een aanrader want hoe meer je leert in theorie, hoe meer je in de praktijk ook kan uitproberen en oefenen.

Ik meende dat de sluitertijd bij draf minstens 1/350 moest zijn en voor galop 1/500 .

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:34

Sluitertijd moet je bepalen aan de hand van de lens die je gebruikt. Als ze bijvoorbeeld een 200mm op krop heeft moet ze naar 1/400 om uit de hand te fotograferen (je moet de lengte x krop factor camera + 1stop extra).

Verder merk dat haar wit niet helemaal dat is. Zonnige dagen onderbelichten (witbalans stap onderbelichten en eventueel meerdere gewoon tot je doortekening hebt in het wit)

Verder letten op de achtergrond, eventueel meer dof gebruiken. Bij de poot foto klein diafragma dan valt het "storende" in de waas... en verder ook bij die foto de volgende keer zelf ooghoogte nemen meer dus zakken door je benen.. ga je een mooier beeld hebbben.

Owja zorg wel dat je beelden rect zijn.. al vannuit de camera en anders via nabewerking.

Is een grote hap maar met 2foto dames thuis kan ik veel tips geven. Hoop dat je er wat mee bent, ben ook nog lerende maar vragen mogen altijd gesteld worden.

Misschien overheen gelezen maar met welke camera fotografeer je (en lens) ?

De overige kleuren komen zeker mooi uit en het is ook zeker een goede poging! Scherpte zit verder
over het algemeen goed.. ben ook nog lerende er in, het is zeker niet makkelijk... eventueel kun
je een account maken op belgiumdigital, daar kunnen ze zeer veel tips geven.

Veel succes nog je bent op de goede weg! Heb foto's gezien dat je had genomen van Tinky en Kaat en die waren zeker mooi :).

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 20:35

Allebei heel erg bedankt!
Ik ben nog maar sinds een paar maanden aan het experimenteren met de camera van mijn vader (Nikon D40X met 55-200 mm lens er op), en dit was de allereerste keer dat ik 'echte' actiefoto's heb gemaakt. Heb net even de camera erbij genomen om instellingen aan te passen, werkt alleen even niet mee, om de witbalans en de sluitertijd te kunnen instellen moet ik een paar andere dingen herinstellen, en ik vind niet meteen welke dat zijn, dus dat moet ik eerst een keertje opzoeken :)