voor ik het wist lag ik samen met pony languit op straat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rowanda

voor ik het wist lag ik samen met pony languit op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 18:52

hallo mijn naam is Rowanda voor de gene die mij nog niet kennen een kleine samenvatting,
ik woon sinds 2 jaar in Hongarije samen met mijn vriend schoonouders en ouders.
ik ben 21 jaar en in bezit van een eigen pony Macho een 4 jarige ruin en mijn schoonmoeder heeft er ook een die ook half van mij is Janko een 13 jarige ruin.

vandaag krijgen jullie een echt Rowanda avontuur voor geschoteld. Ik ga regelmatig uit rijden met onze paardjes en een zoon van goede vrienden, waar we alle vier altijd heerlijk van genieten hier in de bossen. Zo ook 2 weken geleden hadden we afgesproken om lekker op zaterdag te gaan rijden, paardjes gezadeld en op pad het was heerlijk weer dus we gingen lekker het bos in.

en voor ik het wist lag ik samen met mijn pony languit op straat...

we waren al een heel eind het bos in en waren heerlijk aan het stappen ik rij altijd voorop of we rijden naast elkaar waar het kan zo ook deze keer weer.

mijn pony is nog erg jong maar zet eigenlijk geen stap verkeerd hij stopt als hij iets eng vind maar maakt verder geen rare sprongen of zo.

we waren bijna bij het volgende bospad en mij pony zag iets en ging stil staan janko die achter mij lief draaide heel banketstaaf om en zijn ruiter viel er af waarvan mijn pony schok en een paar sprongen vooruit maakte.
janko zette het op een flinke galop de andere kant op waar we dus vandaan kwamen en ja mijn poown ging gezellig mee, a fijn dat is normaal maar normaal luisteren beide op stemcomando hoo maar nee hoor ze gingen steeds harder en harder zo hard ben ik nog nooit gegaan maar in mijn hoofd zag ik dat we richting de weg naar huis gingen ik probeerde van alles omtrekken hoo jongens maarja janko liep voorop zonder ruiter.

nog steeds niet afgezwakt in het tempo het enigste wat ik dacht was ik ga niet op het asfalt liggen en ik hoop dat er geen auto of bus komt.
daar gingen we over de weg in volle ren galop, ik wist dat janko op weg was naar huis dat was dus een oh ow moment want voordat we thuis zijn gaan we een berg (geasfalteerd) van 10% daling af dat gaat niet goed in dit tempo!! ik was nog in de mogelijkheid toen janko dus die berg af draaide om macho rechtdoor te laten gaan en de gedachte was zonder zijn maatje stopt ie e dan stap ik af voor ik dat kon doen kwam janko terug naar boven gesjeest en mij voorbij macho ook weer mee recht op de gevaarlijke kruising af....en mijn angst kwam uit er kwam een neus van een auto in zicht janko hoooo!!!! riep ik nog eens janko maakte een noodrem wat niet zoveel sucses had en ging onderuit mijn pony deed zijn uiterste best om te stoppen maar we schoven op de billen van janko en vielen op onze zei.

mijn gedachte hehe het is voorbij.
het halve dorp inmiddels om me heen allemaal in paniek, de aanwonende van die straat hadden al flessen water gebracht en mij wat opgefrist met koud water.
mijn schouder deed enorm veel pijn ik dacht dat het gebroken was, ik zei dat iemand mijn ouders en schoonouders moest waarschuwen en dat iemand de jongen moest zoeken maar die was al aankomen lopen.
de pony's waren na de val gewoon alleen verder gegaan dus die werden ook gezocht.
de man van de auto had de ambulance gebeld en die was onderweg, binnen 20 min was ik al onderweg samen met mijn moeder in de ambulance richting ziekenhuis.

de paardjes waren ook weer terecht wel gewond maar niets ernstigs.

