Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HorseTopShop schreef:Je mag hem bij mij brengen. Heb hier een Haflinger met precies hetzelfde gedrag. Uit het niets ervandoor gaan en daardoor uitglijden in bochten op het asfalt. Een gallopje zit er niet in, hij kan alleen maar gestoord doen. Alleen kunnen wij er prima mee overweg.
Angela schreef:Een paard dat daadwerkelijk levensgevaarlijk is, daar moet je niet van willen dat het nog bij een ander in handen komt. OF je moet het paard met het hele verhaal betaald (door jou) uit handen geven aan een professionele trainer, en kijken of dat effect heeft, of het paard daar ook zo reageert. Reageert het paard onder een professional hetzelfde? Dan zou ik voor slacht gaan... Is het paard daar wel "gewoon"? Dan hebben jullie misschien gewoon geen klik, en kan een ander nog wel plezier hebben van het dier..
Bumblehorse schreef:Mijn Instructeur reed hem 1 x per week en hij vond het ook levensgevaarlijk, ook al gaat het goed, hij blijft enorm gespannen.
Instructeur is van het AQHA Proffesional Horseman.
Hij zei zelf ook van als ik hem nog op training zou zetten hij niet weet of het dan echt betert. En ze willen geen gelduitbuiters zijn.
Bij mij reageert hij wel minder fel als bij iemand die hij niet kent, waaronder dus ook de instructeur.
Valt er iemand af of krijgt hij zo een 'toeval' moet je weer vanaf 0 beginnen.
HorseTopShop schreef:Je mag hem bij mij brengen. Heb hier een Haflinger met precies hetzelfde gedrag. Uit het niets ervandoor gaan en daardoor uitglijden in bochten op het asfalt. Een gallopje zit er niet in, hij kan alleen maar gestoord doen. Alleen kunnen wij er prima mee overweg.
Bumblehorse schreef:Jolliegirl, het probleem is dat hij helemaal geen kwaad hart heeft, helemaal niet, hij wil echt zijn best doen (daarom dat hij ook niet bokt of steigert)!
blijft altijd een moeilijke keuze natuurlijk.
Weet jij trouwens misschien een slachterij in België? Heb op je profiel gekeken en dat ziet er bij jou wel enorm goed uit, maar is wel enorm ver...
Miracle_ schreef:En anders kan dit paard prima naar een rusthuis, dan blijft hij jouw eigendom, en kan hij niet in verkeerde handen terecht komen. Hij is pas 8 jaar.. En zoals jij beschrijft heeft hij geen pijn, dus naar de slager is imo dan oneerlijk.
DaphneR93 schreef:HorseTopShop...wat zou jij met zo'n paardje doen dan? ''her''opvoeden, of als grasmaaier?
HorseTopShop schreef:DaphneR93 schreef:HorseTopShop...wat zou jij met zo'n paardje doen dan? ''her''opvoeden, of als grasmaaier?
Dat ligt helemaal aan het paard. In eerste instantie proberen de problemen op te lossen. (Heb nog 3 andere paarden, dus als rijden nooit zal gaan is dat voor mij geen probleem) en anders zou het hier lekker kunnen gaan genieten van zijn pensioen.
Ik vind "opknappers" gewoon erg leuk.
Citaat:Wat heb je voor stappen ondernomen om te bekijken waar de oorzaak ligt?
HorseTopShop schreef:IK heb al contact met TS via PB. Maar ze wilt echt niet dat er nog iemand op gaat rijden.
Dan is de slacht (of inslapen natuurlijk) de enige optie lijkt mij.
Bumblehorse schreef:Eigenlijk vind ik de slacht een betere oplossing, ik wil niet dat Boyo ergens nog een ongeluk kan veroorzaken waarna hij dan waarschijnlijk toch zal doodgemaakt worden.
Hij wordt trouwens ook altijd uitgesloten in de kudde (door elk paard op een kleine uitzondering na)