Mooii Moment onder het zadel my first lady

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lauwtjuhh

Mooii Moment onder het zadel my first lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 22:14

Vandaag voor het eerst op mijn nieuwe paardje..
Naja eigenlijk voor de 2 de keer nadat ze thuis is gekomen maar de eerste keer nadat ze echt 100% van mij is.

Ze was me heerlijk aan het uitproberen en ze vond onze buitenbak behoorlijk spannend.
Ik ben ook na een klein tijdje overgestapt naar de binnenbak waar ik zelf ook wat zekerder rijdt omdat ze daar geen kant op kan..

Kan wel hele verhalen vertellen maar die heb ik nog niet :P

Naam Calice
KWPN merrie van 168 m
5 jaartjes jong..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor het kijken..

Dany94

Re: Mooii Moment onder het zadel my first lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:15

Mooie Collage! Veel plezier met dr!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:23

veel plezier met haar :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:25

mooi dier maar
heb je vaker jonge paarden gereden ?
zo ja waarom rij je haar dan zo terug in de hand
zo nee voorwaarts alles oplossen dit ziet er erg naar uit ;)

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 22:29

Heb vaker jonge paarden gereden ( we fokken zelf af en toe een veulen en 2 er van hebben we tot 3 jaar gehouden en ingereden ) maar ben in de buiten bak geen held geen omheining etc.
Ik ben na de foto's direct naar binnen gegaan. Ze schoot er steeds vandoor. Ze was me behoorlijk aan het uitproberen.. Wat opzich logische is nieuw baasje, nieuw huisje, nieuwe indrukken, nieuwe bak etc
Binnen heb ik haar lekker voorwaarts gereden en veel overgangen. Als ze daar gek gaat doen vind ik het niet erg en ben ik zelf dus gewoon ook
relaxt.
( Het is een kwpn tuigpaard dus er zit een behoorlijke hals op )

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:26

wat een mooie foto's zeg.
maar wel erg veeeel spanning te zien ik zou zeggen volgende x gelijk aan het werk zetten dan zijn ze meestal zo overrompeld ervan dat ze dan de trukkendoos vergeten ;)
en zelf niet zo onzeker zijn hoor ;) gelukkig heb jer erna binnen wel fijn gereden!

raketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:35

Dat is juist zo mooi aan kwpn tuigpaarden! Die spannen hun onderhals aan, oren strak naar voren en tonen dan gelijk heel groot! :)
Ziet er leuk uit! Succes ermee!

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:41

Wat een mooi paard! Ik zie echter op bijna al je foto's hele strenge handen. Probeer meer ontspanning te vinden, hoewel ik begrijp dat dat lastig was, ivm de omgeving, en wennen aan elkaar. Waarom begin je niet lekker een weekje met grondwerk? Lekker rustig wennen aan elkaar en de nieuwe omgeving. Ook is er iets in je houding wat ik niet helemaal fijn vind. Je neigt naar een stoelzit, en je valt snel naar voren zo te zien. Misschien moet je nog aan haar wennen, maar dit zijn wat mij betreft punten om de komende tijd lekker aan te werken. Veel succes samen!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:58

Normaal heeft Laura een hele mooie zit..
Calice was heel schrikkerig.. Laura is heel ligt in de mond en heel vriendelijk ( ik zie haar dagelijks rijden)
Laura was niet op haar gemak ( ik heb de foto's gemaakt ) en heeft dus al na 10 min het besluit genomen naar binnen te gaan omdat ze continu aansprong in galop..
Op haar vorige paard :

[RT-HAW] Prive les op Kilaeue iki zijn we klaar voor de B ?

mako1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:46

Calice is afkomstig van mij. Calice is het begin een beetje onzeker bij een nieuwe ruiter, omdat ze daar geen vertrouwen nog in heeft. Dat moet groeien, je kan niet in 1 week alles goed voor mekaar hebben met rijden. Calice kan in een nieuwe omgeving wat druk en kijkerig zijn, ze moet even wennen aan de omgeving. Ik kon met haar overal naar toe, ze kon heel de wereld aan als ze je vertrouwd. dus kwestie van tijd

Calice is afgericht in voorwaarts-neerwaarts dat is heel belangrijk om haar rug te ontspannen en haar passen af te kunnen maken. Je kan haar ook niet net als een dressuurpaard het voorwaarts oplossen, dan zet een tuigpaard z'n rug vast en worden de passen korter en meer opgeheven, daar zijn ze voor gefokt. Dus vanuit een rustige drafpas (let op wel reactie op je been) eerst voorwaarts-neerwaarts en daaruit stapje voor stapje je paard aan te moedigen om meer voorwaarts te lopen met grotere passen, terwijl de rug ontspannen blijft.

Dus niet zoals hierboven omschreven om het paard te overrompelen. Calice blokkeer direct en daar is geen beginnen aan.

mako1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:49

Ik heb haar nieuwe berijder ook zien rijden en ze kan echt netjes rijden ontspannen en licht. Alleen nu nog even de juiste instelling vinden!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:41

Wauw mooi hoor en leuk gedaan die foto's zo :)

kyrajansenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:42

Veel plezier ! Wat loopt ze netjes en echt hele mooie foto's ! <3