Schrik van mn leven: Champs plotseling naar de kliniek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Schrik van mn leven: Champs plotseling naar de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 00:54

Ben me vanavond echt dood geschrokken. We zijn echt net weer terug uit Wolvega, de kliniek, waar we Champs sowieso voor vannacht moesten achterlaten.

Champs stond vanmiddag buiten op de wei, rond half 6 nog even gekeken en toen stond hij rustig te eten. Niks aan de hand. Rond half 8 kwam ik weer, om de paarden binnen te laten en toen stond hij daar ineens drijf en drijfnat van het zweet (Alsof hij afgespoten was of in de sloot had gezeten, alleen zijn staart en benen waren droog dus dat was wat onlogisch) Helemaal lusteloos ook.

Uiteraard snel binnen gehaald en het eerste wat hij deed toen ie goed en wel in zijn stal stond was liggen. Niet eens zo zeer rollen, dat deed hij later een heel klein beetje en dan bleef hij op zijn rug liggen, benen helemaal opgevouwen op zijn lijf. Of juist compleet languit op zijn zij.
Je kan je voorstellen dat we ons dood schrokken, het zag er echt uit alsof hij dr ieder moment in kon blijven. Heel raar!

Mijn moeder, die heel snel van slag is van dat soort dingen, heb ik maar snel naar binnen gestuurd om de VA te bellen, toen heb ik hem zelf weer omhoog geholpen en ben ik met hem in de paddock gaan stappen. Dekentje op, want hij werd natuurlijk koud door al dat zweten/nat zijn.
Dierenarts was er gelukkig vrij snel. Champs was nog steeds helemaal lusteloos en wilde steeds gaan liggen. Ze heeft hem ook onderzocht, maar behalve een wat hoge hartslag was alles normaal, ook darmgeluiden en hij had net voor ze kwam nog 4 keer gemest. (Laatste was wel diaree-achtig, maar op zich verder wel goed verteerd, geen rare dingen in de mest.) Ze dacht aan krampkoliek, hij trok namelijk wel erg met zijn buik, leken echt van die pijnscheuten als je hem zag staan. Dus besloten om hem buscopan te geven, daar zou hij binnen het kwartier van moeten opknappen en zo niet moesten we gaan nadenken om hem naar de kliniek te brengen. (Hoefde ik uiteraard niet over na te denken, beter voor niks dr heen dan te laat.) Hij knapte dus ook niet op, hartslag werd alleen maar hoger en hij bleef kramperig en lusteloos.

Besluit was dus al vrij snel gemaakt om door te gaan naar de kliniek, want de VA kon verder weinig doen, omdat ze er natuurlijk niet in kan kijken. Die heeft hem dus voor de reis nog een pijnstiller gegeven en daarna zijn we snel naar Wolvega vertrokken.
Daar was het eigenlijk hetzelfde verhaal. Bloed onderzocht, rectaal onderzoek, echo/scan van de buik, maar daar kwam niks duidelijk uit naar voren, behalve dan dat hij wat uitgedroogd was (laag gehalte elektrolyten) . Helemaal niet gek als je zag hoe hij thuis stond te zweten, hij was daar nog steeds niet helemaal droog. Dus hij is aan een infuus gelegd.
Omdat hij er nog steeds als een dooie bij stond, wilden ze hem daar ook houden. Het was echt heel raar om te zien hoe hij alles (zonder enige verdoving) maar toe liet en over zich heen liet komen. Hij is echt letterlijk lek geprikt en het scheren tot op de huid vinden de meeste paarden ook niet fijn. Het boeide hem helemaal niks. Enige levensteken wat ie gaf was paar keer een hinnik naar de andere paarden daar.

Maar goed, vannacht moest hij daar dus blijven en zouden ze hem in de gaten houden. Als het heel slecht werd bellen ze vannacht misschien nog ivm operatie oid. En anders horen we morgenochtend meer....
Ben dr echt helemaal raar van... was echt een akelig gezicht hoe hij er thuis eerst bij lag. Was wel iets beter toen we m daar achter lieten, maar nog lang niet oke. (Nog steeds een zielig hoopje hengst..) Duimen dus dat hij de nacht goed door komt.

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 01:00

Hè bah dat is schrikken!! Hopelijk komt t snel goed met je paardje! Heel veel sterkte!