Maar goed, dan de verhalen van getuigen die mij hebben zien scheuren op mijn pony.
Dina en Yuri wonen aan het zandpad waar we vandaan kwamen, die hebben een hele grote stofwolk zien aankomen, maar wisten niet of het nu paarden of een motor was wat langs hun huis over dat pad scheurde. Dat wisten ze pas toen ze op de weg kwamen, en het hoef gekletter hoorden.

mijn vader en moeder zaten binnen op dat moment, en hoorden het paarden gekletter over de weg aan komen, en dachten dat gaat wel erg hard, dus Pa die absoluut niet bang is was als eerste buiten om te kijken wat er aan de hand was en of hij kon helpen. Hij zag twee paarden langs flitsen, zag vaag ook wel dat er wat op zat, maar herkende niet het tweetal als Macho en Janko daar gingen we te hard voor. iemand dus riep dat het ging om mij en me paardje, beseften Pa pas wat er aan de hand was en dat ik het was die daar lag.

ik bleek niets gebroken te hebben wel was mijn schouder uit de kom en had ik flink wat schaafwonden en kneusingen en aangezien ik 10 weken zwanger ben was iedereen bang dat er iets met de baby was maar op de echo was alles oke.

het was me een rit en ik zit nog steeds thuis al 2 weken maar hopelijk mag en kan ik volgende week weer gewoon werken.

hier nog wat foto's van mij en Macho, die vanMacho heb ik gister genomen want ik heb bijna al die tijd plat gelegen en me schoonmoeder verzorgd de paardjes en spuit ze in met blauwspray.

sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt.

Afbeelding
mijn zij
Afbeelding
eleboog en zij
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JRNVWV6M-D.jpg
mij knie
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SCULU7HN-D.jpg
macho zijn schaaf op de knie
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8ZRZ7SC4-D.jpg
macho zijn wond voor oksel, helaas gaat deze steeds weer open door zijn geklier in de wei
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F8I7CO7K-D.jpg
macho zijn achterbeen boven
Laatst bijgewerkt door Gem op 23-05-12 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 foto's zichtbaar, rest in link

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:56

o wat erg ;(
gelukkig dat alles goed is afgelopen, op die grote schrammen na -O-
veel sterkte :(:)

rowanda

Re: voor ik het wist lag ik samen met pony languit op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 18:58

@ayla31 dankje het gaat steeds wat beter, en ja ik ben ook erg blij dat het zo is afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:58

pff heb trillend je verhaal gelezen..
Brrr wat een angst!!

Kom er maar snel weer boven op!

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:00

@volbloedfan dankje ik heb eigenlijk de schik nu pas van wat als...

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:03

Jeetje zeg,dat is niet mis... :oo
Gelukkig is iedereen er nog aardig van afgekomen,op de schrammen na dan...
Ook een hele geruststelling dat het met de baby ook goed gaat.

Maar doe je voortaan wel voorzichtig...
Ik weet niet hoe lang je nog door wilt rijden,maar als dit nog een keer gebeurt....kan het ook wel eens anders aflopen met de baby.

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:03

soow! heftig zeg! idd veel sterkte!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:06

Wat griezelig zeg! :oo

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:10

@nientje78 ik was van plan nog door te rijden een maand of 2 en dan zou mijn tijdelijke bijreidstertje het over nemen maar na dit ga ik er pas weer op na de bevaling.
@schotjes dankje
@ antje_vip griezelig zeker ja

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:13

Verstandig :j

Beterschap

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:26

Jeetje wat heftig zeg! Gelukkig is alles redelijk goed afgelopen!
Sterkte :(:)

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:38

Wow, zat het echt met spanning te lezen! Sterkte!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:45

Jeetje zeg wat heftig allemaal! Ik was in zo'n situatie, dat als het paard echt niet meer wil of kan stoppen, er af gesprongen... Dan kies ik maar voor mezelf... Paarden zijn en blijven vluchtdieren en als ze eenmaal op hol slaan kan het fout aflopen helaas. Jullie zijn er godzijdank nog goed van af gekomen!

