Open Ned Connemara Kampioenschappen 9-10 juni in Ermelo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Open Ned Connemara Kampioenschappen 9-10 juni in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 13:08

Het is weer bijna zover!
9 en 10 juni is het Connemara stamboek weer te gast op het KNHS centrum in Ermelo voor het ONCK 2012.
Twee dagen lang staat het KNHS centrum in het teken van de Connemara pony en nemen wij het terrein over.
Deze twee dagen benadrukken de veelzijdigheid van de Connemara.
Naast dressuur en springen kunnen de Connemara's mee doen aan een kür op muziek of pas de deux,
en nog veel meer.

De uitnodiging en het inschrijfformulier kun je hier vinden: http://connemara.nl/sport/ONCK2012.htm
We hopen dat het ook dit jaar weer lekker weer is om de dag helemaal compleet te maken.
Wil je bij het ONCK zijn? De toegang is gratis, dus iedereen mag een kijkje komen nemen!

Wil je nog meedoen en heeft je pony minimaal 25% Connemarabloed, schrijf je dan snel in!

Afbeelding
Dancer van de Zonnehoeve (kampioen 2012)

Tinkebel

Re: Open Ned Connemara Kampioenschappen 9-10 juni in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:00

Jeeeeeej wij zijn er hoor Barbara *\o/* !!!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:05

*\o/*

Wij ook!!!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:33

Mijn dochter doet ook mee met Sammy!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 00:03

Wij zijn er natuurlijk ook!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:55

Ik zag Sammy al langskomen. Leuk! En JouJou natuurlijk ook :D .

Er zijn nu bijna 50 inschrijvingen! Hier en daar mis ik nog wat namen. Als je mee wilt doen: geef vlug nog een gil, het kan nog net! Ik ga nu voorzichtig beginnen met de startlijsten, dus ik kan nu nog passen en meten.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:55

Leliaardje, weet jij wanneer we de startlijsten kunnen verwachten? O:)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:41

Sammyoo schreef:
Leliaardje, weet jij wanneer we de startlijsten kunnen verwachten? O:)

Ja, sinds vanochtend staan ze op de site :+ . www.connemara.nl
En er was ook een boekje naar je onderweg, maar ik heb het huisnummer verkeerd gelezen B-) en kreeg een mailtje van iemand die post voor jou ontvangen had :Y) . Als je mij even je huisnummer mailt of pb't, zullen ze het naar je opsturen (of in de bus bij jullie gooien denk ik). Vond het wel erg aardig dat ze de moeite namen om mij te mailen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:49

Dankjewel! Ik had wel op startlijsten gekeken, maar er niet aan gedacht om op de connemara site te kijken!

Ik zie dat de vader van Sammy (Iltshi) ook meedoet. Leuk! Ik vind het opvallend dat connemara's op respectabele leeftijd nog goed in de sport meekomen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:13

Leuk hè. Het zijn inderdaad duurzame pony's.
Brimstone, de vader van Iltshi, begon zijn dressuurcarriere op 22-jarige leeftijd. Toen hij 25 was was hij Z2, maar werd de 20x60 bak ook wel beetje te veel van het goede. Hij is inmiddels 32, maar kan nog steeds heerlijk door de wei sjesen :D .
Iltshi won vorig jaar met bestgaand op de keuring: zo heerlijk soepel ging hij door de baan. Echt top.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:29

Ongelooflijk, volgens mij halen de meeste paarden 22 jaar niet eens!
Een paar maanden geleden las ik in de Hoefslag dat een kruising Arab x connemara op 26-jarige leeftijd regiokampioen was geworden tussen de paarden in de Z2. Ik hoop dat Sammy ook tot op hoge leeftijd fit en vrolijk blijft. Aan zijn vaderlijn zal het niet liggen :D
Laatst bijgewerkt door Sammyoo op 03-06-12 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:31

Leuk de startlijsten, heb er zin in :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:28

Vandaag het boekje ontvangen! Ik telde ongeveer 10 nakomelingen van Iltshi. Zou leuk zijn om die allemaal met elkaar op de foto te krijgen (met Iltshi voorop natuurlijk). Heeft iemand de juiste contacten om dat te organiseren O:)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:58

Dat kan je wel doen voor de parade denk ik. Jullie moeten vast wel even wachten tot ik de uitslagen klaar heb :o :D .
Ik kom zo snel niet aan 11: heb je ook wat moeders (met als vader Iltshi) meegeteld misschien?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:37

Ik heb inderdaad ook de moeders meegeteld!
Iltshi is toch door jullie gefokt Leliaardje?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:25

Yep

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 09:59

Nog een paar dagen en ik heb er zin in!
Behalve dat ik Mark moet groomen en Inez help op het secretariaat zit ik ook als jury bij het obstakelparcours. Ben benieuwd wie daar allemaal in de ring komen!

