Fjordenhengst Toot, laatste topic als ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Fjordenhengst Toot, laatste topic als ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 10:16

Hengst ! :o

Afgelopen zaterdag mocht Tootje mee naar de Hengstenkeuring. Helaas vetenair afgekeurd door gedraaide ballen. Hij gedroeg zich verder keurig en hij heeft zijn Fjordsport Proeven B en L wel behaald. Dus verder was het een super dag.

1. Toot is gemeten op 1.49 en hiermee de grootste van de dag. Hij had een pijpomvang van 20cm
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Los in de Binnenbak
Afbeelding

4. Buiten voor stappen
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Voor draven
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. <3 <3
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Zijn proefjes gingen erg netjes, wat lauwtjes want de muntjes waren op :D. De ruiter zat er pas voor de 2de keer op, dus echt heel fijn dat zo soepeltjes ging !!
Afbeelding

11.
Afbeelding

Gisteren was het dan ook gelijk dé dag, dat Toot ruin zou worden. Hij is liggend gecastreerd, maar dat is zielig om te zien zeg... Dat wakker worden. ;( Steeds op proberen te staan, vallen, kruipen. Pff.

12. Totaal andere hengst :D
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Voorzichtig bij gaan zitten in de hoop dat hij eerst wat wakkerder zou worden !
Afbeelding

15. Iedere keer viel hij weer, maar dat is echt een vreselijk gezicht. ;(
http://i163.photobucket.com/albums/t295 ... C_0753.jpg

16. Even uitrusten :+:
Afbeelding

Hij is 6 jaar hengst geweest en geen problemen gehad. Hij is nu gecastreerd omdat ik in het najaar op Pension moet staan. Hij staat normaal op een eigen stuk land met Fjordy en Gio, dit gaat super. Maar hij is te dominant om op Pension te staan. Daarom is de keuze ook gemaakt om nu al te casteren en niet pas in Augustus in de hitte.

Hier is trouwens een topic over de Hengstenkeuring:
[EV-ITP] Hengstenkeuring Fjordenpaardenstamboek

Rennie89

Re: Fjordenhengst Toot, laatste topic als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:18

Aaaaahhhhhh wat jammerrrrrrr zeg!!!
Echt alleen om een gedraaide bal? Al ziet het er wat vreemd uit, is het ook echt slecht met fokken ofzo? :+

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 10:20

Nee hoeft niet ! Hij is ook gewoon vruchtbaar, want hij krijgt in Juni zijn eerste veulen ! :D
Maar het Stamboek belist uiteindelijk... die hebben het laatste woord. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:22

Echt sund hoor Amber.. als ik alle hengsten zie van de HK, springt Toot er voor mij zo uit.. mooiste van allemaal.. maar tis nie anders..

:(:) voor Tootje met het herstellen!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:23

He wat bijzonder, ik heb hem altijd gevolgd en nu hebben we binnen 1 week beiden de keuze gemaakt om onze hengsten te castreren. Ik zie trouwens dat hij gewoon thuis gecastreerd is, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Want ik heb 4 da en gebeld en er is niemand die het thuis uit wil voeren ivm de risico's.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:24

wat jammer zeg...! echt zonde, maar als het niet anders kan dan tja... veel succes met herstellen :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 10:25

Caira schreef:
He wat bijzonder, ik heb hem altijd gevolgd en nu hebben we binnen 1 week beiden de keuze gemaakt om onze hengsten te castreren. Ik zie trouwens dat hij gewoon thuis gecastreerd is, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Want ik heb 4 da en gebeld en er is niemand die het thuis uit wil voeren ivm de risico's.

Wat apart haha.. Misschien voelde we elkaar wel aan ?
Ja mijn DA wilde het juist graag Thuis doen, zodat hij in zijn vertrouwde omgeving bleef. Ik was er wel blij mee, maar helaas was het wakker worden stuk minder leuk. DA kreeg een echt spoedgeval dus we konden hem niet begeleiden in het opstaan. Daarom zou ik het de volgende keer anders doen ! Hij heeft wel gelijk antibiotica gekregen en nog 5 spuiten voor deze dagen :j.

Bij jou alles goed gegaan ?

suze_ schreef:
Echt sund hoor Amber.. als ik alle hengsten zie van de HK, springt Toot er voor mij zo uit.. mooiste van allemaal.. maar tis nie anders..

:(:) voor Tootje met het herstellen!

Dank je wel Suus, echt een super compliment om te lezen !!
Voor hem is het wel gewoon eerlijker zo

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:26

Ik moet nog, hij gaat naar de kliniek op de tafel en dan via 2 sneetjes in de lies, dat was het beste zegt iedereen. Hij gaat ws volgende week.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 10:27

Ja Toot heeft ook 2 sneetjes in de lies gehad :j !