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:47

@lifaya ik heb er over na gedacht maar het ging zo hard en zo snel dat ik echt niet durfde te springen :oo en ik ging er echt vanuit dat ze uiteindelijk wel zouden stoppen of luisteren maarja.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:51

Ik heb het gelukkig nooit zo meegemaakt, wel een keer zonder zadel dat ik merkte dat het paard er vandoor ging, ben ik er af gesprongen en paard gekeerd aan de hand, dat was het veiligste wat ik op dat moment kon doen, maar snap idd dat het allemaal zo snel gaat... het beste wat je kan doen is voeten eerst uit de beugels halen en dan pas springen, heb je niet het risico dat je blijft hangen... Maar wat een heftige rit moet dat zijn geweest zeg,..

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:57

@ lifaya heftig was het zeker en me beugels waren al uit maar tog durfde ik het niet helaas en wat ik ok nog ben vergeten te vertellen is janko die dus zonder ruiter liep heeft een westernzadel en we gingen zo hard dat zijn beugels wat bijna onmogelijk is maar die waren hellemaal naar achteren gevouwe van de vaart. en op het moment dat hij die berg af gegaan is wat ik dus voor me zelf nog kon voorkomen is hij gevallen en is weer verder gegaan maar toen hing het zadel onder heb zeg maar -:(- maar als ik zonder zadel erop zat was ik er ook zeker af gegaan en had ik hem omgetrokken.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:47

wat fijn in dit nare verhaal dat het toch ''goed'' is afgelopen.

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 20:49

@eclair98 inderdaad :)

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 10:42

ondanks de wondjes van de paardjes zie je er niets van als ze op de wei staan zo ook vanmorgen
Afbeelding Janko
Afbeelding Macho

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:54

Wat een geluk dat het zo is afgelopen....zelf ben ik zo ook eens gegaan...over een snelweg...zelfde verhaal. Stom van mij om toen te ruilen van pony ( 15 jaar was ik ) dus zat niet eens op me eigen pony.
Had gelukkig ook een engel op me schouder zitten.
Beterschap....

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 11:05

@ frangelica bedankt voor je reactie, oow wat eng op de snelweg jeetje ja ik zat wel op mijn eigen pony en had inderdaad een engeltje op mijn schouder, veel mensen hier in de omgeving geven de leeftijd van me pony de schuld en zeggen ze ja dat kun je verwachten met zo'n jonge pony.
ik heb hem zelf ingereden en hij heeft tot nu toe nog geen stap verkeerd gezet anders was ik ook niet gaan rijden met een kindje op komst :)
maar de pony's staan nu in de wei tot ze genezen zijn en dan heb ik een tijdelijke bijrijdster die er op gaat.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:31

wat een nachtmerrie zeg, mooi dat het goed is afgelopen :=

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 15:35

@beestenfreak dankje het was zeker even slikken toen ik de schik kreeg.

ik ben eigenlijk al bijna hersteld me pony nog niet die heeft wat langer nodig.
gelukkig gaat de wond voor onder de oksel ook eindelijk genezen en gaat ie niet steeds weer open.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:41

Jeetje zeg, dat moet echt vreselijk eng geweest zijn. Vooral die plek op je heup ziet er echt wel pijnlijk uit.. Ik ben blij dat jij en je paarden er nog aardig goed vanaf zijn gekomen. Zo zie je maar weer dat zelfs de meest perfect opgevoede paarden, toch vluchtdieren blijven he.. Ik hoop dat je snel weer gewoon aan het werk kunt. :)

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 15:54

@Sodeletuut bedankt voor je reactie, ik ben nu even foto's aan het uploaden van mijn heup je zult het niet geloven maar je ziet er bijna niets meer van wat ik echt verbazend vind.
mijn schouder is vandaag niet zo pijnlijk dus gaat goed.
zal zo even de update van mijn heup plaatsen