Oh ik weet hoe je je eigen voelt. Ze zit op een roze wolk.
Ik herken je verhaal als geen ander.
Bij mijn vorige paard ben ik van af gevallen en mijn rug gebroken. Ik had geen vertrouwen meer. UIteindelijk mijn vorige paard verkocht en ik wilde helemaal stoppen. Toch bleef het knagen aan mij dus opzoek geweest naar een ander paard. Ik heb een jaarling arabofries gekocht. Na een paar dagen zat ik met mijn handen in mijn haar. Dit paard was compleet geschift. Ik had "gelukkig" nog 2 jaar om haar te temmen, maar ik werd echt moedeloos van haar. Toen ze 3 jaar was, was ze nog steeds erg snel en kon ze bokken als geen ander. Ik wilde haar wegbrengen om zadelmak te maken, want ik durfde echt niet om het zelf te doen. Ik was me eigen aan het orienteren toen ik mijn huidige instructeur tegen kwam. Hij heeft me overgehaald om het zelf te doen met het motto: wegbrengen kan altijd nog. Eerst aan de longe. Bokken bokken bokken. Mijn moed zakte in mijn schoenen. Toen ik hangen en erop en tot mijn grote verbasing deed ze geen stap verkeerd. Ik dacht nog even dat ze overdonderd was, maar de tweede keer ging ook goed. en de derde, de vierde, de vijfde keer ook. Uiteindelijk is ze nu 6 jaar geworden en heeft als ik erop zit geen pas verkeerd gezet. Nog nooit ben ik van haar afgevallen. Mijn angst is helemaal weg. Zelfs als ze een keer wegspringt kan ik haar aanpakken.
Ik hoop dat het zo ook bij jou komt. Dat hij lekker gek kan doen in de wei, maar als je erop gaat dat hij dan braaf is. Succes en geniet van alle "eerste keren"