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:28

blij om te lezen dat het goed is gegaan verder, dat geeft me wat vertrouwen voor volgende week.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:29

Amber_ schreef:
Nee hoeft niet ! Hij is ook gewoon vruchtbaar, want hij krijgt in Juni zijn eerste veulen ! :D
Maar het Stamboek belist uiteindelijk... die hebben het laatste woord. ;(

Daarom, hij is idd vruchtbaar (of was :') ) dus vind het dan apart dat je daar op afgekeurd kan worden.
Hoe is Toot er nu onder? :P

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:31

wat jammer zeg. wel een mooi paardje zeg

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:32

Bah bah dat opstaan was niet leuk nee.... Verder vond ik het allemaal best meevallen, het bloede een stuk minder dan bij Iel toendertijd. Hoop dat ie zich vandaag weer wat beter voelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:38

Die Toot! Respect dat je het nogmaals hebt geprobeerd op de HK. Persoonlijk vind ik Toot ook de mooiste van wat ik tot nog toe heb gezien. Tis jammer dat hij nu als ruin door moet maar als hij toch niet doorkan als dekhengst dan is dit wellicht fijner voor hem. (even afgezien van het feit dat ie op pension gaat staan)

Ik hoop op een spoedig herstel van zn zaakje! en ben benieuwd naar zn eerste en enige nakomeling strakkies! :j

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:52

Toen ik de titel zag, wist ik eigenlijk al wat ging volgen. Hoewel ik stiekem hoopte dat de zin anders zou worden afgemaakt :P

Wat jammer zeg dat hij niet is goedgekeurd en nu verder gaat als ruin, maar wel fijner voor hem als hij toch niet als dekhengst gaat functioneren.

Ontzettend mooie foto's trouwens van Toot op de HK! :D Heb ook de andere foto's van de HK gezien en moet zeggen dat ook ik Toot overduidelijk de mooiste vind, hij springt er echt tussen uit.

En, misschien een beetje offtopic, maar ga je je met Gio ook aan de HK wagen? :)

zonneke1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:11

En toch is Toot de knapste Fjord die ik al heb gezien :j

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:20

Wat ontzettend jammer dat hij weer niet is goedgekeurd! Hij blijft voor mij de mooiste hengst/ruin.
Ik kan mij goed voorstellen dat je nu de beslissing hebt genomen om hem te laten ruinen. Dat zal voor hem ook een stuk prettiger zijn, los van het feit dat hij naar een pension gaat.

Het ruin zijn maakt het natuurlijk niet minder mooi :j

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:41

Wat jammer dat ie is afgekeurd voor papa, maar hij blijft natuurlijk supermooi! :j

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:51

Jammer: in het fototopic van de hengstenkeuring vond ik hem beslist de meest aansprekende hengst!

Kan me voorstellen dat je het heftig vond om je stoere man er zo bij te zien liggen na de operatie! Hij ziet er ook echt zo beduusd uit op de foto's: totaal anders dan op de foto's van de keuring!

Maar als ruin kan hij ten minste straks met andere ruinen spelen en misschien ook gewoon lekker tussen de merries staan! :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 12:16

Ja ik vond het echt heel naar om te zien.. Je kan er maar beter niet zelf bij zijn. }:0

_Evanne schreef:
En, misschien een beetje offtopic, maar ga je je met Gio ook aan de HK wagen? :)

Thnx voor je bericht :D !
Ik weet het nog niet.. Ik wil gewoon graag mijn hengsten (naja hengst, 1 nog :+) laten keuren zonder gelijk de dekdienst in te gaan :P. Dus even kijken hoe Gio volgend jaar is !

xandra88 schreef:
Wat ontzettend jammer dat hij weer niet is goedgekeurd! Hij blijft voor mij de mooiste hengst/ruin.
Ik kan mij goed voorstellen dat je nu de beslissing hebt genomen om hem te laten ruinen. Dat zal voor hem ook een stuk prettiger zijn, los van het feit dat hij naar een pension gaat.

Het ruin zijn maakt het natuurlijk niet minder mooi :j

Dank je wel :D Voor hem is het wel fijner, nu had hij er op de wei geen last van. Hij zag geen andere paarden en had gewoon contact met Fjordy en Gio. Ik vind het wel jammer, maar ben wel zo reeël dat het niet anders kan :D.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:27

Ah zo zonde dat hij er niet door is! Maar wel lekker dat hij straks in een groep kan.
En nu kun je iedere andere ruin wegblazen op de premiekeuringen :Y)

Eithne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:00

Jammer dat hij niet goedgekeurd is.
Maar wat een prachtig paard!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:03

Jammer zeg Amber :(:)
Maar wel weer een voordeel; je kan lekker met hem gaan starten! :j

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:09

Wat een prachtige fjord zeg :oo jeetje, hij is echt supermooi!
Zo jammer dat ie afgekeurd is..

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:48

Tjee Amber, zag net al een foto op fb langskomen. Erg jammer, maar een wijs besluit denk ik.
Hij blijft toch wel de knapste fjord, of het nou een hengst of een ruin is :D