Hengstenshow President's Jack Sparrow,Chagall,Dark President

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotte002

Hengstenshow President's Jack Sparrow,Chagall,Dark President

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 11:21

Gisteren vond bij hengstenhouderij Joop van uytert de hengstenshow van President's Jack Sparrow,Chagall, Dark President plaats.

Ik ben gaan kijken en heb mijn camera mee genomen.
Het was helaas wat grauw weer maar toch mooie plaatjes kunnen schieten.
Dit was voor mij de eerste keer dat ik zulke fotos maak.

Chagall
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nog 2 veulens van Chagall
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8VEUOYKT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-78PC6FNC.jpg

Dark President
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XHIVFMEC.jpg

en natuurlijk als laatse President's Jack Sparrow
tijdens zijn optreden ging de zon een beetje schijnen dit merkte ik gelijk aan de kwaliteid van de fotos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:27

Omg.. wat een voorbeeld voor ons....
Paard in elkaar trekken en gaan zullen we maar zeggen, walgelijke plaatjes.

lotte002

Re: Hengstenshow President's Jack Sparrow,Chagall,Dark President

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 11:34

xmarliez : Nou dat viel reuze mee hoor! Dit zijn jonge hengsten waarvan een aantal nog niet veel shows hadden gelopen dus spanning was er wel maar dat lijkt me meer dan logisch.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:39

Dit is niet het soort spanning van 'het is de eerste keer dus spannend' je ziet overduidelijk ruiters met een terugwerkende hand die maar naar voren willen rijden maar het paard wel tegenhouden. Door het hele lichaam kun je zien dat deze paarden van voren naar achter gereden worden ipv van achter naar voren. Ook worden deze paarden niet in evenwicht gereden maar op de voorhand. Zelfs voor een leek zijn deze plaatjes het voorbeeld van hoe het niet moet. Maargoed in Nederland zien wij graag paarden die in elkaar getrokken worden en zo 'los en ontspannen zijn'.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:40

Denk je nu echt dat een vrouw van ongeveer 50 kilo echt hard trekt? Ik vind het knap gereden en ben jaloers op de houding van die vrouw.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:41

Mooie foto's! :j

@xmarliez: Kun jij het beter?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:47

Moelly, beter? Dat zeker. En dat is niet dat ik op top nivo rijd maar ik rijd wel eerlijk van achter naar voren. Ik rijd niet voor de spectakel maar om mijn paard te verbeteren. En dan denk ik dat ik inderdaad een stuk beter rijd ja.
Kohtje, dus jij meent dat het maar heel normaal is als er getrokken wordt? Of het nou door een vrouw van 50 kg is of door een van 100 kg. Trekken is niet wat we willen maar dat is schijnbaar verleden tijd. Tegenwoordig moeten we wel trekken voor de 'totale controle' want dat is paardrijden, 'totale controle'.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:49

Mooie foto's hoor, jammer dat je dan meteen zulk commentaar krijg.
@xmarliez, jammer dat je die rotplaatjes alleen maar in je profiel hebt staan, waarom toon je jezelf niet eens op de foto op een paard. Ben wel benieuwd hoe goed jij bent, aangezien de beste stuurlui meestal aan wal staan

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:52

En dat je dat allemaal kan zien aan foto!!! Super knap hoor, je bent echt goed!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:55

xmarliez schreef:
Moelly, beter? Dat zeker. En dat is niet dat ik op top nivo rijd maar ik rijd wel eerlijk van achter naar voren. Ik rijd niet voor de spectakel maar om mijn paard te verbeteren. En dan denk ik dat ik inderdaad een stuk beter rijd ja.
Kohtje, dus jij meent dat het maar heel normaal is als er getrokken wordt? Of het nou door een vrouw van 50 kg is of door een van 100 kg. Trekken is niet wat we willen maar dat is schijnbaar verleden tijd. Tegenwoordig moeten we wel trekken voor de 'totale controle' want dat is paardrijden, 'totale controle'.

Hou toch op,ze trekt echt niet hoor. Natuurlijk heeft ze wel een krachtpatser onder zich op een terrein waar vooral hengsten zijn.
Als je zo goed kan rijden waarom kennen we je dan niet van wedstrijden want als het zoveel beter is zou dat moeten op vallen.
Ik vind het geweldig knap wat dat vrouwtje doet ,iemand met heel veel ruitergevoel en zij rijd echt om te verbeteren.

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:56

xmarliez schreef:

Sjonge jonge, helder licht is ook weer wakker.........

