Een tijdje geleden al een een spring-topic geopend van mn bijrijdmeisje en de shetten.
Nu kon ik dit beeldmateriaal jullie niet onthouden, dus vandaar dat ik weer een topic open.
Deze keer heeft ze alleen met Lars gereden. Lars is een 5 jarige appaloosa ruin. Hij is bij ons geboren en we hebben hem nu dus al 5 jaar. Zijn vader is de onlangs overleden appaloosa ruin Rocky v.d. Hoeve. Ondanks dat hij toch altijd van ons is geweest, heeft hij een tijdje bij iemand anders gestaan, die zou hem ook wel gelijk voor ons beleren voor de wagen en dat is helaas niet helemaal goed gegaan. We hadden het in principe best zelf gekund maar we dachten ach, hij staat daar dan toch, 2 vliegen in 1 klap. Achteraf ongelooflijk veel spijt van gehad. Vandaar dat we met deze vriend weer helemaal overnieuw mochten beginnen. Natuurlijk voor zowel de wagen als het vertrouwen dat hij moest krijgen in ons. Het heeft ons bloed, zweet en tranen gekost om hem zo te krijgen als hij nu is. Het is echt een paardje met onwijs veel humor en bovenal een echte knuffelkont, maar dit was hij absoluut niet toen hij 2 jaar geleden weer bij ons kwam. Longeren was een gevaar voor eigen leven om nog maar niet aan voetje geven en zijn hoofd borstelen te denken. Nu hebben we hem voor de wagen redelijk goed maar nog wel heel onzeker en we hebben hem in de tussentijd ook onder het zadel beleerd. Dit vind hij helemaal geweldig maar het is wel echt een doerak. Hij is denk ik bij elkaar nu zo'n half jaartje echt intensief onder het zadel alhoewel er natuurlijk ook nog andere dingen mee gedaan wordt. Sinds een paar keer hebben we ook sprongetjes neergezet, dit kan hij onwijs goed en springt los zo over 1 meter heen terwijl hij dat zelf ongeveer 1.05 is, haha! De laatste keer (en dus wat ik jullie ga laten zien) had hij ineens door dat als hij na de sprong zijn hoofd naar beneden deed en een bok gaf, de ruiter kon laten vliegen, heel leuk natuurlijk!
Naja genoeg gebabbeld. Ik heb dus per toeval gefilmd terwijl hij (zoals hierboven gezegd) kattenkwaad aan het uithalen was en ik moest jullie dit gewoon laten zien. Heb er samen met mijn bijrijdmeisje enorm om moeten lachen, want dit was de eerste keer van de 3 keer dat ze er naast heeft gelegen. Gelukkig niets aan het handje, er gewoon weer opgestapt en doorgereden, en dat vond ik toch wel heel stoer van der!
Hier een foto (helaas beetje onscherp)

En hier het filmpje, kijk en oordeel zelf! ( en jullie hoeven je lach niet in te houden)