Thorrie

Re: Schrik van mn leven: Champs plotseling naar de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 01:04

Oh bah... dat is toch echt je reinste nachtmerrie. Ik spreek uit ervaring. Ik heb op soortgelijke manier mijn Peppertje moeten afgeven. Maar bij jou zal het goed gaan! daar moet je in geloven! Veel sterkte. Probeer wat te rusten, hoe moeilijk dat nu ook is!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 01:10

Jeetje wat bizar zeg!
Ik duim mee dat hij de nacht goed doorkomt en dat het hopelijk allemaal meevalt!
Sterkte

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 01:22

hé bah Faline, dat is schrikken.
Hopelijk knapt champie snel op :(:)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 04:33

Inderdaad schrikken
hoop dat het weer gauw goed komt !

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 05:31

sterkte, hij is daar in ieder geval in goede handen.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:38

Heel veel sterkte!!
Weet je al meer??

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:46

dat is schrikken!
weet je al wat meer?

ik duim op goede berichten en dat hij weer snel naar huis mag :j

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:54

Jeetje dat is schrikken! Heel veel sterkte voor jullie en ik duim op een goede afloop.

Ik kan debora vanavond ophalen als je dat fijner vind, dan heb je een zorg minder om handen. Laat het me maar weten.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:01

Bah, dat is niet leuk!!!

Zelf moest ik meteen denken aan een liesbreuk, maargoed, dat zal wel niet zo zijn want dan waren ze daar op de kliniek wel direct achter gekomen.

Heb zelf een jaar lang een hengst geleast en die heeft tot 2 x toe een liesbreuk gehad, ook tot 2 x toe op de kliniek gestaan en daarna (gelukkig) gecastreerd. Dat was ook echt heeeeel erg naar om te zien, zoveel pijn als hij had.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:06

Jasses Faline das niet best zeg! Hoe is 't nu? Heb je alweer contact met de kliniek gehad?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:07

:oo Wat onwijs schrikken zeg!
Hopelijk gaat alles snel weer wat beter met hem! :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:09

He wat naar zeg! Hopenlijk gaat het de goede kant op met je kanjer. Heel veel sterkte!!

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:11

Jeetje wat schrikken zeg!
Hoe is het nu met je paardje?
Succes met alles :(:)

eleni_vdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:14

jeey wat erg. hopelijk krijg je vandaag goed nieuws

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:17

Wat afschuwelijk, hoe gaat het nu?

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:16

Dat is schrikken zeg!
Weten jullie al hoe het nu met hem gaat?
Veel sterkte!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:21

Jeetje Faline,wat een schrik! Hoop voor je dat ie de nacht goed is doorgekomen en dat ie snel weer bij je op stal staat!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:30

Sterkte Faline met je knappe Champs! Ik duim hard voor jullie!!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:32

Goh wat naar veel sterkte hopelijk knapt hij snel op!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 10:15

We hebben zojuist nog even contact gehad. Hij was de nacht rustig door gekomen, dat was goed dus. Helaas heeft hij er vannacht wel serieuze koorts bij gekregen, dus hij mag nog niet naar huis. De DA kon niet echt iets van een darmverstopping vinden, maar de koorts geeft natuurlijk wel aan dat er ergens iets niet goed zit, ergens een ontsteking. Hij zit nu aan de antibiotica en ontstekingsremmer en dan moeten we weer afwachten hoe het verder verloopt.
Mocht het slechter gaan, dan worden we gebeld en anders moeten we morgenochtend weer even horen hoe hij is.

We zijn ons hier ook serieus aan het afvragen wat het nou kan zijn. We hebben de afgelopen dagen niks anders dan normaal gedaan en ook qua eten heeft ie niks vreemds gehad. Het is ook zo vreemd dat het allemaal zo plotseling kwam opzetten... De afgelopen dagen toonde hij ook niet ziek oid en zelfs tot 2 uurtjes voor we hem zo zagen was er niks aan hem te zien. Dus of het dan iets is wat al gaande was...? Je zou zeggen dat hij dan geleidelijk aan steeds minder goed in zijn vel zou gaan zitten, maar dat was helemaal niet het geval.

Ik ben dr in ieder geval lang niet gerust op. :n

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:17

Ach tjeempie, :(:) dat is geen goed nieuws. Heel veel sterkte!

Het is dus geen liesbreuk?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:17

Jeetje, heel veel sterkte!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:19

Sterkte :(:)