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:57

xmarliez schreef:

Kun jij nog ergens positief op reageren. Zo'n beetje elke topic met dressuurpaarden (hoger nivo) stamp jij de grond in.

De ts vraag niet om rijtechnisch commentaar.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:58

Leuke plaatjes hoor. Vind op deze foto's zeker Chagall positief opvallen!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:59

Mooie foto's op zich, alleen een beetje jammer dat die andere fotografen op de achtergrond de aandacht afleiden van het onderwerp,zou volgende keer vanuit een andere hoek nemen.

Meestal ben ik niet zo van de voskleurigen maar die Chagall is toch wel een heel mooi dier! <3

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:01

salitka schreef:
Mooie foto's hoor, jammer dat je dan meteen zulk commentaar krijg.
@xmarliez, jammer dat je die rotplaatjes alleen maar in je profiel hebt staan, waarom toon je jezelf niet eens op de foto op een paard. Ben wel benieuwd hoe goed jij bent, aangezien de beste stuurlui meestal aan wal staan

Je bent altijd welkom om te komen kijken....

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:03

hotchocolat schreef:
xmarliez schreef:

Kun jij nog ergens positief op reageren. Zo'n beetje elke topic met dressuurpaarden (hoger nivo) stamp jij de grond in.

De ts vraag niet om rijtechnisch commentaar.

Ik geef ook geen rijtechnisch commentaar, als ik dat zou moeten doen dan zou het wel heel ernstig worden :D
Enne nee, ik kan niet positief zijn over de huidige wedstrijdsport en ik vind het ernstig voor de paardenwereld dat de meeste mensen wel positief over dit soort plaatjes kunnen zijn........ dan vraag ik me echt het een en ander af......

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:05

Heb even wat posts terug gekeken xmarliez, maar het schijnt dat je je eigen foto met je Tinker er plotseling had afgehaald, zet hem eens terug dan kunnen we die gewoon beoordelen

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:06

Zeer mooie plaatjes vooral President's Jack Sparrow mooi beestje!!
Veel respect voor de ruiters dat ze zo goed kunnen rijden met zulke sterke paarden onder zich.
Ze moeten mensen die denken dat ze beter zijn dan hen gewoon negeren.
Je kan gewoon niet beter zijn dan Edward Gal!!
Edward heeft Sparrow goed getraind(op de goede manier niet trekkend naar beneden!!)

Yvonne1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:07

En als we dan toch jammeren: spektakel is niet met CK! En dat heeft weer met de top van de Nederlandse taal te maken _/-\o_
En de foto's zijn top! Je mag als mijn Jazz ingereden is ook weleens een paar van die mooie plaatjes komen maken ;-)

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:09

Ik ben bij de 'gewone' show van Van Uytert geweest maar wat kon die meid rijden zeg!!!! Dat was gewoon genieten om naar te kijken. Ze reed de paarden fijn voorwaarts zodat ze er aan kon blijven rijden zonder dat ze de hele tijd met de omgeving bezig zijn.......... en dat is daar toch wel een van de moeilijkste dingen want wat een ambiance. Daar houden niet veel mensen rekening mee. De meeste hengsten lopen daar één van de eerste shows (van het jaar) en zie ze dan maar eens hier te houden.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:11

Dat veulen van Chagall op de eerste foto,wat een beauty is dat!!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:14

salitka schreef:
Heb even wat posts terug gekeken xmarliez, maar het schijnt dat je je eigen foto met je Tinker er plotseling had afgehaald, zet hem eens terug dan kunnen we die gewoon beoordelen

Oke we worden persoonlijk, ik zou zeggen stuur een pb.......

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:54

Persoonlijk??? Je bent niet wijs, maargoed dat was al bekend. Kijk je eigen berichten allemaal maar eens terug, kan je zien hoe positief je in het leven staat.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:57

He bah hou eens op met dat stomme gezeur.

Vind het allemaal prachtige hengsten, die vrouw kan ze goed rijden zeg!
Het zijn mooie foto's geworden, zou niet zeggen dat je dit voor de eerste keer doet. :)

Door uploaden met mijnalbum.nl gaat de kwaliteit trouwens wel enorm achteruit.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:02

xmarliez schreef:
Ook worden deze paarden niet in evenwicht gereden maar op de voorhand.

zou je even een foto uit de openingspost willen quoten dan???? ik zie ABSOLUUT geen enkel paard op de voorhand... en trekken??? je ziet op een foto van jack sparrow zelfs even de druk weg vallen...