En idd een familiefoto van nakomelingen van Iltshi zou leuk zijn!

Zo hebben wij een paar jaar geleden al een leuke familiefoto van onze oude Starlight met een van haar dochters kunnen maken op het ONCK.
En de vorige keer vader Easter en dochter Lizzy samen op de foto.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:05

Dan heb jij een drukke dag Barbara!! Yentl komt nog even bij je langs voor het obstakelparcours *D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:16

Ik om zondag als toeschouwer bij de crossles kijken, dochtertje van mij vriendin doet daar aan mee.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:17

Ik heb ze gisteren allemaal in de stallen zien staan (want ik had daar cursus). Er stonden echt zulke super leuke pony's bij! ben nu al benieuwd naar de foto's! hoop dat er een itp topic van komt :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:18

We zijn net thuis, pony staat weer lekker bij zijn vriendjes. We hebben een erg leuke dag gehad. De organisatie was top +:)+ Heel veel leuke ponies gezien, de pappa van Sammy en veel halfbroertjes en zusjes. Ook wat meer te weten gekomen over de moederlijn van Sammy. Iets te ingewikkeld om hier uit te leggen, maar hij is een achtse deel haflinger.
Sammy had vooral in het begin last van ontploffingsgevaar en hij bleef tot halverwege de middag erg onrustig. Helaas had Saartje zich niet in de prijzen gereden, maar wel twee winstpunten. De lat lag ook erg hoog in het L2.
Bij de loterij vielen we wel goed in de prijzen: Twee cup-a-soup carrousellen (waarvan we er een mochten ruilen voor een bodywarmer voor manlief :o ) en een supermooie svarovski plastronspeld.

Ik ben een filmpje aan het downloaden van een stukje parade, dat zal ik er zo opzetten.

Volgend jaar weer :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 21:06

Gefeliciteerd met de winstpunten! Èn de loterijprijzen natuurlijk!

Wij hebben ook een topdag gehad. Eerst het springen, fijn foutloos rondje èn ook foutloos in de barrage. Snelste tijd èn dus het L gewonnen!
Doel voor de dressuur was 2 winstpunten halen zodat ze Z1 startgerechtigd zijn. Dat is met 187 èn 189 punten gelukt. Als enige in de M2 dus 1e maar ook de hoogste punten van de hele M dus echt netjes gereden.

Verder weer veel mooie pony's gezien èn gezellig gekletst met oude bekenden èn nieuwe gezichten.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:51

He, hoorde die schimmel met die jongen met gave grijze outfit bij jou? Die deden het top! We hebben zijn proeven nog gezien, ging heel erg goed!
Hier een stukje film! Die stoere bruine is Sammy met mijn dochter

:D
Volgens mij twee trotse moeders!
Laatst bijgewerkt door Sammyoo op 09-06-12 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 21:55

Ja die hoort bij mij! Idd 2 hele trotse moeders dus! Easter is een halfbroer van Iltshi dus ook familie van jullie pony!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:30

Ooh, wat een leuk filmpje *\o/* . Het begint met de wonderbaarlijke zijgangen van Giga := . Die is een beetje bang voor de muziek :Y) .
Ik vind Sammy zo op Chiel van de Leliaard lijken met zijn hoofd: dat is een zoon van Brimstone, dus een oom van Sammy.

Het was weer een leuke dag. Ik maak altijd maar een stuk mee, omdat ik veel aan het tellen ben, maar wat ik gezien en gehoord heb, was het super.
Het gezamenlijk losspringen voor de BB-groep is heel erg goed in de smaak gevallen en het was ook duidelijk aan de uitslagen te zien: bijna iedereen is rond gekomen en ook nog flink veel foutlozen! Leuk hoor. Die houden we er in.

Ik ga vlug verder met de foto's!